VETOOMUS KRISTILLISTEN AAMUHARTAUKSIEN PUOLESTA RADIOSSA

Tarja

#1 Luterilaisten aamuhartaus radiossa

08.10.2011 16:42

Tilanne on suvaitsevaisuudesta johtuen muuttunut sikäli,että monikulttuurisen plobalisoituvan maailman eriuskontojen kohdatessa.Moniuskonto joutuu väkisinkin väistymään valtauskonnon tieltä.Islam valtaa maailmaa.Terrorismi ja pyhäsota pakottavat siihen.

Vieras

#2

09.10.2011 18:06

Olen yhtä huolestunut kyseisestä asiasta kuin aloitteentekijä!
pk.

#3 Aamuhartaudet radiossa

09.10.2011 18:15

Kristilliset aamuhartaudet ovat YLE:n pitkän historian aikana olleet meidän monien aamun tärkeä ohjelma. Ainahan ne eivät ole olleet kaikkien mieleen, mutta niiden asema aamun avaajina on omaa luokkaansa. Radion aamuhartauksissa on toiminut puhujina kristittyjä eri tunnustuksista, EI VAIN LUTERILAISESTA KIRKOSTA. Oikeastaan vetoomus kannattaisi vielä alkumetreillä laittaa uusiksi ja miettiä tarkkaan sen sisältö.

Vieras

#4

09.10.2011 20:24


Haluaisin, että vetoomus tekstiä muutettaisiin niin, että se koskisi kaikkien kristittyjen aamuhartauksia.
kuuntelija

#5 MUUTOS

09.10.2011 20:28

Haluaisin, että vetoomus koskisi kaikkien kristittyjen aamuhartauksia.
Silloin laittaisin vetoomuksen jakeluun sähköpostissa, facebookissa ym.
Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen omiksi, että olemme yhtä...

Vieras

#6

09.10.2011 21:48

Ei tätä voi ymmärtää!

Vieras

#7

09.10.2011 22:34

Hyvä että joku kantaa huolta hartausohjelmien säilyttämisestä kristillisinä. olisi tarpeen kyllä puuttua myös niiden sisältöön, ettei niistä tulisi tarinatuokioita vaan Jumalan sanaa.

Vieras

#8

09.10.2011 22:41

Olen samaa mieltä,pidetään huolta että tuttu ja turvallinen aamuhartaus pysyisi radio ylessä!!

Vieras

#9 Re: Aamuhartaudet radiossa

10.10.2011 06:26

#3: pk. - Aamuhartaudet radiossa 

 Kiitos hyvästä kommentista.  Se on asiallinen ja vastaa perimmäisiä tarkoituksiani.  Olen pahoillani että en osannut muotoilla asiaani paremmin.  Siunausta Sinulle!  Hannu Syrjälahti


Vieras

#10 Re:

10.10.2011 06:27

#4: -  

 Kiitos kommentistasi.  Olet aivan oikeassa.  Pahoittelen, että en osannut muotoilla asiaani viimeisen päälle tarkoitustani vastaavasti.  Siunausta Sinulle!  Hannu Syrjälahti


Vieras

#11 Re:

10.10.2011 06:30

#6: -  

 Mielelläni kuulisin Sinulta lisää, miksi et voi ymmärtää?  Ystävällisin terveisin Hannu Syrjälahti


Vieras

#12 Re: MUUTOS

10.10.2011 06:41

#5: kuuntelija - MUUTOS 

 Kiitos kun kiinnitit huomiota asiaan.  Itsekin tarkoitin juuri samaa kuin mihin viittasin.  Samassa veneessä! Siunausta Sinulle! Hannu Syrjälahti

Jouni Turtiainen, kirkkoherra (Espoonlahti)
Vieras

#13 Vuoropuhelua vai synkretismiä?

10.10.2011 09:31

"Aamuhartaus"-nimi lienee peräisin kristillisestä kielenkäytöstä ja perinteestä. Se olisi siis radio-ohjelmissa vastaisuudessa muutettava joksikin muuksi, jotta se kelpaisi muille uskontokunnille. Muutoin synkretismin vaara on ilmeinen (uskonnot ja aatteet sekoittuvat keskenään uskontopuheeksi, josta ei enää erota kenenkään omaa viestiä). Viisautta olisi jättää "aamu- ja iltahartaudet" kristillisten kirkkojen omiksi ohjelmiksi ja tarjota muille uskonnoille jokin toinen foorumi oman sanomansa esille tuomiseen. Tämä olisi mielestäni koko kansaa palvelevan Yleisradioyhtiön tehtävä: tarjota jokaiselle uskontoryhmälle foorumi, mutta uskontoja ja niiden sanomaa sekoittamalla. Vuoropuhelu ja suvaitsevaisuuden edistäminen ovat asia erikseen. Ne eivät onnistu uskontojen tarjontaa sekoittamalla, vaan jokaisen omaa identiteettiä korostamalla. Sellainen "demokratia" on jopa vaarallista, jossa kansan enemmistön ääni ja perinne hukkuvat uusien, "muka-suvaitsevien" aatteiden alle. Kummallista, jos entinen piispa ei tätä kansanedustajana ja YLE:n hallintoneuvoston jäsenenä itse huomaa.


Vieras

#14 Re: Re:

10.10.2011 10:10

#11: - Re:  

Miksi minun maksamillani lupamaksuilla pitäisi siis rahoittaa uskonnollisten harhaluulojen levittämistä? Olen ateisti ja joudun YLE:n rahoituksen mukana kustantamaan toimintaa, jonka koen haitalliseksi. Koen tilanteen erittäin epäoikeudenmukaisena.

Siinä olen kanssasi samaa, mieltä että uskontojen levittäminen radiossa on propagandaa. Kantani koskee myös kristinuskoa. Adressi pitäis kirjoittaa muotoon, jossa vaaditaan kaiken uskonnollisen ohjelmiston poistamista YLE:n ohjelmistosta.


Vieras

#15

10.10.2011 11:36

suomihan on myös lähetyskenttä ja uuspakanuus rehottaa, siksi allekirjoitin.toivon evankeliumin leviävän, en pakanauskontojen!

Vieras

#16

10.10.2011 11:44

Hyvä että näin voidaan ainakin yrittää vaikuttaa asioihin. Voi ex-piispaa ja Anneli Vartiaista, jotka ovat lähteneet tälle tielle. "Kun nämä alkavat tapahtua, tietäkää että lopun aika on lähellä", jotain tällaista saamme lukea Raamatusta. Rukoillaan näiden poispoikenneiden ystävien puolesta että he saisivat henkilökohtaisen yhteyden elävään Jumalaan ja lopettaisivat tällaiset Jumalan työn sabotoinnit!

Vieras

#17

10.10.2011 13:05

Oletan tämän koskevan kaikkia kristillisiä hartauksia!
Johannes 46

#18

10.10.2011 13:07

Oleta tämän koskevan kaikkia kristillisiä hartauksia.

Vieras

#19 Re:

10.10.2011 13:35

#17: -  

 olet aivan oikeassa; korjasin aamuyöllä otsikon korrektimmaksi.  Kiitos palautteesta, Hannu Syrjälahti


Vieras

#20 Re:

10.10.2011 13:37

#18: Johannes 46 -  

 Aamuyöstä korjasin otsikon asiallisemmaksi; en valitettavasti tuohtumuksessani kirjoittaessani tullut ajatelleeksi asiaa loppuun asti.  Kiitos palautteesta, siunausta toivottaen

Hannu Syrjälahti


Vieras

#21 Re: Re: Re:

10.10.2011 13:39

#14: - Re: Re:  

 Kiitos kommentista.  Kuitenkin totean niin kuin eräs maaherra muinoin: "Sen kirjoitin minkä kirjoitin".  Hyvää jatkoa Sinulle ja todellisen Totuuden löytymistä toivottaa ystävällisesti Hannu Syrjälahti


Vieras

#22

10.10.2011 14:22

#21: Olen kristitty mutta olen silti #14:n kanssa samaa miletä: miksi kaikkien lupamaksuilla pitäisi rahoittaa minkään kirkon viestintää? Uskonnon levittäminen ei kuulu julkisten organisaatioiden (media, koulut yms.) toimenkuvaan.

Vieras

#23

10.10.2011 17:09

Kristillisten ohjelmien määrää ei pidä enää yhtään vähentää. Se on nytkin jo aivan minimissä.

Vieras

#24

10.10.2011 19:52

Aanuhartaudet rdiosta kuuntelen aamuisin usei kahteen kertaan. se avaa päivän. Antti

Vieras

#25

10.10.2011 22:59

Aamuhartauksien aktiivikuuntelijana kannatan lämpimästi tätä tärkeätä vetoomusta