VETOOMUS KRISTILLISTEN AAMUHARTAUKSIEN PUOLESTA RADIOSSA
Ota yhteyttä adressin tekijään
Aamuhartaudet radiossa
Haluaisin, että vetoomus tekstiä muutettaisiin niin, että se koskisi kaikkien kristittyjen aamuhartauksia.
MUUTOS
Silloin laittaisin vetoomuksen jakeluun sähköpostissa, facebookissa ym.
Siitä meidät tunnetaan Jeesuksen omiksi, että olemme yhtä...
Re: Aamuhartaudet radiossa
#3: pk. - Aamuhartaudet radiossa
Kiitos hyvästä kommentista. Se on asiallinen ja vastaa perimmäisiä tarkoituksiani. Olen pahoillani että en osannut muotoilla asiaani paremmin. Siunausta Sinulle! Hannu Syrjälahti
Re:
Kiitos kommentistasi. Olet aivan oikeassa. Pahoittelen, että en osannut muotoilla asiaani viimeisen päälle tarkoitustani vastaavasti. Siunausta Sinulle! Hannu Syrjälahti
Re:
Mielelläni kuulisin Sinulta lisää, miksi et voi ymmärtää? Ystävällisin terveisin Hannu Syrjälahti
Re: MUUTOS
Kiitos kun kiinnitit huomiota asiaan. Itsekin tarkoitin juuri samaa kuin mihin viittasin. Samassa veneessä! Siunausta Sinulle! Hannu Syrjälahti
Vuoropuhelua vai synkretismiä?
"Aamuhartaus"-nimi lienee peräisin kristillisestä kielenkäytöstä ja perinteestä. Se olisi siis radio-ohjelmissa vastaisuudessa muutettava joksikin muuksi, jotta se kelpaisi muille uskontokunnille. Muutoin synkretismin vaara on ilmeinen (uskonnot ja aatteet sekoittuvat keskenään uskontopuheeksi, josta ei enää erota kenenkään omaa viestiä). Viisautta olisi jättää "aamu- ja iltahartaudet" kristillisten kirkkojen omiksi ohjelmiksi ja tarjota muille uskonnoille jokin toinen foorumi oman sanomansa esille tuomiseen. Tämä olisi mielestäni koko kansaa palvelevan Yleisradioyhtiön tehtävä: tarjota jokaiselle uskontoryhmälle foorumi, mutta uskontoja ja niiden sanomaa sekoittamalla. Vuoropuhelu ja suvaitsevaisuuden edistäminen ovat asia erikseen. Ne eivät onnistu uskontojen tarjontaa sekoittamalla, vaan jokaisen omaa identiteettiä korostamalla. Sellainen "demokratia" on jopa vaarallista, jossa kansan enemmistön ääni ja perinne hukkuvat uusien, "muka-suvaitsevien" aatteiden alle. Kummallista, jos entinen piispa ei tätä kansanedustajana ja YLE:n hallintoneuvoston jäsenenä itse huomaa.
Re: Re:
Miksi minun maksamillani lupamaksuilla pitäisi siis rahoittaa uskonnollisten harhaluulojen levittämistä? Olen ateisti ja joudun YLE:n rahoituksen mukana kustantamaan toimintaa, jonka koen haitalliseksi. Koen tilanteen erittäin epäoikeudenmukaisena.
Siinä olen kanssasi samaa, mieltä että uskontojen levittäminen radiossa on propagandaa. Kantani koskee myös kristinuskoa. Adressi pitäis kirjoittaa muotoon, jossa vaaditaan kaiken uskonnollisen ohjelmiston poistamista YLE:n ohjelmistosta.
Re:
olet aivan oikeassa; korjasin aamuyöllä otsikon korrektimmaksi. Kiitos palautteesta, Hannu Syrjälahti
Re:
Aamuyöstä korjasin otsikon asiallisemmaksi; en valitettavasti tuohtumuksessani kirjoittaessani tullut ajatelleeksi asiaa loppuun asti. Kiitos palautteesta, siunausta toivottaen
Hannu Syrjälahti
Re: Re: Re:
Kiitos kommentista. Kuitenkin totean niin kuin eräs maaherra muinoin: "Sen kirjoitin minkä kirjoitin". Hyvää jatkoa Sinulle ja todellisen Totuuden löytymistä toivottaa ystävällisesti Hannu Syrjälahti
| This discussion has been closed. |
Luterilaisten aamuhartaus radiossa