VETOOMUS KRISTILLISTEN AAMUHARTAUKSIEN PUOLESTA RADIOSSA

#26

#76 Aamu hartaudet

14.10.2011 11:29

Mielestäni oikein hyvä asia ,että olemme heränneet pitämään kiinni tutusta turvallisesta aamunhartaudesta.Saamme Jumalansanaa evästä päivään.Esitelmän pitäjiä on nytkin ,joten niille löytyy omat kanavat varmasti tuleviin ohjelmiin.VOI kun saisimme pitää ennallaan ja pasuunan äänen selkeänä .mummu satakunnasta.

Vieras

#77 Re:

14.10.2011 11:46

#70: -  

 Kiitos kommentistasi.  Olen toiminut juuri mainitsemallasi tavalla 13.10.2011aamuyön hiljaisina tunteina asiaa pohtiessani.  Kiitos tuestasi asiassa.  Hannu Syrjälahti


Vieras

#78 KUTSU RUKOUKSEEN KANSAMME PUOLESTA

14.10.2011 12:12

Meillä on nyt, jos koskaan aihetta rukoilla kansamme ja myös ev.lut.kirkkomme puolesta. Lähiaikoina käydään muun muassa piispanvaaleja. Saamme myös muistaa rukouksin eduskunnan työskentelyä. Muistakaamme myös lähellämme olevia ihmisiä rukouksin. Jumala voi kääntää mahdottomaltakin näyttäviä tilanteita!

Vieras

#79

14.10.2011 12:14

Kristilliset arvot kunniaan, ei toisuskoisille perinteistä ajankohtaa radion lähetykissä.

Vieras

#80

14.10.2011 12:25

Veli Herrassa -Hannu Syrjälahti- on oikealla asialla.

Vieras

#81

14.10.2011 12:55

Kiitos Hannu Syrjälahdelle, kun aloitit todella hyvin tärkeän asian puolesta adressin.

Vieras

#82

14.10.2011 13:31

Miksi pitäisi ottaa pois jotain joltakin uskonnolta. Jos tulee lisää uskontoja, silloin otetaan muusta ohjelma-ajasta aikaa.

Vieras

#83

14.10.2011 13:37

Sitä minä ihmettelen, että Kotimaa lehti ignoreenasi Hannu Syrjälahden kirjoituksen. Eikö se ole kristillinen lehti? Samoin ihmettelen, jos siis SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON tiedotustoimiston päällikkö on hyväksymässä oman uskon(kristinuskon) ilmoituksen vastaista toimintaa. Eikö Herra Jeesus Kristus itse sanonut ettei Isän Jumalan luo ole kuin yksi Tie "Minä olen tie, totuus ja elämä" ?

Vieras

#84 Re:

14.10.2011 13:49

#83: -  

 Kyseessä on siis kirkon tiedotuskeskuksen radiotoimituksen toimituspäällikkö Anneli Vartiainen joka on esittänyt myönteisen näkemyksensä radiohartaustuotannon laajentamiseen vieraille uskonnoille. Tämä tuntuu minusta kummalliselta sillä käytännössä Vartiainen kieltää oman uskonsa kristinuskon ilmoituksen. Siis sen ilmoituksen johon äsken viittasit(Isän Jumalan luo ei ole kuin yksi tie, herra Jeesus Kristus). Eikö kirkon työntekijää sido mitenkään hänen työyhteisönsä perustavin asia eli Pyhä Raamattu ja sen ilmoitus?


Vieras

#85

14.10.2011 20:14

Tarpeeton 'uudistus', jota eivat vahemmistot edes ole halunneet. Mediassa on jo nyt liian niukasti kristinuskon vanhat ja luotettavat totuudet esilla. Lansimainen ja demokraattinen yhteiskunta seisoo juuri taman tukipylvaan varassa, eika meilla ole varaa ottaa sita pois.

Vieras

#86

15.10.2011 08:35

Monikulttuurisuus on ok. Kristillinen joka aamuinen hartaus ei lienee häiritse ketään. Sen kuuntelevat ne, jotka haluavat.

Vieras

#87

15.10.2011 11:19

Olen samaa mieltäsen esittäjän, Hannu Syrjälahden kanssa.

mirkku

#88 Re:

15.10.2011 11:21

#87: -  

 

Ei aivopesty

#89 Re: Re: Re:

15.10.2011 13:31

#14: - Re: Re:  

 Täyttä asiaa #14

Ei aivopesty

#90 Re: Re: Re:

15.10.2011 13:33

#14: - Re: Re:  

 Täyttä asiaa #14

siis tämä :

"Miksi minun maksamillani lupamaksuilla pitäisi siis rahoittaa uskonnollisten harhaluulojen levittämistä? Olen ateisti ja joudun YLE:n rahoituksen mukana kustantamaan toimintaa, jonka koen haitalliseksi. Koen tilanteen erittäin epäoikeudenmukaisena.

Siinä olen kanssasi samaa, mieltä että uskontojen levittäminen radiossa on propagandaa. Kantani koskee myös kristinuskoa. Adressi pitäis kirjoittaa muotoon, jossa vaaditaan kaiken uskonnollisen ohjelmiston poistamista YLE:n ohjelmistosta."


Vieras

#91

16.10.2011 21:11

kannatan nykyistä ev lut + ort
hartauksia
kristillisen/pelastavan uskon kannattaja

#92

17.10.2011 10:53

Miksi Suomessa pitää yrittää luopua kaikesta tai ainakin vähentää ja sekoittaa asioita joka hiukankin sisältää Jumalan sanaa. Muistamme ajan, jolloin hartaus hetkien lähetys aikoja muutettiin eri aikaan lähetettäväksi, niin että monet ihmiset eivät muistaneetkaan lähetys aikoja >tällätavalla aliarvioitiin kuulija kuntaa eritoten vanhempaa väkeä,jotka ovat tottuneet tiettyyn klon aikaan ja eivät enää opi helpolla uusia asioita. Ennen aamuhartautta lähetettiin hengellistä musiikkia jo klo 7.35 vai oliko klo 7.40, mitenkäs nyt onkaan?? Ja koulujen kevätjuhlan suvivirrestä käytiin melkomoista kädenvääntöä, vai miksi sitä sanoisi. Minä ja uskon monen muunkin ihmisen olevan ihmeissään ja ettenkö sanoisi harmissaan vai peräti vihainen siitä syystä, että RAKKAASSA SUOMESSAMME arvostetaan niinkovin vieraan maan kultturia, että ei meinata uskaltaa arvostaa omia asioita/tapojamme, ja ne ovat niin monille ihmisille kuitenkin todella tärkeitä elämään ja iankaikkisuuteen tähtääviä asioita, jotka eivät ole pelkästään tapoja vaan paljon enemmän, voisi sanoa niiden merkitsevän "henkeä ja elämää". Jumalan sanahan on meille uskoville/kristityille elämän leipää!! Kaikki me (myös päättäjät ja uudistuksien esittäjät ja kristillisten asioiden väheksyjätkin),jotka olemme käyneet eri kulttuureissa tai lukeneet muiden maiden asioita, niin varmasti olemme joskus kuulleet jonkin tv tai radiolähetyksen maasta jossa kaikuu rukouskutsu ja kellot pauhaa monta kertaa vuorokaudessa. NE IHMISET EIVÄT HÄPEÄ TUNNUSTAUTUA OMAN USKONNON HARJOITTAJAKSI,eivät salaa sitä turisteilta tai muuten maassaan asuvilta ulkomaalaisilta. Olen sitä mieltä, että ulkomaailmalaiset kunnioittavat meitä,jos me pidämme ja kunnioitamme itse oman maamme asioita, emmekä ole "lepsuja" ja horju sinnetänne emmekä yritä tehdä asioita kuten jossakin muualla tehdään. Eikös me kasvateta ja opeteta lapsiammekin kasvamaan itsenäiseksi, ei laumahenkiseksi >tarkoitan, että jos kaveri tekee ja käyttäytyy tai pukeutuu tms. noin tai näin, niin sinun(lapsemme) ei tarvitse tehdä tai olla samanlainen. Mites meille kävisi jos alkaisimme vaatimaan meille oman kirkkokuntamme lähetyksiä ja kirkollisia menoja tai jopa rakennusta kristillisen kirkon käyttöön?? Suomeen on iskostunut ajatus, että pitää olla suvaitsevainen >annetaan tilaa uusille asioille ja avustetaan vielä niiden toteutumisessa esim. aamuhartauden (klo 7.50) lähetyksen kohdalla on käynyt > ex piispan ehdotus. Jokainen tietää,että radiossa on lähetysaikaa samanverran kuin on tuntejakin vuorokaudessa,niin eiköhän sieltä löydy muitakin aikoja, jos on aivan pakko saada vieras uskontokuntien lähetyksiä kuuluville. Antakoon Jumalamme, Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä meille Suomeen RAAMATULLISEN HERÄTYKSEN aivan jokaiselle - ainakin minulle ja myös piispoihin ja päättäjiin saakka ulottukoon Jumalan kosketus!!


Vieras

#93 Re: Re:

17.10.2011 12:30

#84: - Re:  

Vartiainen noudattaa vain lakia ja korkeaa etiikkaa. Hän ajaa uskonnonvapautta. Tämä adressi ajaa toisten uskontojen harjoittajien sortamista. Alkuperäisessä muodossaan myös ei luterilaisten kristittyjen sortamista, mikä kertoo paljon ajatusmaailmasta, vaikka tekstiä onkin korjailtu.

Kun tekstiä on korjailtu kesken kaiken, ovatko ensimmäiset allekirjoitukset yhä päteviä?


Vieras

#94 Re: Re: Re: Re:

17.10.2011 12:37

#62: - Re: Re: Re:  

>  uskonnonvapauden nojalla Sinulla on siis oikeus olla kuuntelematta kristillisiä aamuhartauksia

Jep näin on ja käytänkin kyseistä vapautta. Uskonnonvapaudestani ei todellakaan ole kiittäminen Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa. Kirkko on historiassa tehnyt kaikkensa, jotta uskonnonvapaus tulkittaisiin mahdollisimman ahtaasti.

Henkilökohtaisella tasolla saavutin uskonnonvapauden vasta täytettyäni 18 vuotta. Siihen saakka jouduin pakotettuna harjoittamaan kristinuskoa vastoin omaa julki tuotua ateistista vakaumustani.


Vieras

#95 Re: Re: Re:

17.10.2011 14:58

#93: - Re: Re:  

 Kiva kun olet useamman kerrankin ilmeisesti käynyt lukaisemassa vetoomuksen.  Jos tarkasti katsot, huomaat kyllä etten ole muutellut alkuperäistä tekstiä, vaan kirjoittanut siihen tuoreemman loppukaneetin, joka selventänee 8.10. jälkeen syntynyttä tilannetta.  Hannu Syrjälahti


Vieras

#96 Re: Re: Re: Re:

17.10.2011 15:01

#90: Ei aivopesty - Re: Re: Re:  

 Kristillisten hartausohjelmien toimittamisesta ja kustannuksista ei vastaa Yleisradio, vaan Kirkon tiedotuskeskus.  Niihin ei siis käytetä Sinun verorahojasi - ollos huoleton siitä.  Hannu Syrjälahti


Vieras

#97 Re: Re: Re: Re: Re:

18.10.2011 09:56

#96: - Re: Re: Re: Re:  

Entä lähetyksen teknisistä kustannuksista?


Vieras

#98 Re: Re: Re: Re:

18.10.2011 09:59

#95: - Re: Re: Re:  

Otsikko on samoin muutettu (lit -> kristill.), mutta näkyy adressilistalla edelleen luterilaisena vetoomuksena.


Vieras

#99 Re: Re: Re: Re: Re:

18.10.2011 11:07

#98: - Re: Re: Re: Re:  

 Adressilistalla on 8.10. lähtien ollut otsikkona "kristillisten".  Hannu Syrjälahti


Vieras

#100 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

18.10.2011 11:08

#97: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Pitäisiköhän mielestäsi kirkon varoista maksaa jokainen vastaanotinkin tähän maahan, vaikka tuutin täydeltä tulee kaikkea muuta kuin kristillistöä ohjelmatarjontaa?  HS