Vaikeasti sydänvikainen Arvo on oikeutettu koulutaksiin
Ota yhteyttä adressin tekijään
Yhteiskunta raaistuu ja päätökset kovenevat, voimia teille taisteluun oikeuksienne puolesta.
Päätöksestä voi valittaa30 päivän kuluessa tiedon saatuaan.
Kannattaisikohan kokeilla vammaispalvelua, joka löytyy kuntakesskusten sosiaalitoimesta. Vammaispalvelulaissa on mm. kuljetuspykälä, eli taksi, ellei kykene muuten liikkumaan paikasta toiseen.
Hgin opetusvirasto tukee sopimuskoulujen koulumatkoja
Tässä myös Iltalehden linkki:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011102814635873_uu.shtml
Hallinto-oikeus on todennut Hgin opetusviraston syyllistyneen toistuviin laiminlyönteihin
Voimia siihen suuntaan
Re: mietiskelyä kateudesta.
#102: Meri - mietiskelyä kateudesta.
Olet Meri niin oikeassa. Monet pelkäävät että; Eihän-tuo-vammainen-vain-saa-ny-yhtään-mitään-enemmän-kuin-minun-oma-lapseni... KATEUS ON kamala asia..
Mutta monille ei ehkä ole vielä auennut se, että oikeasti pienikin infektio voisi olla Arvolle kohtalokas, ei vain sitä että ollaan ny muutama päivä kuumeessa.. Eikä sekään, että Arvo kävisi todellakin varmasti mieluummin omaa lähikouluaan, perusterveenä lapsena, joka voi altistua ihan rauhassa kaikille pöpöille ja olosuhteille pelkäämättä että henki menee..
Moni ei vielä ehkä ole oivaltanut, että taustalla on todella vakavat perustelut sille, ettei sitä isoa lähikoulua voi todellakaan käydä.. Ettei äiti sitä erikoisuuden tavoitteluaan tee, vaan pitääkseen poikansa hengissä jotta hän voisi oppia ja elää päivän kerrallaan..
Re: Re: mietiskelyä kateudesta.
#136: marja - Re: mietiskelyä kateudesta.
Kyllä, juuri näin. En todellakaan ole enkä halua olla pyytämässä Arvolle mitään ylimääräistä. Vain hänen erityisyytensä huomioimista - että hän voisi olla elossa mahdollisimman pitkään.
Jos minä äitinä en pidä hänen puoliaan, niin kuka sitten? En pystyisi elämään itseni kanssa, jos jossain tilanteessa en olisi pitänyt Arvon puolta ja hänelle sen seurauksena sattuisi jotain vakavaa. Minä teen sen, minkä pystyn. Leijonaemojen usein käyttämää sitaattia lainatakseni: "On lähes pelottavaa, miten paljon omaa lastaan rakastaa... Se tekee äideistä leijonia, jotka tekevät mitä tahansa lapsensa puolesta." (Leijonaemojen tarinat WSOY 2005, olen yksi kirjoittajista)
Re:
Moni varmaan luopuisi, mutta arvaa mikä tulee vastaan? Byrokratia, eihän se nyt sovi.
Re: Re: Re: Sillälailla
#116: Minäki ihmettelen sinuu! - Re: Re: Sillälailla
Homma-forumilla kokoontuva maahanmuuton vastustajat ja muut ulkomaalaistaustaisten vihaajat.
Sinä et näytä ymmärtävän, että kysymys ei ole vaihtoehtoisesta järjestelystä: Kyseinen "AIKUINEN" voi saada kuljetuksensa samaan aikaan kuin muutkin tarvitsevat, ei se ole keneltäkään pois jos toinen saa kuljetuksen.
Asenteesi koulutukseen osoittaa myöskin piittaamattomuutta: Kuljetuksen pahuus on viestisi mukaan siinä, että iltalukio ei ole pakollinen. Se seikka, että maahanmuuttaja haluaa olla hyödyksi yhteiskunnalle kouluttautumalla vapaaehtoisesti on siis pahasta? Todennäköisesti hänellä ei ole ollut mahdollisuutta koulutukseen kotimaassaan, joten olkaamme iloisia siitä, että hän haluaa nyt tulla täysinäiseksi yhteiskunnan jäseneksi. Esimerkillistä toimintaa minun mielestäni.
Re: <3
Aivan samaa mieltä, Arvolle äkkiä taxi takapuolensa alle että saa kouluttautua ja äiti rauhoittua.
Oikeusasiamies
Sympatiat täältä
Tsemppiä!
Miten olisi vaikkapa lahjoituskampanja?
Kaikki allekirjoittaneet lahjoittaisivat yhden euron, ja sillä jo katettaisiin taksi hetkiseksi. :)
Re: Oikeusasiamies
#146: Eräs toista juttua avustava - Oikeusasiamies
Olen eri mieltä, ensisijainen valitusporras on aluehallintovirasto eikä oikeusasiamies. Et ole kummoinen avustaja, jos ehdotat preventiivistä menettelyä reparatiivisen sijaan.
(Suomeksi: Aluehallintovirasto voi määrätä kunnan tarjoamaan kuljetukset, oikeusasiamies vain antaa asiasta huomautuksen.)
Re: jos olis järki paikallansa....
#2: marja - jos olis järki paikallansa....
Olet oikeassa ... on kansanedustajia, jotka ajelevat pienituloisen kansalaisen bruttotulojen (Huom! Ei edes netto, mutta toki taksikyyditkin ovat verollisia) edestä taksilla kuukaudessa, parhaimmillaan jopa muutaman hassun sadan metrin matkoja. Rahaa tämä valtio polttaa kaikenlaiseen järjettömään turhuuteen - sekä meillä että maailmalla - mutta sydänsairaalle pojalle ei löydy rahaa taksikyyteihin. Karpollakin olisi tästä asiaa ...
"There's somethin' wrong with the world today
I don't know what it is
Something's wrong with our eyes"
- Aerosmith, 'Living on the Edge'
| This discussion has been closed. |