VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE


Vieras

#3151 Re: Re: Re: Re: Suden aiheuttama uhka koiranpidolle

14.04.2012 15:33

#3132: - Re: Re: Re: Suden aiheuttama uhka koiranpidolle 

 

Väitteesi vakavasta uhasta on suhteellinen. Suomessa on arvioiden mukaan 600 000 koiraa. En tiedä mikä osuus niistä on metsästyskoiria, mutta metsästyskoirien maastotunnit vuodessa ovat huomattavia. Siihen nähden n. 30 koiravahinkoa joka sisältää myös pihakoiria on pieni.

HALOO !!!

Vähätelään menetettyjä koira vahinkoja!!!   Kuinka paljon täällä ei pysty laskemaan koiria metsään tapettavaksi joudutaan ajamaan satojakilometrejä susi vapaille paikoille tai ei lasketa koiria irti ollenkaan omille vuokra maille. TÄTÄ TAPPOLUKUA LISÄMÄÄN.


Vieras

#3152 Autoko jahtaa koiraa

14.04.2012 16:06

Vertaavat auton alle jäämistä. Koiraa voi opettaa väistämään autoa riittää vaan ettei jää alle
Susi jos pääsee metrin päähän toden näköisesti löytyy kuollut koira.
Autoilija voi väistää koiraa ja koira autoa.

Vieras

#3153

14.04.2012 16:07

Eipä näy tällä palstalla jutut paranneen, siitä kun kävin näitä viimmeiksi kuukausi sitten lukemassa.
metsästäjänainen

#3154 Re: Re:

14.04.2012 18:45

#3137: - Re:

Heh, Luuletko että en tiedä, että koirani ovat koiria? Tietysti, kuri niillä on, liikunta määrä riittävä, mutta silti niistä välitän todella paljon. Millähän perusteella tuomitset ihmisen, jota et tunne? Itse olen elämäni aikana kokenut paljon rankkoja asioita, erakko luonne jollainlailla olen ( luottamus ehkä heikko ihmisiin, ei kaikkiin, mutta harvoihin luotan)ja koirien seurassa viihdyn jopa joskus paremmin kun ihmisten. Ne ovat minulle tärkeitä ja yritän saada ihmiset tajuamaan, että koirilla on arvoa. Yhden koiran olen susille menettänyt. Yksikään ei kyllä ole auton alle jääny omistani. Metän keskellä on niin kauheesti autoja, enemmän, ku helsingin keskustassa... vai onko?

 

Mutta minä olen minä ja tämä on susiadressi, joka ei liity minuun ihmisenä, joten en tänne aio avautua sen enempääja hulluna saa pitää en välitä, itse en koe tuntevani yhtään ihmistä tästä keskustelusta, mutta ilmeisesti joku tuntee minut paremmin kun minä itse. :)

Sushukka

#3155 Re: Re: Re:

14.04.2012 20:16

#3139: - Re: Re:

Aivan oikein! Täällä meuhkataan muutamista susien tappamista koirista mutta KUINKA MONTA KOIRAA VUODESSA METSÄSTÄJÄT ITSE TAPPAVAT TAI VIEVÄT PIIKILLE KUN KOIRASTA EI OLEKAAN METSÄSTYSKOIRAKSI??? Kuinka monta koiraa vuodessa hylätään, laitetaan kiertoon tai tapetaan käytösongelmien vuoksi??? Satoja? Tuhansia? Ei tarvitse kuin mennä katsomaan täältä:http://www.lemmikkipalstat.net/apula/koirat.htm niin siellähän niitä metsästäjän "parhaita ystäviä" ja "rakkaita perheenjäseniä" kaupitellaan ihan ilmaiseksikin. Taas sitä metsästäjien kaksinaismoralismia.


Vieras

#3156 Re: Autoko jahtaa koiraa

14.04.2012 20:22

#3152: - Autoko jahtaa koiraa

No hoh hoh! Luuletko että autoilija ehtii 80-100 km:n tuntivauhdissa tekemään YHTÄÄN MITÄÄN kun koira ryntää yht'äkkiä keulan eteen? Ja jos edestä tulee autoja ja takana tulee auto, niin luuletko tosiaan että siinä lähdetään väistelemään tai lyömään jarrut kiinni? Ei todella! Ennemmin ajan koiran päälle kuin vastaantulevaa päin tai ajatan jonkun kahdeksaakymppiä niskaani.

Itse olen ikäni omistanut koiria (myös riistavaistoisia) ja voin kertoa että yhtäkään en ole saanut opetettua väistämään autoja. Siinä vaiheessa kun koira saa vainun ja lähtee jonkun elukan perään, siinä ei paljon opit sillä hetkellä paina.


Vieras

#3157 Re: Metsästäjät ovat totuttaneet sudet ihmisiin

14.04.2012 20:27

mie

#3158

14.04.2012 22:44

On mielenkiintoista lukea tältä palstalta ihan järkeviä perusteluja susien puolesta.Aivan selvästi näkee sen eron miten järkevät ihmiset suhtautuvat suteen.He eivät ole heti tappamassa suden nähtyään.se on tosiasia tänä päivänä,että entisajan oikeita metsämiehiä ei ole,koska se ikäluokka on jo iäkkäitä.Erittäin suuri harmi nykyaikana että eläinrääkkääjiä on. miettikää omalle kohalle!
Pekka

#3159 Re:

14.04.2012 23:03

#3158: mie -

 

 

Ne entisajan oikeat metsämiehet hankkiutuivat sadaksi vuodeksi sudesta kokonaan eroon!!!

 

 

mie

#3160

15.04.2012 00:07

eivät. vaan he osasivat oikein kohdella luontoa eikä niinku tän päivän tekstin kirjoittelijat. se oli sitä aikaa kun miehet oli miehiä eikä mitään nettiin kirjoittelijoita,Pekka hyvä.

Vieras

#3161

15.04.2012 00:18

no,minkälaisen tyydytyksen te saisitte kun sudet tapettas kaikki Suomesta? olisitteko sitten järjestäneet tään maailman hyväksi? saisitte kai sitten olla ilman huolen häivää. Onneksi olkoon jos maailman ongelmat ratkeaa suden tappamisella. ja sitten vielä muka eläinrakkaita. salli mun ymmärtää.
NYT RIITTÄÄ - projekti

#3162 KANNATTAA MAKSAA SAKOT EU:LLE

15.04.2012 00:43

A Studio; Talk;ssa maa -ja metsätalousministeri toi esille, että jos Suomessa sudet tapettaisiin niin jouduttaisiin maksamaan Eu:lle sakkoja muutamia miljoonia euroja. Mitä sitten vaikka niin jouduttaisiinkin tekemään koska tällöin säästettäisiin lähes 10 miljoonaa euroa KOSKA nykyisellään susiensuojeluun + susitutkimuksiin + susien aiheuttamiin haittoihin (petovahinkokorvaukset) menee vuosittain n.12 miljoonaa euroa. Taloudellisesti ajatellen Suomen kannattaisi hävittää sudet maastamme ja maksaa "sakkomaksu" Eu:lle ja näin tuon säästettävän summan (n. 10 miljoonaa euroa) voisimme laittaa vaikkapa nuorten työttömyyden ehkäisyyn, vanhustenhoitoon sekä pienkoulujen ylläpitämiseen.

* Tosin kukaan (emme ainakaan me) vaadi kaikkien susien hävittämistä, MUTTA kuitenkin ainainen vetoaminen EU:hun on täysin perusteeton.


Vieras

#3163

15.04.2012 00:59

älä usko itekkään että ne rahat menis työttömien tai vanhusten hoitoon.mielummin susille kuin esim.vankeinhoitoon. miettikää nyt vähän itekki.
VÃNRIKKI LISSABONISTA

#3164 Re: Vänrikille Lissaboniin terveiset:

15.04.2012 03:50

#3095: NYT RIITTÄÄ - projekti - Vänrikille Lissaboniin terveiset:

Se on kiva asia, ettã haluaisit lisãã susia suomeen.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 03:58


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 04:07


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 04:14


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 04:20


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 04:45


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 05:02


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 05:35


Eränkävijä

#3172 Johtoryhmä, siistikää heti palstanne, pyydän.

15.04.2012 09:44

#3125: NYT RIITTÄÄ - projekti - Tue Nyt Riittää - projektin toimintaa

Tämän keskustelupalstan pitäjällä Nyt Riittää projektilla on velvollisuus poistaa kaikki ala- arvoiset henkilökohtaisuuksiin menevät törkeydet. Osoittaa teiltä todella suurta piittaamattomuutta, jos annatte kaikenlaisten sairaiden solvausten olla julkisesti kannattajienne luettavana. Heille pahaa mieltä aiheuttamassa.

Koittakaa pitää palsta asiallisena, yrittäkää edes. Teidän on todella vaikea saada asiallenne uskottavuutta ja media näkyvyyttä jos esim tämän viimeisen sivun  tyylinen sairas kommentointi saa jatkua.

Tehkää selkeä linjaus. Hyväksykää ainoastaan asialliset argumentit.

Vastuu on teidän.

Valitse nimimerkki

#3173 Otsikko

15.04.2012 10:35

Vänrikki on vaan niin hyvää "mainosta" vihreille. Kyllä jos verrataan metsästäjien ja sitten vihreiden edustajan vänrikin kommentteja ni kyllä metsästäjien kommentit ovat paljon puhtaampia. Vänrikiltä ei sellaista kommenttia löydy missä hän ei loukkaisi muita.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 10:41


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

15.04.2012 11:40