Kajaani-lisän käyttöönoton puolesta kotihoidontuen yhteydessä

jk

31.12.2011 13:34

kerätään mahdollisimman paljon nimiä kuntalaisaloitteen tueksi!

#2 Re:

02.01.2012 08:15

#1: jk -

Mahtavaa nähdä, että ihmiset on näin aktiivisia! Viimeiset kuusi vuotta asiasta on valtuustossa keskustelt ja vuosi sitten muistaakseni viimeksi äänestettiinkin, kun ko aikana on muutama valtuustoaloitekin asiasta tehty. Jospa tämä veisi asiaa eteenpäin. Adressi kannattaa kuitenkin jättää sivistyslautakunnalle, joka asiaa hoitaa :)
jk

02.01.2012 09:36

#2: - Re:

kiitos ohjeeesta! kaikki pienikin apu ja neuvo on tervetullutta!

04.01.2012 11:54

kiitos tuostakin tiedosta. ajattelen kuitenkin että nyt on vuosi 2012.työpaikkojen tilanteet muuttuvat,elämä kallistuu ym ja ei tällä aloitteella mitään menetäkkään....
Uraani on tappava myrkky

#6 Talvivaara ,,Tuhoaa ,,koko ,,Kainuun,,!

22.01.2012 09:56

Yraani-Nikkeli ,,Kaivos,,On pahin ,,Yhdistelmä !
Petsamossa kaikki elollinen kuoli ,,,Halkaisijaltaan 200 km Alueelta ,,!
Annetaanko ,,Kainuulle käydä samoin,,?
-----Uraanipöly---Tuhoaa ---Hitaasti --Mutta--Varmasti --Kaiken--Elollisen
-------Sekä vesistöt,,,Nyt ,,on --PÄÄTÖSTEN ,,AIKA,,,!

Ottakaa osaa joukolla --Adressiin ---Vaadimme kansan äänestystä --
---- Ydinvoimasta ja Uraanikaivos hankkeista---1

22.01.2012 11:34

"Lasten kotihoidon pitäisi olla aito vaihtoehto" otsikoi Koti-Kajaani 22.1.12 toimittaja Anna Haapavaaran laatimassa jutussa.
Näin se kuuluisi olla ja aihe on tärkeä pidettäväksi itseselvyytenä.

Sirkka Lappalainen
jenni kärki

22.01.2012 15:37

Olen siitä täysin samaa mieltä. On suuri epäkohta että kaikille muille tahoille maksetaan enemmän lapsen hoidosta kuin lapsen omille vanhemmille. Lapset ovat luonteiltaan erilaisia ja kaikille lapsille päiväkodit ja vieraan hoito ei sovi. Kotihoidossa lapset saavat kehittyä oman luonteen ja rytmin mukaisesti.
On kurjaa että vanhemmat ajetaan valitsemaan vaihtoehdoista usein lapsen edun vastainen vaihtoehto, töihin lähtö tai sitten taloudellinen ahdinko.
Toki vanhempia ja tilanteita on erilaisia ja toisille töihin lähtö soveltuu hyvin, mutta heille ketkä haluaisivat hoitaa lapsiaan kotona pitäisi antaa siihen mahdollisuus ja taata perus toimeentulo.
Perheiden hyvinvointi on tärkeää. Työelämän ja perhe elämän yhteensovittaminen on suuri haaste perhepolitiikalle... pienten lasten perheisiin tulee harmittavan paljon eroja ja suuri syy on se että rahat ovat koko ajan tiukalla ja se kiristää vanhempien välejä.
Raha ei tee onnelliseksi mutttas ehelpottaa arjessa selviämistä!!
tämä jo itsessään olisi suuri syy tukea edes pienellä, vaatimallani 150e summalla, perheitä jotka tekevät arvokasta työtä kotivanhempina. He kasvattavat kotonaan tulevia veronmaksajia ja säästävät kotihoidolla jo nyt verorahoja sillä kotihoito on kunnalle paljon edullisempaa kuin päivähoito muualla. Yhden lapsen hoitopaikka maksaa kunnalle n 900e, vaikka perheen pienimmästä lapsesta maksettaisn kotihoidontuen lisäksi kuntalisää summa olisi huomattavasti pienempi!
Valtakunnallisesti kotihoidontukea pitäisi nostaa samalle tasolle kuin muutkin kelan maksavat minimit. Esim. perus työttömyyskorvauksen ja kotihoidontuen ero on HUIMAT 346e!!!!
Tällä hetkellä kotihoidontuen perusosa on 327e ja sitäkin verotetaan automaattisesti 20%.
ei siitä paljoa käteen jää ja jos lapsia on yhtäkään enemmän ei voida olettaa että toimeen tullaan...
siispä ensimmäisenä koetan saada kotipaikkakuntamme ymmärtämään kuntalisän mahdollisuudet eikä näkemään kuntalisää pelkästään maksettavana rahana. Hoitopaikkojen järjestelyjen paineet pienenisivät, työttömyys vähenisi, Kajaani koettaisiin lapsiystävällisenä kaupunkina, joka voisi lisätä muuttoa tänne, sillä yhä useampi valitsee esim. rakennuspaikakseen viereisiä kuntia mm. Sotkamon..
KIITOKSET KAIKILLE JOTKA OLETTE TUKENA TÄSSÄ TÄRKEÄSSÄ ASIASSA LASTEMME PUOLESTA :)

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…