Lapsen vieraannuttaminen rangaistavaksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lapsen vieraannuttaminen rangaistavaksi.

Suomella liioiteltu maine oikeusvaltiona

#126 Re: Lapsella on oikeus isovanhempiinsa

25.04.2016 11:02

Isovanhemmat mukaan adressiin, koska ovat lapsen oikeus YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen mukaankin. Suomi oikeuteen siitä, ettei sopimusta noudata, vaikka on sen ratifioinut. Lapsen oikeudet äitiin, isään ja sukuun ovat juridisesti velvoittavia.


Vieras

#127

27.04.2016 22:26

Tiedän tapauksia ja omakohtaista kokemusta asiasta

Vieras

#128

29.04.2016 07:52

Isien asema yhteishuoltajuudessakin usein todella heikko, kukaan ei puutu epäkohtiin

Vieras

#129

13.05.2016 16:14

Asia pitäisi kriminalisoida välittömästi!!

Vieras

#130

15.05.2016 09:04

Allekirjoitin koska tämä on kylmä TOTUUS Minulla vm 2007 poika, huostaanotettu 2v. Sitten. Vailla MITÄÄN SYYTÄ TAI SELITYSTÄ. EI TUTKITTU LAINKAAN VAAN OLETETUT SYYTÖKSET KAADETTIIN NISKAANI. SANA VASTAAN SANA JA ITSE PUHUN TOTTA. Olin hyvä äiti ja meillä oli TURVALLINEN HIMA. Poikani kanssa loistovälit , rakastamme toisiamme. Pojan isäpuoli kuoli n. 1,5 v sitten. Eli nyt olen leski. Saan tavata VALVOTUSTI poikaani KERRAN KUUSSA 2h!!!! Soitot kahdesti viikossa, klo 17-18 välillä. Tämä vääryys on vienyt mut helvettiin ja k.o huostaanotto tulisi poistaa ja poika takas himaan!!! Poikani sijoitettu sysmään stadista ja mulle ei kerrota juuri mitään mistän ja palaverit ovat ns tiedoksi anto tilaisuuksia. Minun sanani EI PAINA. Yt. Janette Jumppanen, Samun äiti

Vieras

#131

15.05.2016 10:59

Kokemusta lähipiiristä. Lapset kärsijöinä!

Vieras

#132

16.05.2016 15:21

Koska tämä asia on sydäntäni lähellä.

Vieras

#133

18.05.2016 20:48

Avioeroja on erittäin paljon ja seuraamuksia siitä kaikille osapuolille vielä enemmän, joten tietoisuutta terveestä parisuhteesta pitäisi opettaa ja myös sitä miten selvittää parisuhteen vaikeuksia.Lapset eivät saisi olla sijaiskärsijöitä,mutta niin se vaan tuppaa käymään, jos aikuiset ajattelevat itsekkäästi itseään ja eroavat liian helposti näkemättä vaivaa suhteen hoitamisesta.

Vieras

#134

22.05.2016 10:21

En näe ikinä pojanpoikaani!

Vieras

#135

24.05.2016 06:33

En näe pojanpoikaani koskaan

Vieras

#136

09.06.2016 12:18

Itselläni on kolme lasta, jotka kaikki asuvat äitinsä luona. Vieraannuttamisen uhka on periaatteessa jatkuva, mutta sen realisoituminen käytännössä vaihtelee miltei suoraan ädin mielialan mukaan! Sillä uhataan aina sopivassa välissä, jos tapaamissopimus- tai elatusasioista keskusteleminen ei miellytä äidin omaa tahtoa! Isänä joudun aina taistelemaan lasten oikeudesta elää yhteistä elämää isänsä kanssa! :-(

Vieras

#137

12.06.2016 16:09

Koska mitä luin siinä olivat asioita mitkä itse olen miettinyt.

Vieras

#138

18.06.2016 00:34

Jouduin ensin monta vuotta katsomaan vierestä avomieheni ex-vaimon julmaa toimintaa ja nyt minutkin on vedetty soppaan mukaan. Jatkuvia perättömiä syytöksiä väkivallasta. Lapset eivät enää edes tunnusta isäänsä ja oikein suuttuvat, jos heille mainitsee, että tämä mies nyt vaan on teidän isä. Tällainen toiminta on enemmän kuin huolestuttavaa ja lapsen kehitykselle todella haitallista. Mikään muu keino ei tunnu toimivan ja siksi vieraannuttaminen on kriminalisoitava mitä pikimmiten.

Vieras

#139

10.07.2016 14:08

Omat lapseni jo sairastuneet äidin järkyttävästä manipuloinnista ja vieraannuttamisesta,ketään ei kiinnosta lasten henkinen hyvinvointi ja Suomen laki ei koske lähivanhempaa enkä saa lapsiani ohjattua hoitoon koska lasten äiti ei siihen suostu.Lastensuojelulla ja sosiaalipuolella ei näissä asioissa mitään virkaa ja ammattitaidottomuus aivan käsittämätöntä.Ihmetyttää suuresti kun tuodaan esille,kuinka huonosti lapset ja nuoret voivat ja silti tuetaan lasten vieraannuttamista vaikka on itsestään selvää ja tutkimuksilla osoitettu kuinka se vaikutta lapsen koko elämään,myös itsemurha tilastoista löytyy vieraannutettuja lapsia ja myös vanhempia.Lapsissahan lepää tämän maan tulevaisuus,mikä näyttää todella heikolta jos lisääntyville mielenterveys yms ongelmille ei tehdä mitään vaan tuetaan niiden aiheuttajia.2 vuotta taistellut,että lapset saisivat olla isänsä kanssa ja taistelu vasta puoli välissä ja lapset vaan etääntyvät enemmän ja enemmän koska mikään laki ei puutu siihen ettei lähivanhempi noudata mitään sopimuksia.T:2 ihanan tytön vieraannutettu isä!

Vieras

#140

31.07.2016 12:15

Veljeni ja meidät muut isän puolen sukulaiset on vieraannutettu

Vieras

#141

04.08.2016 08:49

Itselläni on omakohtainen kokemus, olen jätetty lapsi.
Bob

#142 Re: LAPSI

08.08.2016 13:49

#4: mummu 51 - LAPSI  

 Älä jumalauta huuda. Ja mene takaisin apukouluun opettelemaan pilkun käyttöä.


Vieras

#143

12.08.2016 21:17

Molemmilla vanhemmilla on oikeus tavata lastaan. Toinen vanhempi ei saa mustamaalata toista vanhempaa lapselle. Lapsi ei ole mikään avioeron kiistakapula vaan ihminen jolle voi vanhempien ero olla jo niin suuri kokemus, ettei siihen tarvitse lasta enää vetää mukaan. Vaan annetaan lapsen olla lapsi ja tavata molempia vanhemiaan.

Vieras

#144

23.08.2016 08:15

Koen itse kuin etä vieraannuttaa lasta minusta.
Mitenhän se nyt menikään...

#145 Re:

08.10.2016 18:32

#12: -  

 Isäkö pillastu siitä että joutui isyystutkimukseen, et sallinut sitä hänen halutessaan vai kertoiko tulos ettei ollut isä?

Koittakaahan laittaa tällaisiin viesteihin kaikki asiat niin kuin ne on.

Omalla kohdalla oli 3 mahdollista isäehdokasta ja äiti oli niin paljon mahdottomasti nyreissään kun ei paljoa hymyä huulilla näkynyt odotusaikana eikä sen jälkeen.

Tässäkin tapauksessa olisi kyseiselle laille käyttöä sillä lapselle tuppaa ilmestymään yllättäviä aikataulumuutoksia mikäli isä erehtyy jotakin asiaa moittimaan, äidillähän luonnollisesti on oikeus puuttua kaikkeen "lapsen edun" nimissä.

Pienellä paikkakunnalla asuttaessa äiti tuntee aiemmalta ajalta kaikki perheneuvolasta ja sosiaalitoimistosta joten se siitä asioiden tasapuolisesta käsittelystä.

Tämä kirjoituksen tynkä oli raapaisu yksittäisen tapauksen ja samalla isomman ongelman pintaa. 

Mitenhän se nyt menikään...

#146 Re:

08.10.2016 18:35

#11: -  

 Eikä aina ole kyse katkeruudesta vaan lähivanhemman keskenkasvuisuudesta.


Vieras

#147

30.10.2016 22:43

7 - vuotiaan tyttöni äiti ja isäpuoli yrittävät vieraannuttamista, mutta en tule suostumaan siihen. Minusta lapsen ja etävanhemman suhteella ei ole oikeusturvaa Suomessa.

Vieras

#148

20.11.2016 10:47

Koska lakialoite on erittäin tarpeellinen, välttämätön sekä kiireellinen.

Vieras

#149

20.11.2016 10:54

Ehdottomasti tulisi säätää laki, jolla tuomittaisiin vieraannuttaja. Lapsen etu ja myöskin vieraannetun etu tulisi olla etusijalla. Johan tutkimuksetkin osoittavat, kuinka paljon lapselle ja vieraannetulle tulee oireilua ja henkistä kärsimystä. Laki ja sen läpinäkyvyys vähentää vieraannuttamista ja näinollen ehkäisee lapsen ja vieraannetun kärsimyksiä.
Lapsenäiti

#150 Re: Viranomaisille rangaistus!

24.09.2018 17:35

#51: Love - Viranomaisille rangaistus! 

Itse naisena taistellu lapseni näkemistä. Isä vieraannuttamu häntä monia kertoja. Myös oikeuden määräämiä rikkonu jonkinlainen. Laki täs pitäis olla. Lapsi on vain miehen kosto väline