Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Uskonnon tyrkyttäminen pois kouluista.

Jarko Häkkinen
Anttola

#51

08.12.2009 18:44

Katsokaa, kuinka on käynyt maissa, joista uskonnonopetus puuttuu: niissä vilisee uskonnollisia fanaatikkoja ja nihilistejä. Sitäkö Suomeenkin tahdotaan? Uskonto on kouluaineista mahdollisesti tärkein, sillä siinä annetaan eväitä elämään sekä toisinuskovien kanssa elämiseen. Varsinkin nykyisessä kansainvälistyvässä maailmassa on jokaisella oltava uskonnollinen perussivistys kunnossa.
Ateistit_Rulaa
Vieras

#52 Typerää tuo uskonnontyrkytys

08.09.2010 21:06

Vaikka lapset eivät uskoisi, heidän naiivit vanhemmat pakottavat heitä uskomaan johonkin paskaan... Itse olen ateisti enkä usko mihinkään tommoseen jeesus paskaan. Eikö teitä kyllästytä, kun joka paikassa sitä tyrkytetään, pakotetaan rukoilla kevätkirkoissa koulussa jne?

Hakim Attar
Vieras

#53 Uskontoa tyrkytetään ainakin lahtelaisessa koulussa vielä vuonna 2010

24.10.2010 13:25

Kävin tuttavan kutsusta kuuntelemassa eräässä lahtelaisessa ala-asteen koulussa aamunavauksen syksyllä 2010. Aamun avaus aloitettiin soittamalla Samuli Edelmanin uskonnollista levyä ja tämän jälkeen aikuinen henkilö (en tiedä oliko paikallisen seurakunnan vai ko. koulun työntekijä) puhui raamatullisista tarinoista ja tulkitsi niihin liittyviä arvoja. Aamunavaus kesti noin 10 minuuttia. Kaikki koulun lapset istuivat ja kuuntelivat aamunavauksen koulun liikuntasalissa. Mielestäni kyse oli yksinomaan indoktrinaatiosta eli aivopesusta, ja mm. siksi, että lasten kanssa ei ainakaan tuossa tilaisuudessa keskusteltu mitään asiasta, eikä heiltä kysytty suostumusta kristillisen aamunavauksen pitoon. Hämmästyin aidosti, että miten vielä 2010 luvulla voi olla tällaista uskonnollista indoktrinaatiota valtion varoin ylläpidetyssä koulussa?
VAPAA USKONNON HARJOITUS
Vieras

#54 UTOPISTINEN ELÄMÄNKATSOMUS

24.10.2010 18:59

SADUN KERTOMINEN OMAN ÄLYN SISUKSISTA UTOPIAAKSI NÄKEMYKSI ILMAN TODISTEITA OMAN NÄKEMYKSEN VAHVISTAMISEKSI.!!!!!!! KYLLÄ MINÄ TUNNEN SINUN KAIKENLAISIA AJATUKSIASI MOKOMALLA TEMPPULLA. HAHAHEEHEHA NAURUNRAIKAUKSET YLVÄÄVÄT!!! UTOPISTINEN MAAILMA EI OLE MAHDOLLINEN RATKAISU.HEEHEH ATEISTINEN AJATTELIJA LUULEE OLEVANSA TÄRKEIMPIÄ IHMISIÄ JA HUMANISTEJA,MINÄ SANON SINULLE:ETTE OLE MISSÄÄN VAAN LUULOSAIRAITA JA MIELIKUVITUKSEN VANKEJA. HAHAAAHHEEEEHHEH TYPERÄÄ,KUN VASTUSTAA USKONNONOPETUSTA.!
15.v vituttaa

#55 ..

12.08.2011 21:13

en todellakaan usko siihen uskonnolliseenhevonpask*an ja siksi joudun ongelmiin uskonnon tunnilla tai jossain muussa uskonnollisessa pakollisessa jutussa ja sen takia todistuksen keskiarvo tippuu koska uskonto heikoin arvosana.ja se miten sitä tyrkytetään kaikille pää täyteen saa kilahtamaan..
imase

#56 Re: haista kusinenreva

12.08.2011 21:16

#51: Jarko Häkkinen -

pask*a jauhat helvetin munapää

truedat

#57

04.11.2011 19:11

Kouluissa pitäisi opettaa uskonnoista, ei uskontoa.

Vieras

#58 En tietenkään allekirjoita!

04.11.2011 19:47

Ihmisellä on sisäänrakennettu Jumala kaipuu, jota koulussa annettu perinteikäs luterilainen uskonnon opetus edes pieneltä osin tyydyttää. Vain oikea ja henkilökohtainen Jumala-suhde täyttää tuon kaipuun kokonaan. Itse muistelen lämmöllä koulumme perinteitä ja suon mielelläni saman ilon omille lapsillemme.
Mielestäni Halloween "juhlat"ja discot kaikkine lieve-ilmiöineen tulisi kieltää kaikista kouluista.
Seppo Lehikoinen

#59

09.11.2017 07:20

Eipähän tuo uskonnon opettaminen ketään  vielä minun kouluaikanani (5-60-LUVULLA) tuntunut turmioon vievän...

Seppo Lehikoinen

#60 Re: Re: haista kusinenreva

09.11.2017 07:26

#56: imase - Re: haista kusinenreva 

Tuohon malliin todellinen pask*housu länkyttää  anonyymina vähän niinkuin  Antifan rättiturpaisten idioottien malliin.....