Yksityiset pysäköinninvalvontayritykset kiellettävä

do.ut.des do.ut.des
Oulu

#1 Yritys

22.08.2007 15:55

Ei saa toimia viranomaisena tai lainvalvojana! Tämä tehtävä on jätettävä kansan valitsemalle eduskunnalle!
Jaakko Fagerlund
Tampere

#2 Unohtui jotakin

16.04.2008 14:39

Sellainen seikka, että kieltävää lakia ei tarvita: Toiminta on jo nyt laitonta, sillä pysäköintivirhemaksun voi lain mukaan antaa vain poliisi tai kunnallinen pysäköinninvalvoja.
Levi Fagerström
Lillandet

#3 SOK palkannut Turussa AutoParkki Nordenin palkkarengiksi

26.03.2009 18:04

SOK on asiakasviihtyisyyttä parantaakseen palkannut AutoParkki Norden Oy:n parkkipirkoksi Turun Karibiahotellissa
Tämä lisääkin asiakasviihtyisyyttä huomattavasti. Saimme todella ilosanoman automme pyyhkijöiden alle.
Huolimatta siitä, että pysäköintimaksu oli maksettu oli autoomme kiinnitetty pikavoitto.
otimme yhteyttä Norden Parkkkin ja SOK:hon.
Vastaus oli, ettei lappuliisa ollut nähnyt maksettua parkkimaksua. Maksakaa valvontamaksu tai lähetämme perintään.

No.
Olen asunut Ruotsissa aikaisemmin ja minulla näin ollen kokemusta samanlaisesta toiminnasta Tukholmassa. Vieläkin on kotona vino pino maksumääräyksiä tuolta ajalta. Näiden parkkifirmojen toiminta todettiin siellä aika pian laittomaksi ja aloitimme kilpailun kuka näitä läpysköjä saisi kerättyä enemmän.
Minulla oli niitä noin 160 kappaletta ja on vieläkin. Löysin ne yhdestä laatikosta.
Ei niitä tarvitse maksaa. Helsingin hovioikeuden päätökseen kuitenkin pitää vedota ja reklamoida koko juttu.

Lapun näkyvyydestä tai näkymättömyydestä on Oulun hovioikeuden päätös.

Myöskään heidän ottamansa kännykkäkuvat autosta eivät kelpaa todisteeksi oikeudessa. Kuka tarkistaa heidän kameransa päivämäärän ja kelloajan.

Se on täysin sitä itteään.

Lopuksi voin sanoa, ettei SOK:n ovi enää minun kohdallani koskaan heilahda auki. On sitten kysymys hotellista kaupasta tai mistä vaan.

Olin sitä paitsi juuri aikeissa vaihtaa auton. No voitte olla varma ettei SOK enää myy haluamaani merkkiä.

ET sillee. Hyvää toimintaa SOK:lta näin lama-aikana

On Ne vaan muuten ahneita nuo SOK:laiset
Eikö valitusoikeutta?

#4 Sakko sakotuskieltoaikana postilokerofirmalta

24.03.2011 01:36

APV Alueellinen Pysäköintivalvonta oli mätkäissyt minulle sakot Oulunkylän työväenopiston parkkipaikalla, JOSSA HEILLÄ EI OLLUT OIKEUTTA sakottaa kyseisenä aikana. Tein reklamaation, johon ei vastattu, vaan lähettivät karhukirjeen.

Sitäpaitsi sakko oli lätkäisty 20 min. ennen kuin 2 tunnin määräaika olisi mennyt umpeen. Perusteena oli pysäköintikiekko, joka oli jäänyt edellisestä paikasta ikkunalle. Nyt siis paikassa ja aikana jolloin APV:llä ei pitänyt olla mitään asiaa alueelle!

Jos kyseessä olisi ollut kunnan pysäköintivalvonta, olisi reklamaationi todennäköisesti hyväksytty pelkästään näyttämällä kyseisenä aikana tehtyjä luottokorttikuitteja toisella puolella kaupunkia. Sitäpaitsi kaupungin pysäköintivalvontatoimistoon pääsee henkilökohtaisesti selvittämään asiaansa.

Mutta ydinkysymys onkin: miksi firma sakottaa alueella, jossa on isännöitsijän kanssa toistaiseksi sovitu pysäköintirauha illalla klo 17:sta eteenpäin, kunnes alueelle saadaan asialliset pysäköintimerkit. Vaikka isännöitsijä oli muistuttanut APV:tä toistuvasti sopimuksen rikkomisesta, niin sitkeästi siellä jaettin sakkoja, ja kun menin kysymään sakottajalta syytä siellä oloon, niin ei muka tietänyt mitään sopimuksesta.

Ymmärrän kyllä, että APV sai muhkeat sakkotulot niiltä kuukausilta, jolloin se viivytteli uusien merkkien laittamisessa sakottaen samaan aikaan sopimuksen vastaisesti.

Lähetin yritykselle kirjallisen pyynnön tutustua heidän minusta keräämäänsä tietoon, mihin minulla onkin oikeus. (Suosittelen muillekin.) Se näyttää olevan ainoa tapa päästä henkilökohtaisesti tapaamaan yrityksen edustajia, jotka eivät edes sähköpostia uskalla allekirjoittaa omalla nimellään. Allekirjoittajana on vain postilokero: "Ystävällisin terveisin, APV Alueellinen Pysäköintivalvonta Oy, PL 143, 00171 Helsinki".

Näyttää siltä, että oikeudessa tavataan?

lainsuojaton

23.07.2016 19:48

Kyseessä on rangaistusluonteinen maksu, jonka kirjoitusoikeutta ei saisi olla kuin siihen oikeutetulla virkamiehellä.

Mitä muuta voisin laskuttaa pelkällä kyltillä? "Parralliset ihmiset kiellettyjä. Sopimusrikkomuksesta perimme 300€ valvontamaksun."

Haista iso P, kuka tämän tämän kunniattoman toiminnan korkeimmassa oikeudessa hyväksyi. Tuhosit samalla todella monta oikeustajua. Itse en ainakaan enää ota tosissani mitään lakia.