Ennen T3-hormonia sisältävää lääkitystä tarvitaan kokeita


Vieras

#1

03.03.2013 17:56

Erittäin tarpeellinen!!!
Pia

#2

13.03.2013 23:53

Eikä pelkästään masennnusta ja toivottomuutta vaan, kun joudut vielä mielisairaalaan oireita poistavaan neuroleptilääkityskierteeseen, jolla tuhotaan muu elimistöstösi ja jätetään varsinainen sairaus hoitamatta, siinä sitä on naurussa pitelemistä.

Osaatko arvata paljonko mielisairaalassa on ihmisiä, jotka itseasiassa lainkaan kuuluisi sinne ... paljon
Te onnelliset, jotka olette saanet lääkityksen oikeaan sairauteen, olen iloinen puolestanne

Vieras

#3 Re:

16.03.2013 22:41

#2: Pia -

Pia, tämän adressin kirjoittajana olen itsekin joutunut psykiatriseen sairaalaan kilpirauhasen vajaatoimintaoireiden takia. Sain jopa sähköhoitoa n. 20 kertaa. Tänä päivänä ei ihmetytä miksi hoito ei oikein tehonnut. Enpä ole ennen kuullut että sähköllä kilpirauhasta hoidettaisiin. 17 vuoden masennus on alkanut hälvetä vasta Liothyronin-lääkityksellä. Myös muisti, oppimis- ja keskittymiskyky ovat korjaantuneet huomattavasti. Kivut, jotka fibromyalgiaksi diagnosoitiin ovat 90% poissa.


Vieras

#4 Vieras

23.09.2014 12:55

Tuntuu että potilas unohdetaan ja lääkärit vähättelee oireita eivätkä usko niitä todeksi.  Esim. ylipaino johtuu lääkäreiden mukaan huonoista elintavoista;vaikka liikun säännöllisesti, en syö karkkia enkä leivonnaisia, ruokaa kohtuudella paino ei putoa kuin muutaman kilon. Väsymystä valittaessa yksikin lääkäri sanoi että et näytä väsyneeltä. Ylipainoa ennätti tulla yli kymmenen kiloa ennenkuin otettiin todesta muiden oireiden lisäksi, veriarvot olivat ihan päälaellaan ennenkuin sain edes lääkitystä vajaatoimintaan. Pitkään Thyroxin lääkettä kayttäneenä (20v.)olen valitellut lääkärille että olisiko mahdollista  tarkastaa lääkitystä kun nivel oireet lisääntyneet, aloitekyvyttömyyttä ym.oireita tullut taas. ei onnistu kun kaikki tulokset viite arvojen rajoissa. Lääkäreille uskallusta muuttaa ja kokeilla lisälääkitystä!!!

 

 


Vieras

#5

12.10.2014 19:42

Miksi T3 kilpirauhaslääkkeestä ei puhuta enempää. Niin moni Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavat eivät saa riittävää apua T4 hormoonilääke tyroksinista. Itselläni on vajaatoiminta ja olen miettinyt mistä jalkasäryt johtuvat Nyt alan ymmärtämään että minullakin pitäisi olla eri lääke kilpirauhasen vajaatoimintaan.Ylipaino on tosi ongelma myös

Vieras

#6

13.10.2014 09:19

On tärkeää että lääkärit saavat alkaa kirjoittamaan potilaalle lääkettä joka auttaa potilasta parempaan suuntaan.
eljii

#7 Epätyypilliset jätetään hoitamatta

18.01.2015 19:38

Suomi24:n kilpparijutuissa julkisen puolen läääreitä joku kutsui sadisteiksi.

Labrakokeita otetaan usein vajaa sarja (ilman T3v-koetta) eikä tuloksiakaan aina haluta kertoa.

Sitten kun Tyroxin ei toimi, voisi Endokrinologiyhdistyksenkin mukaan kokeilla yhdistelmähoitoa:

Lääkärilehti 13.6.2013

Tuon linkitetyn alussa varoitetaan "villistä lääkitsemisestä" mutta jatko on näin:

"Yhdistys toteaa yhdistelmähoitoa voitavan kokeilla sellaisilla potilailla, joilla hypotyreoosidiagnoosi on varma ja joilla oikein annostelusta T4-hoidosta huolimatta vointi ei korjaannu."

Näkisipä vaan edes sairaanhoitopiirin virka-endokrinologin määräävän yhdistelmähoitoa...

Se tuntuu olevan varattu niille joiden kukkaro kestää yksityislääkärin käyttämisen


Vieras

#8

30.03.2015 19:55

Itselläni ei Tyroxin auta ja jos parempaa lääkettä on tarjolla, pitäisi sitä voida käyttää. Jatkuva uupumus ja muut oireet haittaavat elämää pahasti.

Vieras

#9

16.01.2016 20:53

Olen saanut yksityisltä puoli vuotta yhdistelmälääkitystä, ja olo oli aivan toinen kuin pelkällä tyroksiinilla. Nyt olen taas työkyvytön, paljon vajaatoimintaoireita ja tyroksiiniannosta yritetty pitää matalalla ja korkealla, mutta kun se ei auta! Lääkäri ei ole nyt antanut liothyronia eikä yhdistelmää, johtuen varmaan just tästä kohusta. Oikeaa hoitoa tarvitaan!!