Munkkiniemenranta vapaassa virkistyskäytössä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Munkkiniemenranta vapaassa virkistyskäytössä.

Päivi Väisänen

#1 Toinen käytännön keino vastustamiseen

16.05.2008 21:03

Munkkiniemenrannan lähiseudun taloyhtiöt ovat laatimassa oikaisuvaatimusta Munkkiniemenrannan vesialueen vuokrapäätöksen kumoamiseksi. Olisi hyvä saada lisää taloyhtiöitä mukaan. Taloyhtiön ei välttämättä tarvitse olla Munkkiniemessä, helsinkiläisyys riittää. Jos haluatte että ranta pysyy ilmaisessa käytössä kaikille kaupunkilaisille, ottakaa pikaisesti yhteyttä vaikkapa Munkkiniemen asukasyhdistykseen, Munkinseutu ry:hyn.
Päivi Väisänen

#2 Ehdotus uudesta sijaintipaikasta on vaarallinen!

26.05.2008 05:38

Huomasin että vetoomukseen sisältyy ehdotus vesigofradan uudesta sijaintipaikasta.
SE ON VAARALLINEN, SE TULEE EHDOTTOMASTI POISTAA. Kaupunki vain ilahtuu kuntalaisten aloitteesta ja siirtää koko ruljanssia vain vähän etemmäksi. Saamme taas laatia selkä vääränä lausuntoja, pakkata juristeja ja valvoa öitä.

Ehdotettu sijainti siirtyy lähemmäksi Gallen-Kallelan museota ja vaarantaa siis entistä tehokkaammin kulttuurihistorialliset arvot, jota myös yritämme puolustaa. Museo-parka vuorostaan tukehtuu autoihin jne.

Kenellekään vesigolfin vastustajalle ei kuulu sen arviointi, mihin vesigolf sopii. Nyt on otettava kantaa vain nykyiseen, vuokratun vesialueen mukaiseen paikkaan ja jättää uuden sijaintipaikan etsiminen muille.

risto jaatinen

#3 Melojien vetoamus Laajalahdelle suunniteltua "golfkenttää" vastaan

26.05.2008 15:23

Merimelojien aktiivisten melojien puolesta vastustamme jyrkästi Laajalahdelle suunniteltua vedenpäällistä golflyönti-kenttää. Emme voi kannattaa hanketta, joka mahdollistaisi vain yhden maalta käsin pelattavan pelin hallitsevan kaikille vesille liikkujille kuuluvaa Laajalahden rantavesialuetta.

Perusteluina meillä on

1. turvallisuusnäkökulma : rantareitit ovat melojille tärkeitä erityisesti kylmän veden kausina,koska vain silloin kaatumisonnettomuudessa voidaan omin avuin päästä rantaan ja pelastua. Suunnitellun golfalueen rajaama 300-400m matka lisää onnettomuusriskejä, koska uiden kovassa aallokossa jo 50m matka on hyvin vaikea suoritus. Lisäksi golfpallojen harhalyönnit ovat riski kentän lähistöllä liikkuville melojille.

2. luonto- ja ympäristönäkökulma : melojat hakevat luonnosta virkistystä ja usein juuri Laajalahdelle suunnatut retket tarjoavat niin kulttuuri- kuin luontoarvoja. Hyvin tavallinen melontakohde on esimerkiksi Tarvaspäässä sijaitseva Gallen Gallevan museoateljeen kahvila ja suunniteltu golfkenttä on tämän reitin varrella vaikeuttaen perillepääsyä.

Toivomme Laajalahden vesialueiden säilyvän kaikkien käytössä ja ettei sinne rakenneta mitään esteitä vesillä liikkumista estämään - turvallisuus ja koskematon Laajalahden perinteinen ympäristö on säilytettävä ehdottomasti nykytilassa !

Aktiivisten Merimelojien puolesta

Risto Jaatinen