Ympärileikkaukset eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin

Veikko Perä-Ojala
Permiö

#1

Mutta juutalaiseen kulttuuriin ne kuuluvat ja valitettavasti maassamme on juutalaisia.
Johannes Nieminen
Adressin tekijä

#2

Saattaa kuulua moneekin kulttuurin, kuten muslimeille. Riippumatta siitä kuuluuko ympärileikkaus johonkin kulttuuriin, niin se on kuitenkin lapsen pahoinpitely ja mielestäni törkeä sellainen. Nyt pitää kuitenkin erotella lääketieteellisistä syistä tehty ympärileikkaus ja kulttuurillisen perustein tehty. Näistä jälkimmäinen on täysin tarpeeton.
Antti-Jussi Holkko
Hämeenlinna

#3 Ajatteleppa ite!!!

Mielestäni ympärileikkaukset ovat hieman kaksiteräinen veitsi.

Miehillä katson sen olevan OK, koska sillä usein pyritään helpottaan tiukkoja paikkoja. Naisilla ympärileikkauksen tavoiteena on estää ennen aikainen seksi ja tehdä suunnattomia tuhoja. Herramme on luonut meidät vapaiksi ja tasa-arvoisiksi; väristä ja kulttuurista piittaamatta! Naisen tarkoitus ei ole kärsi kivuista ja kiihottumattomuudesta, vain sen takia että perhe saisi reilut tukiaiset naimakaupan yhteydessä; ainakaan täällä Suomessa.
Heikki Heinonen
Internet

#4 Jumalaa ei ole olemassa

Siksi lasten silpominen uskonnon nimissä on kiellettävä. Jumala on samanlainen satuolento kuin joulupukki.
kolopo

#5 vain noin 2 % leikattu

on leikattu lääketieteelisestä syystä suomalaisia.
Ancelique

#6 Katso tämä video jos pystyt

Tämä on raakaa väkivaltaa, tuossakin näytettäs puudutuspiikki laitetettavan, mutta ei siltä oikein vaikuta.... Mieheni on Afrikkalainen Ghanasta, hänet on ympärileikattu, mutta pojallemme sitä ei tehdä. http://www.youtube.com/watch?v=W2PKdDOjooA

Vieras

#7 Adressin nimestä

Vaihtakaa nyt ihmeessä adressin nimi paremmaksi. Kulttuurilla ei ole merkitystä kun kyse on lasten oikeudesta koskemattomuuteen. Kyseessä ei pitäisi olla mikään suvaitsevaisuuskysymys.
FASISTI JA ATEISTI

#8 卐 SUOMI ENSIN JA MATUT VÍTTUUN HAITALLISINE SUOMEN LAIN VASTAISINE TAPOINEEN ! 卐

SE ON KATO SE KRISTINUSKO JA SUVAKISMI JA VIHER VASEMMISTOLAINEN KRISTILLINEN ARVO POHJA JONKA MUKAAN ''MASAI''-KULTTUURIN KIELTÄMINEN OIS RASISTISTA JA NATSISTISTA

ELI VASEMMISTO KRISTILLISEN AJATTELU MALLIN MUKAAN ''REFUGEES VELCOME''

JA TUKEA SOMALI SÄÄTIÖILLE SUOMEN KIRKOLLA (SOMALIEN PIKKU VÁGINOISDEN SILVONTAAN)

SDP EU SUOMI:* ''MATUA PITÄÄ YMMÄRTÄÄ'' JA ''MAASSA ULKOMAAN (SOMALIA) TAVOILLA''

TÄTÄ VÁGINAN SILPOMIS TAPAA TUETAAN JA SEN RAHOITTAJA ON PUNAINEN VÁGINA  RISTI JA SUVAKKI SUOMEN VALTIOLLINEN SUVAKKI KIRKKO

KUMMAKU KU SUVAKIT KRITISOI SUOMALAIS MIEHIÄ SILPOMISEN VASTUSTAMISESTA JA SYYTTÄÄ FINSKEI NATSISMISTA MUTTA PUOLUSTAA SDP VIHER KIRKKO SOSIALISTI ANTI FAT TIT HATTI VATIT KUMMINKI ITE NAISTEN SORTAVAA JA SADISTISTA TAPAA SILPOA SUKUELIN IRTI ;?

KUMMALLINEN RISTIRIITA ?

EHKÄ SUVAKKI LESBOT JA MIEHET HALUU VÁGINA SILVOTUN NÉGRU NAISEN ITTELLEEN SEXI SEURAKS ... ?

NIINKU TURKKILAISTEN ''EUNUKIT'' AIKOINAAN MIEHIÄ ILMAN PÉENISTÄ KAI SE NUOLLA OSAA ILMAN HAITTA RASKAUKSIA

STOP PÉENIKSEN TYPISTELYILLE !

#9 PÉENIKSEN SILVONTA EI KUULU SUOMEEN !

JA SITTE VÄHÄ POJISTA JA NIIDEN PÉENISTEN TYYYPIISTEELYISTÄ :*

<卐>

NYKYÄÄN ON SUIHKUT !

EI TARVII ÄHLÄMIEN PÉNISTULEHDUKSIEN VARALTA JA PELOSTA ENÄÄ TYPISTELLÄ KÝRPIÄÄN !

MIKS MOISTA SUOMESSA EDES SALLITAAN JA HARJOITETAAN !

TUKEMALLA MATUJA TUET PÉENIKSEN SILVONTAA !

PÉENIKSEN SILVONTA ALTISTAA KÝRVÄN NUPIN KALSARIEN HANKAUKSELLE JA VÄHENTÄÄ MIESTEN SEKSUAALISTA NAUTINTOA !

ESI NAHKA ON KUMMINKI 15% KOKO KÝRVÄN KOOSTA !

JA 5 CENTTIÄ TILAVUUDESTA KUUTIONA POIS !

#10

<卐>

MAASSA PÉENIKSET MAAN TAVALLA (ELI ESINAHKAISINA ;)> ) TAI MAASTA ULOS ULKOMAALAISET MOKKA KÍKKELIT JOS EI KULTTUURIMME MIELLYTÄ !

Kommentoi adressia