Mopot 60km/h

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mopot 60km/h.


Vieras

#651 Joo

15.04.2011 13:27

mä sain matikan kokeesta 4-
Thunthuri thaiger
Vieras

#652 Re: Re:

15.04.2011 18:38

#586: Vieras - Re:  

 

 

eipä ole tapana ajella isossa lössissä eikä ole tapana aiheutella häppeninkiö ja ei tuo mun mielestä mikään suuri riski ole ajella tappiviri mopolla koska kun ajetaan harvoilla väleillä olevalla mopolla neljääkymppiä niin johan moposta lähtevä ääni on jopa vakiomopoa pienempi =)

Jeesus

#653 Re:

16.04.2011 00:05

#29: Henrik Saarimäki -

Pidä sinä iso ruma turpasi kiinni. Veikkalen tässä, että sinulla oli rankka nuoruus ;) Nuoret kyllä urheilevat varmasti enemmän kuin sinä. 14 vuotiaat menee pyörillä ja 15 vuotiaasta ylöspäin totutellaan liikenteeseen. Tähän ei liity mitenkään kunnon nostaminen.

mopomies
Vieras

#654 Re: 60km/h

23.04.2011 20:36

#575: Jerry Penttilä - 60km/h

Ei todellakaan kestä, mulla on derbi joka leipo 60/kmh nopeudessa, älä puhu jos et tiiä asiasta mitään

 

espoolainen nuori
Vieras

#655 mie ite

24.04.2011 14:59

oon itse just 15 täyttäny, hankin mopon ja kortin kuukaus sitten. Tämä 45 km/h on aika pieni vauhti, siinä ,meinaa henki mennä kun tulee taajamassakin autot 60km/h ohi.
Ja muuten, itse ainakin harjoittelin parkkipaikalla n. viikon ennen kuin lähin liikenteeseen. Ei nuoret ihan hirveän tyhmiä ole :D
köyhä poika
Vieras

#656 jaaha

24.04.2011 15:39

nyt jos olen oikein uutisia seurannut (korjatkaa jos olen väärässä) niin ajo-opetuksen ottaminen mopokorttiin nostaisi hinnan 500aan? Kaikilla ei ole varaa tähän mukaanlukien minä. Itse ajan satasella neljääviittä kuin viidelläsadalla kuuttakymppiä
Mr. Predisent

#657 Re:

27.04.2011 17:54

#478: Juho Wuoti -

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mopoilijoille+tulossa+my%C3%B6s+ajokoe/1135235060265 Lueppas toi.

 

Ensinnäkin, olisiko turvallista jos itse olisit ajamassa mopoa ja tulet sieltä n. 100 km/h ja sitten lennät turvallesi? ei.

Vanhemmat ihmiset sentään osaavat ajatella enemmän kuin 16v pojat, ettäs tiedät.

 

"Korttiin tarvitaan vanhemman lupa,jos olet alle 18-vuotias. Ja jos huoltaja antaa luvan, niin mistäs ne rahat sitten hankitaan??" Vastaus: Tekemällä töitä.

 

Niin, matkassa ei ehkä ole mitään väliä mutta entäpäs reaktio nopeus? Se siinä vaikuttaa.

 

Älä tee enää tälläisia suoraan sanoen tyhmiä adresseja, kun ei niistä mitään hyötyä ole.

v

#658 Re:

27.04.2011 20:16

Äskeinen adressi tulee sellaiselta kuskilta joka ainakin tarvitsee vaativaa ajo koulutusta, on meinaan elämä villissyt useampaakin kertaan silmien edessä vai mitä Juho

 

Muutama mopoilija

#659 Re:

28.04.2011 18:24

"Aika harva lähtee mihinkään parkkipaikalle tai suljetulle alueelle harjoittelemaan sitä ajoneuvon hallintaa; jarrutuksia, kiihdytyksiä, kääntymistä jne."

 

Petteri Wahlroos, mistä SÄ tiedät kuinka paljon jokainen muksu harjottelee ennen liikenteeseen menoa? Voin sanoa että kaikki meijän naapurit, joilla on mopot, on jurrannu sitä pihatietä siinä edestakas yötä päivää. Ite harjottelin mökillä, ja niin on tehneet monet muut mun kaveritkin. Kaikille sattuu liikenteessä pieniä mokia, myös teille. Just viime syksynä yks autoilija tuli kolmion takaa ja ajo yhtä mun kaveria päin joka oli liikenteessä mopolla. No sairaalaanhan se joutu, mut onneks ei menny muuta kun jalka pakettiin ja mopo vähän ruttuun.

Etenkin bussit on niitä kaikkein kamalia. Ajaa ihan perässä kiinni ja meinaa jyrätä päälle ohittaessa. Helpottais ees hiukan jos pääsis kulkemaan kovempaa. Autoilijoiden pitäis varoa mopoilijoita enemmän. Eihän se teihin satu vaikka tuliskin kolari, mehän siinä vaan joudutaan sairaalaa ja pyörätuolii yms. Meidän henkihän siinä on pelissä. Luulis teidänkin nyt tajuavan että ei me nyt ihan harjottelematta lähdetä henkeämme tonne riskeeraamaan teidän törkeiden autojen ja bussien sekaan. Ja jos sen tekee, se on omaa tyhmyyttä ja sillon sietäiskin jäädä alle.

Että ajelkaa tekin autot vähän varovaisemmin, kun me mopoilijat ollaan siellä. Ette te autokoululaisten tai pyöräilijöidenkään päältä ajele...

 

1992
Vieras

#660

29.04.2011 00:19

MOPOT TÄYTYY SAADA 60KMH AINAKIN LAILLISESTA, ETTÄ NE PYSYY EDES VÄHÄN PAREMMIN LIIKENTEEN MUKANA, VANHAT RUMPUJARRUTKIN KYLLÄ JÄÄHTYVÄT TARPEEKSI HYVIN SILLE VAUHDILLE.
markus nutivaara
Vieras

#661 60km/h niijjustiisa

01.05.2011 11:08

itse en kyllä tarvinnu mittää harjotusta ko sain kortin, suoraan vaa mxu:lla ajjaa tosin hallittee oppiin siinä parin viikon ympyrä ajon aikana ja tuntuu se 45km/h kyllä aika vähäiseltä varsinki kaupungissa tai muualla missä on paljon liikennettä joten noppeuven nostaminen ainaki 60km/h olis ihan tarpeen koska vituttaa aika lailla ko vanahat akat pyyhkäsee koko ajan väistämättä ohi ja kaikki ajotaiottomat just kortin saaneet tytöt vetelee autoilla ohi ja kääntyy mutkassa etteen vilikkua käyttämättä että meinaa kylykeen ajjaa ja vanahojen ihimisten mielestä se on sitte meijän syy että laki määrää 45km/h eikä rekat ja bussit huomaa koskaan että meki ollaan liikenteessä vaa ajjaa menemää ja melekee päälle
kuuleeko eerooo
Vieras

#662 kuuleeko eerooo

01.05.2011 14:53

kuuleeko eerooo
Rokari

#663 Re: Re: Re: itselläni on solifer 50r

01.05.2011 16:08

#573: Vieras - Re: Re: itselläni on solifer 50r

kuuleppa poju! siel on 10 tuumasen baotianin välitykset perässä. Osta wandasta 10% isommat välitykset naraku merkkiset sen jälkeen menee sen 57-60kmh rajottimen kanssa. Muistaakseni ne välitykset makso posteineen 70ekee siinä oli tiivisteetkin mukana.

 

Noi välitykset laitetaan täällä suomessa maahantuojalla niin pieneks ettei ne mee kun sen 40kmh!

Padelis
Vieras

#664 Jees

03.05.2011 17:06

Oishan se ihan järkevää että ne kulkisivat 60km/h, muttakun kaupungissa saa ajaa vain korkeintaan 50km/h ja mopolla 45KM/H! Oma moponi on kyllä viritetty, joten kokemuksella tiedän että vaaratilanteet ovat yleisiä yli 70km/h tuntivauhdissa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.05.2011 14:34



Vieras

#666 Re: Re:

07.05.2011 14:37

#607: Vieras - Re:

"Mopo ei kestä, sen osat ovat tehty halvoista materiaaleista ja osista jotka eivät vain _kestä_ liian kovaa rasitusta.
Tuossa on jo henki kyseessä kun tuo pojat ajelevat kovia nopeuksia mopoilla."

PeeVeen moottori kestää ainaki, kun RM 80 crossissa on sama kone, vaan isommalla pytyllä

Mässy

#667 Espanja

17.05.2011 21:23

Onhan se niin että Espanjassakin saa mopot kulkea 80km/h , Miksi ei suomessakin?

Vieras

#668

26.05.2011 16:12

60km/h ois sopiva.. 45km/h on liian vähän, pyörälläkin kun polkee tarpeeksi kovaa pääsee nopeemmin..
Kyllä me osaamme ajaa!

#669 Re: Osaamme Ajaa

31.05.2011 21:13

olen samaa mieltä. itse olen ajanut mopolla 11 vuotiaasta asti ja osasin silloin yhtä hyvin kuin moni luokkakaverini nykyään.

moponi oli silloin Pappa Tunturi

Osaatteko nuoret oikeasti ajaa?

#670

01.06.2011 15:46

Sen mitä tänä keväänä olen seurannut mopoilijoita niin välillä tuntuu että tuo 45 mittarissa on monelle liikaa. (onneksi joukkoon mahtuu muunkinlaisia kuljettajia. sellaisia jotka noudattavat rajoituksia ja sääntöjä)

En tiedä onko nuorilla hälläväliä asenne vai eivätkö vaan tiedä liikennesääntöjä.

Muutaman viikon aikana on ollut itselläni kaksi läheltä piti tilannetta mopoilijoiden kanssa ja kummallakin kerralla syy olisi ollut mopoilijassa. Onneksi osasin varoa heitä. ensimmäisellä kerralla olin   valoristeyksessä ajamassa suoraan. Olin jo lähtenyt liikkeelle valojen vaihtuessa vihreälle kun vastapäisestä suunnasta kaksi mopoilijaveijaria  jotka olivat kääntymässä vasemmalle kurvasivat MOLEMMAT suoraan auton eteen. Tuo toinen tilanne oli vähän vastaava missä mopoilija yritti kolmion takaa alle.

Toinen riski ovat lasten vanhemmat jotka antavat alaikäisten lastensa ajaa mopoilla (jopa viritetyilläkin). Minkälainen moraali tuollaisilla vanhemmilla on ja lapsensa suojelu vaisto? Eikö vanhempien pitäisi laittaa lapsille rajoja ja ohjailla heitä kasvamaan vastuuntuntoisiksi aikuisiksi.

 

 

 

 


Vieras

#671

04.06.2011 14:28

Suomessa tää rajotus on pienin maailmassa (?), mikä järki siinä on että mopoista otetaan tehoja pois jos ne on tarkotettu kovempiin nopeuksiin, pyörälki pääsee 40km/h

Vieras

#672 Re: Pah...

08.06.2011 22:16


Vieras

#673 Re: Re:

08.06.2011 22:20

VIERAS

#674

11.06.2011 23:05

stna naurettavaa et muualla mailmassa mopot saa kulkee sen mitä ne kulkee tehtaalta tuodessa, mut sit tuuaa tänne stna korpee nii lykätää jo prikkoi putkii ettei vaa kulkis yli 45km/h, todellisuudessa menee jo 60km/h kuristettuna täällä suomessa, muualla mailmassa ne meneekin jo sen 80km/h

Nyky ajan mopojen jarrut on samaa luokkaa kevari jarrujen kanssa.
Oma mopo (aprilia rs 50 2006vm) on ihan sama pyörä (derbi gpr 125) kanssa, mutta moottori ja katteet on eri, muuten iha sama pyörä, ja kummasti noi gpr:ät pysähtyy 100km/h vauheista yms..

Kerta kun autoilijat ovat niin "kokeneita" ajajia, nii miks vitus ne lähtee mopoaki ohittamaan niin etteivät kierrä mopoo, iteltäni pari kertaa meinannu peili lähtee auto matkaa, jonka jälkee oon ajanu keskel omaa kaistaa ja kappas ku autot kiertää jo toiselta kaistalta, Paremmi kyl noi autoilijat huomioi mut tol liikenteessä mitä oon huomannu, ku toi jo näyttää iha kevarilta.

Ja sitten toinen, kumpikoha ois turvallisempaa, se että mopoilija ajais noin 80km/h tuolla tiellä, kuin se että 15 vuotiaalle annetaan noin 10 000kg painoinen traktori jolla mennää se 45km/h (jotkut enempi ku ruuvattu) ja sit niillä pyöritellää kylällä ku päättömät kanat... Aatelkaa sitä et kummalla tulee pahempaa jälkee..

Nykyäänki kun tuo mopokortin saanti homma muuttu tuollalailla, nii voitas saman tie nostaa vaikka 80km/h, mutta sit näitä rumpujarrullisia mopoja ei sais olla.

Huh, aika stoori.
Rändömirotta

#675 Re: Voi voi

12.06.2011 16:17

#151: Konsta Honkasalo -

Jaaha. Kesätyöhakemuksia jätetään vuosittain noin 200 000 ja vain n.3500 saa paikan. Keskivertopalkka on 1100e/kk. Siinä menee niilläkin vähillä aika pitkä aika että kevarin saavat (näihin kesätöihin luettiin mukaan myös aikuiset)