Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi.

kotiätien elättäjä

#126 Re: Hölmöläisten peiton pidennystä

31.08.2013 18:33

#17: Äiti x9 - Hölmöläisten peiton pidennystä

Joo sossusta vaan siinäon mottoa tarpeeksi... Jos lähtö kohta on että joku maksaa erotuksen niin oot mettässä...


Vieras

#127 Re:

31.08.2013 18:35

#9: En valinnut nimimerkkiä -

Ongelmana on se, että kun pienyrittäjä ei voi laittaa puljua kiinni - niin tämä on erittäin epäreilu laki. Voisivat mielummin vaikka ottaa pois koko tuen, mutta antaisivat perheiden päättää että kuka on kotona, ilman että äidin täytyy sanoutua irti omasta työpaikastaan.


Vieras

#128 Re:

31.08.2013 18:42

#31: ?? -

Meillä sama tilanne - pienyrittäjänkö pitäisi laittaa firma nurin, ainoastaan tällaisen tasa - arvo asian takia? Meidän perheemme, niin kuin muidenkin osaa päättää itse kumpi jää kotiin !


Vieras

#129 Tällainenkin näkökulma

31.08.2013 18:44

Kauniiden tasa-arvo puheiden takana päättäjämme luottavat siihen, että vain harva isä jää kotiin vuodeksi hoitamaan lapsia muutaman sadan euron korvauksella. Näin saataisiin siis sekä isä että äiti tahkoamaan valtiolle verotuloja lasten ollessa alle kaksivuotiaita.

Mutta mutta... Väitän, että jos isät todella jäisivätkin kotiin hoitamaan jokaista lastaan vuodeksi, Suomen tuottavuus putoaisi entisestään. Itsekin naissukupuolen edustajana en mitenkään väheksy naisten työpanosta. Tosiasia kuitenkin on, että naiset työskentelevät paljon miehiä useammin aloilla (siivoojat, sairaanhoitajat, lastenhoitajat, opettajat ym.), jotka eivät tuota mitään ts. tuo viime kädessä rahaan Suomeen. Miesten jääminen pitkäksi aikaa pois työelämästä tahkoamasta rahaa niin firmoille, valtiolle verotuloina kuin perheille palkkana ei ainakaan tätä maata suosta nosta.

Vieras

#130 Re:

31.08.2013 18:56

#29: -

Voihan sitä jäädä kotiin omalla rahalla, mutta on se kyllä ikävää että joutuu sanoutumaan irti vakkarityöstä, ainoastaan tälläisen ääliömäisen systeemin takia. Mies on pienyrittäjä, ja yritys ja 13 vuoden työ menee roskakoppaan, mikäli jää kotiin.


Vieras

#131 Re: aina kun leikataan niin joku parkuu.

31.08.2013 18:59

#108: veronmaksaja - aina kun leikataan niin joku parkuu.

Ymmärrät varmaan, että tarhapaikka maksaa kunnalle paljon enemmän kuin tuo tuki, joten kalliimmaksi muodostuu kun lapset menevät aiemmin tarhaan.


Vieras

#132 Re:

31.08.2013 19:03

#92: Yrittäjä äiti ja kolme lasta -

Oletko miettinyt että kun äiti menee takaisin töihin etuajassa, niin äitiyslomasijainen saa kenkää?

homopari

#133 Liian hyvälle opetettuja

31.08.2013 19:14

Lisää nussima vapaata, isälle ja äitille yhteisesti.Kahden aika menee hukkaan, vain työtä tekemällä hyvinvointi nousee.Ei väärää työtä ja huvituksia harrastamalla, kukapa niitä käy maksamaankaan.

Vieras

#134 Re:

31.08.2013 19:18

#92: Yrittäjä äiti ja kolme lasta -

Miksi yhteiskunnan sitten pitäisi tukea lastenhoitoa päiväkodissa? Tällä logiikalla perheitä pitäisi laskuttaa päiväkotihoidosta monikertainen euromäärä kuukaudessa.

juoruakka

#135 Kotona on hyvä lekotella

31.08.2013 19:18

Nykyisi puhutaan työnteosta, mutta halvemmaksi laiskat tulee pitää kotona ja maksaa heille neljasataa euroa kuussa.Ruuhkia ja saastetta vain tuottavat.Ja kuluttavat turhaan enerkiaakin.

Vieras

#136

31.08.2013 19:21

pummit menkää töihin ja ansaitkaa rahaa

Vieras

#137 Re: Ja me maksetaan

31.08.2013 19:23

#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan

Miksi sitten lapsettomana haluaisit maksaa päiväkotihoidosta? Se maksaa enemmän kuin lapsen kotihoito.

Ilippos

#138 Re: Re: Re: aina kun leikataan niin joku parkuu.

31.08.2013 19:26

#114: veronmaksaja - Re: Re: aina kun leikataan niin joku parkuu.

Täytyykö tässä vähän tylsää kynää teroittaa. Meillä minä miehenä tienaan okeasti ihan hyvin, mutta vaimo taasen ei riittävän hyvin pakollisiin kuluihimme nähden. Eli minun on pakko käydä töissä. Lastamme kuitenkin haluamme kotona hoitaa 3 vuotiaaksi. Tuo 4000 € on itseasiassa aika tasan se summa jolla pärjäämme + minun palkkani vuodessa. Ollaan kuule tarkkaan laskettu sentit että muutama vuosi elämästä menee omistautuen lapsille. Minä olen vaikka valmis tekemään sen yhden tai useampia vappupäiviä töitä, jotta valtio ne rahat saa jostain muualta, mutta oletko sinä? Vai haluatko laiskotella?

 


Vieras

#139

31.08.2013 19:28

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/08/1798776/kotihoidontuen-peukalointi-raivostuttaa-nettikansaa

Lainaus maikkarin keskustelusta:

topie - tunti sitten

" Kotihoidontuki on todella minimikorvaus siitä työstä minkä äidit tekevät hoivatessaan lapsiaan. häpeä hallituksen varjokuva ,,kaikki jotka olette tämän päätöksen takana hävetkää. Tämä pieni tuki tukee lapsen ja äidin jokapäiväistä toimeentuloa ja on suomen suuri etu tulevaisuutta ajatellen ,,jos suomeksi tätä voi enää kutsua? Parempi olisi jos vaikka ruotsi miehittäisi tämän taas kerran kun emme osaa hoitaa asioita oikein. "
Kyllä isä osaa

#140 Kaikki vastustaa sitä että mies jäisi kotiin

31.08.2013 20:05

Kyllä aina vouhkataan tasa-arvosta, kun palkasta puhutaan, mutta kun on kyse siitä, kuka jää kotiin laiskottelemaan, niin heti ärähdetään, jos isien asemaa parannetaan.
Lapset ensin, sitten raha

#141 onko kukaan...

31.08.2013 20:06

...miettinyt sitä, että surullisen suuri osa miehistä ei edes halua jäädä hoitamaan omia lapsiaan? Olisi tosi hienoa jos hallitus saisi miehetkin osallistumaan omien lastensa hoitoon, mutta kyllä silloin tarvitaan pikkasen suurempi kannustin noille "hieman vastahakoisille" kuin se n. 300 euroa - mikä on muutenkin täysin naurettava summa, ei paljon anna mahdollisuutta kenellekään jäädä kotiin tekemään arvokkainta mahdollista työtä.
Eli käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että naiset pakotetaan töihin ja miehet eivät kuitenkaan jäisi kotiin - lapset hoitoon paljon aikaisemmin.
Lapsissa tulevaisuus!

#142 Ota töihin 1,5v lapsen äiti!

31.08.2013 20:35

Meinaan vaan että mahtaa olla hyvä työnhaussa mainita olevansa 1,5-2 vuotiaan äiti. Ei tule sitten poissaolot työnantajalle yllätyksenä. Tuon ikäinen (kokemuksesta) sairastaa eniten kun kehittää vastustuskykyä. Eikä suuri lapsiryhmä ainakaan sairastelua vähennä...kun ottaa huomioon vielä stressin (ei kai tarvitse selittää mikä/miksi lapsi stressaantuu) voimistavan tuota sairastumisen riskiä. Ärsyttää kun äänestämällä en voi käyttää kuin sen yhden ääneni! Äänestäkäämme ensi vaaleissa ihmisarvon puolesta! Tällaista tasa-arvoa ei olekaan; nainen saa ihanasti valita viekö 1-2v lapsen hoitoon vai tekeekö koko perhe konkurssin ja hoitaa arvojensa mukaisesti sitä ainutkertaista lastaan jossain jonkun "kotona".

Vieras

#143 Re: Ota töihin 1,5v lapsen äiti!

31.08.2013 20:47

#142: Lapsissa tulevaisuus! - Ota töihin 1,5v lapsen äiti!

Juuri noin. Toivottavasti seuraavissa vaaleissa ihmiset muistavat tämän hallituksen epäinhimillisen päätöksen. Joko nämä päättäjät ovat täysin pihalla oikeasta elämästä tai sitten ihan tahallaan haluavat hävitä seuraavissa vaaleissa. Mitkä ovat seuraavan puoluegallupin lukemat?

huh

#144 huh huh

31.08.2013 22:32

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Ei lapsia pidä hankkia, jos niitä ei oo varaa omilla tuloilla elättää. Aina voi tulla ero, jäädä työttömäks tai muuta, joka vaikuttaa tuloihin. Ja kuinka te hankitte lapsia miesten kanssa, ketkä ei osaa/halua hoitaa omia lapsiaan? Huh huh.
älytöntä

#145 ei huomioida suurperheitä

01.09.2013 03:54

Joudun siis viemään kaikki 3 lastani päiväkotiin, nuorimman täyttäessä 1,5v. Mitenkähän valtio tässä säästää?? Minun palkallani ei mies voi jäädä kotiin. Jos meillä olisi samat tulot, voisin mennä töihin ja mies jäädä kotiin. 1,5v ei kuulu päiväkotiin, ehkä ministereiden lasten hoitopaikat ovat erilaisia, täällä hoitajat vaihtuvat jatkuvasti ja lapsia riepotellaan ympäri kaupunkia. Ei myöskään huomioida, että jos molemmat mieheni kanssa palaamme töihin
1,5v kohdalla (mitä tällä varmaan ajetaan takaa) on jompikumpi jatkuvasti sairaslomalla. 3 lasta päiväkotiolosuhteissa, niin joku on koko ajan sairaana.
Just

#146 Vihaksi pistää!

01.09.2013 04:41

Nyt vois jengi oikeesti lopettaa täällä jauhamisen siitä, kuinka kotiäidit mukamas laiskottelevat kotona kotihoidon tuella.
Huh huh, mitä idiotismia!!! Kaikki, joilla on lapsia, tietävät sen faktan, ettei siellä kotona mitään laiskanlinnaa pidetä vaan se on oikeasti usein duunia 24/7. Surkeimmalla mahdollisella korvauksella tosin. Se raha, mitä kotona lapsensa hoitavalle maksetaan on niin surkea, että se raha yksistään ei varmasti ketään motivoi kotiin jäämään. Sillä kun ei (ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla) kuitata edes asumiskustannuksia.
Eiköhän se halu jäädä kotiin kumpua ihan yksinkertaisesti siitä, että haluaa viettää nämä ensimmäiset, tärkeät vuodet oman lapsensa kanssa! Työelämän oravanpyörässä kerkeää kyllä juosta koko ikänsä, meidän sukupolvi todennäköisesti ei eläkettä tule edes näkemään, joten voidaan sitten kuolla sinne sorvin ääreen.
Milloin tästä yhteiskunnasta tuli näin urakeskeinen ja lapsen etu ei tunnu painavan enää missään???
Epäinhimillistä, sanon minä!

Vieras

#147 Re: Vihaksi pistää!

01.09.2013 05:42

#146: Just - Vihaksi pistää!

"Milloin tästä yhteiskunnasta tuli näin urakeskeinen ja lapsen etu ei tunnu painavan enää missään???
Epäinhimillistä, sanon minä!"

SILLOIN KUN JUPIT VOITTIVAT VAALIT 1987 ja kokoomus nousi hallitukseen Koiviston määräyksellä. Sen jälkeen alkoi tulla tämä minä minä minä, minulle kaikki heti nyt- asenne.

Kalle

#148 Re: Kaikki vastustaa sitä että mies jäisi kotiin

01.09.2013 06:40

#140: Kyllä isä osaa - Kaikki vastustaa sitä että mies jäisi kotiin

Huom! Kotona ei LAISKOTELLA! Tällä hetkellä miehillä on sama oikeus käyttää vaikka koko hoitovapaa-aika yksinään joten tässä kyllä myös heikennetään miesten lastenhoitoaikaa ja mahdollisuutta olla kotona jos perheen elämäntilanteelle se paremmin sopii. Tässä on nyt kyse siitä että 50-50 malli ei sovi kaikkiin perheisiin. HALLITUKSEN EI KUULU MÄÄRÄTÄ KUKA PERHEEN LAPSIA HOITAA VAAN SE ON JOKAISEN PERHEEN YKSITYINEN ASIA.(Anteeksi että huuudan mutta kiukuttaa niin h......ti !) Tietääkseni emme asu Pohjois-Koreassa missä puolue määrää!

Huolestunut

#149

01.09.2013 06:49

Kuinka todennäköistä on että hallituksen esitykset menevät läpi? Onko siitä eduskunnassa joku äänestys vai miten asiasta päätettän? Meillä ei ole mitään mahdollisuutta miehen jäädä kotiin koska minun palkalla emme toimeen tule.
sakriko

#150 Re:

01.09.2013 06:55

#33: planB -

Voi luoja.. Mahtaakohan sulla lapsia ollakkaan? Kyllä meillä on semmonen tilanne että jos isä kotiin jäis, niin tulot tippus yli tonnilla kuussa, millässit elettäs? sossun luukullekko? Ite saan kelan pienintä eläkettä, joten en ees voi mennä töihin. Mutta ottaako tämä ehdotus sitäkään huomioon, ei! Ja kyllä meillä isä vauvaa hoitaa, iltasin ja viikonloppusin, tämän ehdotuksen voimaantulo sit tekis sen, että vauva ei näkis isää eikä äitiä muulloin kun iltasin ja viikonloppusin, kenenhän etu sekään sitten on? Naurettava ehdotus, totaalisen naurettavilta päättäjiltä.