PELASTAKAA NUORISOTALO MESTA!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista PELASTAKAA NUORISOTALO MESTA!.

jounttiii

#1 pelastakaa

01.10.2013 18:52

Tuo on kyllä todella huono juttu jos nuorisotalot suljetaan koska sittenhän ne teinit räkivät tuolla kaupan kulmilla ja juovat viinaa ja lenuavat sielläsun täällä!!!
hömpsä

#2

01.10.2013 19:55

No suurin osa osaa kuitenkin käyttäytyä hyvin :) mutta tärkeetä säilyttää nuorilla jotain omaa ja turvallista, ettei menisi ihan holtittomaksi norkoiluksi. Ja saatu säästö on niin pieni ettei sillä kunnan taloutta pelasteta.
Troloo

#3 Re:

01.10.2013 20:00

#2: hömpsä -

Just näin !

HyryläTerrorist

#4 mesta on nuorisoongelma

01.10.2013 21:20

Onko nuorilla niin ylimääräistä aikaa että pakko olla jossain toisessa kotona ja mennä karkuun vanhempia ja töitä ja mikseivät mene riihikallion taloon saisivat liikuntaa kun sinne asti marssisivat. On nykynuoriso muuttunut niin kotoa poissaoleviksi että kohta syntyvätkin jossain mestassa.
HaHa

#5 Re: mesta on nuorisoongelma

02.10.2013 00:05

#4: HyryläTerrorist - mesta on nuorisoongelma

Mesta on ollut nuorten kokoontumispaikkana jo reilu 20 vuotta, joten mielestäni tässä asiassa ei voida väittää,että nykynuorissa olisi jotain vialla,jos hekin (kuten muutkin heitä ennen) haluavat tavata ystäviään muuallakin kuin koulussa. Kyllä nuoret ovat aina halunneet tiettyyn ikään tullessaan ottaa "etäisyyttä" vanhemmistaan, sitä kutsutaan kasvamiseksi..kyse ei suinkaan ole mistään vanhempia karkuun menemisestä ja tätä ovat myös tehneet nyt jo lähes 60 vuotiaat vanhempanikin ollessaan itse teinejä, joskin heidän aikanaan oli vielä turvallista tavata puistoissakin, esim. väkivaltarikokset olivat harvinaisempia.


Vieras

#6

02.10.2013 05:48

Mä toivon et mestaa ei lakkauteta se pitää mut ja muun nuorison pois kaduilta
ex-mestalla kävijä

#7 Muka päihteetön

02.10.2013 06:31

Talon takana ryypätään ja sauhutellaan pilveä ja viina/huumekauppa kukoistaa
Outi

#8 Mesta kuuluu nuorille ja nuoret Mestalle

02.10.2013 06:44

Mesta kuuluu tosiaankin nuorille ja nuoret mestalle !! turha verrata entisiä aikoja jolloin tehtiin toisin- ajat ovat muuttuneet ja nuoret sen mukana... joten jos kunta todellakin ajattelee tulevaisuutta; niin ei säästä mestaa sulkemalla. vaan ajattelee näiden teinien tulevaisuutta ja sitä että täytyy olla turvallinen paikka hengailla ja kavereita tapailla. hyrylän alueen nuoret on loistotyyppejä ja ansaitsevat oman paikan rauhassa olla :)ugh- olen puhunut-
Outi

#9 Re: Muka päihteetön OMG ?????

02.10.2013 06:51

#7: ex-mestalla kävijä - Muka päihteetön

pitäisikö alkokin sitten sulkea koska alkon ympärillä puskissa spuget vetää kossua??? tai s-market sulkea koska sen ympäristössä sama sakki  vetää pussikaljaa???

 

turha mustamaalata ja syyllistää aina näitä ja noita meidän ja muiden teinejä. suurin osa on hienoja "mukuloita" jotka toimivat oikein ja elävät tätä elämää ihan hyvin :)

Vink vink

#10

02.10.2013 06:57

Niin ehkä 15 vuotta sitten saikin vetää viinaa ja poltella siellä, mutta EI ENÄÄN! nykyään mestan alueella ei saa vetää enään ees röökiä, eikä mestalle edes pääse, jos on juonu jotain. Sosiaaliviranomaisille tulee suoraan ilmoitus, jos päihtyneenä sinne menee.
Troloo

#11 Re: mesta on nuorisoongelma

02.10.2013 07:12

#4: HyryläTerrorist - mesta on nuorisoongelma

Terrorist ! Toivottavasti Sinulla ei ole lapsia, minä en ainakaan haluaisi olla

spuge

#12 Re: Re: Muka päihteetön OMG ?????

02.10.2013 09:25

 

Ne spuget ovat täysi-ikäisiä

tumppi

#13 Re:

02.10.2013 09:27

#10: Vink vink -

kummasti tupakan tumppeja löytyy vaikka tupakointi on muka "kielletty"


Vieras

#14

02.10.2013 10:07

Mestan ALUEELLA KIELLETTY! Ei sen ulkopuolella
Outi

#15 Re: Re: Re: Muka päihteetön OMG ?????

02.10.2013 10:37

#12: spuge - Re: Re: Muka päihteetön OMG ?????

So? idea viestin takana oli se, ettei se ole sisälläolevien vika mitä sen paikan ulkopuolella kohelletaan.

itsenuori

#16 Antakaa nuorten puhua

02.10.2013 11:55

Nuoret tarttee paikkaa, jossa on turvallisia aikuisia, muitakin kun vanhemmat. Kaikilla ei välttämättä siellä kotona turvallista ole ja muutenkin nuoret haluu sitä etäisyyttä vanhemmista. Mestalla on luotettavia ohjaajia jotka auttaa. Ei nuoret haluu siellä kadulla olla, se on vaan se kun ei ole paikkaa minne mennä. Ite seiska luokalla kävin melkein päivittäin Mestalla ja se on ihan huikee nuta.
Haloo!

#17 Meidän teinit

02.10.2013 14:24

Hyrylän nuoret on todella mahtavia; eivät huutele tuolla ohikulkijoille tai ole potkimassa mummoja - päinvastoin! Taas kunta meinaa säästää ihan väärässä asiassa viemällä sen ainoan kunnon paikan, mikä näillä nuorilla on. Kesällä nyt toki tarkenee olla ulkona, mutta näin syksyllä ja talvella asia on aivan toista. Tai mitä, sulkekoon Mestan; turha siinä vaiheessa sitten valittaa ja kirjoitella yleisöpalstoilla, miten nuoret valtaa kauppojen tuulikaapit ja jokaisen muunkin vähän lämpimämmän paikan..Antaisivat nuorten vaan pitää paikkansa, niin pysyvät pois kaduilta.
Virpi R

#18 Joku muu säästökohde löydyttävä

02.10.2013 15:28

Tuusulaan on viimevuosina (oikeastaan 1990-luvulta alkaen) muuttanut merkittävä määrä lapsiperheitä. Lapsia ja nuoria kunnassa on siis paljon. Mestan sulkemisen säästö tilavuokrana on alle 50 t eur/vuodessa. Tämä on hyvin pieni summa, joka tulisi säästää Mestan sulkemisen sijaa jostakin muusta kohteesta. Ehdottaisin seuraavia: 1) Voimme kesällä esteettisesti rumemmassa Tuusulassa, puistoihin/puutarhoihin voisi jättää ostamatta kausi-istutuksia jollakin sopivalla summalla 2) Tuusulan kunta valmistelee Viheraluestrategiaa - siitä pitää säästää Nuorisotalo Mestan tilavuoran suuruus. Nuoret ovat tärkeämpiä, kuin vaikkapa koirapuistot!
Pömpöm

#19 Re: Muka päihteetön

02.10.2013 17:05

#7: ex-mestalla kävijä - Muka päihteetön

Itse olen myös ollut Mestan asiakkaana, enkä ole tällaista viiden vuoden aikana huomannut kertaakaan...

kiva kännissä koheltaa

#20 Re: Re: Muka päihteetön

02.10.2013 19:17

#19: Pömpöm - Re: Muka päihteetön

#7: ex-mestalla kävijä - Muka päihteetön

Itse olen myös ollut Mestan asiakkaana, enkä ole tällaista viiden vuoden aikana huomannut kertaakaan...

 

 

 

 

En minäkään ole sitä päihteettömyyttä huomannut 3 viime vuoden aikana


Vieras

#21

03.10.2013 04:20

Olen sitä ikä luokkaa että juhlin 21 vuotta sitten mestan perustamista se pelasti meistä monta monella tavalla älkää viekö tätä turvapaikkaa nuorilta en halua juhlia hautajaisia.

Vieras

#22

03.10.2013 14:38

Melkein keskeltä Hyrylää muka pitää hävittää täysin kunnossa oleva nuorisotalo! Hävetkää, päättäjät! Tonttipaikkaako havittelette vai mitä...
Tuusulalainen

#23 Re: Mesta kuuluu nuorille ja nuoret Mestalle

04.10.2013 07:21

#8: Outi - Mesta kuuluu nuorille ja nuoret Mestalle

Antakaa Mestan olla, täytyy nuorilla olla paikka missä olla. Erottakaa niitä "joutojohtajia" mieluummin , niin saadaan säästöä.

Nuoret ovat ihania

#24 Olin 15 vuotta ohjaajana Nuorisotoimen yläpitämässä kerhossa

04.10.2013 14:06


Kerhotilamme oli kerrostalon kivijalassa ja aika huonossa kunnossa. Se ei kuitenkaan ollut haitta osallistumiselle. Kerhoja oli 2x2 viikossa, ala-asteikäisille ja nuorisokerho.Ensin olimme yhdessä mieheni kanssa 6 vuotta ja loput 9vuotta olin yksin.Kävijämäärät oli 30 lasta-nuorta per.kerhoilta. Nämä illat olivat niin meille ohjaajille, kuin osallistujille ikimuistoisia kohtaamisia.Teimme retkiä joka vuosi bussilla. Ei ikinä mitään pahempaa järjestyshäiriötä ja jos,niin ryhmä kertoi häiritsijälle,miten täällä käyttäydytään. Tämä toiminta oli heille, alueemme nuorille ensiarvoisen tärkeää.Tänä päivänä kohtaa heitä joskus sattumalta,muistelemme niitä aikoja ja useimmat sanovat:"mitä mustakin olisi tullut ilman kerhoa".Itselläni on ihania muistoja,heittäytymisistä kaikkeen mukaan kehittelemään uusia yhteisiä juttuja.
Nuoret tarvitsevat aikuis kontakteja sekä ikäistensä seuraa. Mikä sen parempi paikka kuin MESTA.
Lopettaminen ei MISSÄÄN NIMESSÄ TUO SÄÄSTÖJÄ.

Vieras

#25

20.10.2014 14:08

Nuorilla on ehdoton oikeus turvalliseen tapaamispaikkaan! Miksi helvetissä puolustuskyvyttömiltä aina ollaan viemässä!!!