Ali-Keravan koulun pienten oppilaiden puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ali-Keravan koulun pienten oppilaiden puolesta.

3Xäiti

#1 Tärkeän asian puolesta

13.12.2013 17:42

Hätäisiä päätöksiä jälleen. Jos koulu ei ole opetuskelpoinen niin miksi lapset laitetaan vaarallisen matkan päähän? Kyse on 1-3 luokkalaisista pienistä lapsista!!! Jaakkolan koulun pihassa oli vuosi kausia parakkeja. Sinne sitten tai nykyisen koulun pihaan. Kaupunki yrittää nyt säästää ihan väärässä kohdassa.
Ja tiedoksi, yksi tämän koulun oppilaista on jo vakavasti loukkaantuneena teho-osastolla jäätyään suojatiellä auton alle. Ja näitä turvattomia suojateitä matkalla keskustaan riittää.
Lautakunta vaihtoon

#2 Re: Tärkeän asian puolesta

13.12.2013 17:50

#1: 3Xäiti - Tärkeän asian puolesta

Missä muuten toteutuu käsite "turvallinen oppimisympäristö". Liikennevalottomilla suojateillä?

Lapsilla on oikeus turvalliseen koulumatkaan ja lähikouluun!!

#3 Ei kiitos Keskustan kouluun.

13.12.2013 18:56

Jo se , että historiallinen koulu on päästetty tuohon kuntoon kaupungin ylläpitämänä yksikkönä on hyvin ikävää..Sitten vielä tähän päälle se, että lapset joutuvat tilanteen maksumiehiksi jopa hengellään..Vaikka huonoja päätöksiä jatkuvasti säästösyistä tehdäänkin,menee tämä jo liian pitkälle!


Vieras

#4

13.12.2013 20:32

No herrajestas! Luen asiasta täältä fb:stä, en ole huomannut Wilmasta asiaa seurata. Siirto kesken lukukauden kuulostaa järjettömältä ja vielä järjettömämmältä että sitä suunnitellaan keskustaan. Olen aivan järkyttynyt, kyse on poikani koulusta ja monen muun pienen, jotka ansaitsevat harkittujen päätösten kohtelua, lähikoulu on taattava edelleenkin!
Ei enempää lapsiuhreja liikenteessä!

#5 Pienet maksumiehinä taas

13.12.2013 20:35

Kaupunki säästää ja pienet maksaa. Matkahan ei ole pitkä mutta mikä reitti olisi turvallinen keskustan koululle? Tilaahan lähempänäkin olisi jos vaan kirstun kannen päältä voisi joku liikahtaa lasten takia. Taitaa tosin olla toivo turhaa kun kyse on "vain" lapsista... Vaihtoehtoja kun olisi tähänkin mennessä ollut, niitä vain ei ole käytetty.

Vieras

#6

17.12.2013 11:55

Olen käynyt itse samaista koulua aikoja sitten, ja niin ovat myös kaikki sisareni ja naapureiden lapset. Tämä on ollut hyvä paikka aloittaa koulunkäynti kun lapset saavat vielä opiskella "vanhan ajan kyläkoulussa". Muutos ei olisi lapsille liian suuri heti esikoulusta siirtyessä keskustaan. Lisäksi nämä puurakennukset ovat olleet jo monia vuosia kouluna, niin mitä niille sitten tehdään jos (mitä toivottavasti ei tapahdu) alikerava siirretään keskuskoulun kentälle?

Itse olen myös ulkojäiden ystävä ja tässä tapauksessa keskuskoulun kentälle ei tulisi ulkojäitä. Lisäksi poikkean hieman asiasta kun savion koivikkoon ei tule myöskään kaukaloa joka on siellä viimeiset 15 vuotta ollut. Keravan kaupunki pistää rahat mielummin "taideportaisiin" prisman ja anttilan väliin, ja sitten rupeavat säästämään ja kiusaavat samalla kaupungin asiakkaita kun veroprosentti on liian pieni.
EI NÄIN KERAVA EI!

Vieras

#7

17.12.2013 16:08

Olen huolissani ekaluokkalaisen lapsenlapseni puolesta. Pyydän, että hän saa jatkaa nykyisen turvallisen koulutiensä kulkua. Mummi.

Vieras

#8

28.12.2013 00:33

Lahtelaisena äitinä ja isoäitinä sekä päättäjänä tiedän tämän taistelun lähellä olevien pienten lasten koulujen puolesta hyvin. Meillä on myös isoja ongelmia tiettyjen koulujen sisäilman kanssa, mutta tilapäisparakit on sijoitettu esim.suuren Launeen koulun piha-alueelle. Etenkään eka-tokaluokkalaisten koulumatka ei saa olla liian pitkä ja vaarallinen, vaan laittakaa parakit vain siihen pienen puukoulun piha-alueelle, jos tilanne tätä vaatii!