Adressi homoseksuaalien verenluovutuskieltoa vastaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.11.2007 00:54


Leo Hytönen
Adressin tekijä

#52 Sanoppa muuta...

14.11.2007 19:17

MUTTA NÄIN SE VAIN ON!
jamina kautto
kangasala

#53

15.11.2007 00:57

hah.. ihmiset täällä sanovat että eivät todellakaan ottaisi "homon" verta.. saattaisi mieli muuttua kun todella sitä verta tarvitsisi.
mielestäni kaikkien jotka ovat terveitä pitäisi saada luovuttaa verta.
ja eikös ne homotkin ole aivan normaaleja ihmisiä? eivätkä mitään sairaita..
huh huh ..
Leo Hytönen
Adressin tekijä

#54 Jamina on oikeassa.

23.11.2007 11:30

Täällä on tästä terveydestä väännetty kättä siitä asti kun adressi on täällä ollut. Terveys on niin häolyvä käsite. Voit olla psyykkisesti ja fyysisesti terve tai sairas. Homot eivät itsessään ole sairaita eikä homous ole sairaus. Homoseksuaalisuus käsitteenä on nyky-yhteiskunnassa sen verran turha, että saisi sen poistaa kokonaan. Nykyään on niin monia "suuntautumisia" on homoseksuaaleja, bi-seksuaaleja, transseksuaaleja ja nyt viimeisimpänä ja uusimpana seksuaalisuuden muotona tullut intersukupuolisuus...

On niin paljon käsitteitä, jolla ei mielestäni tavallisessa kanssakäymisessä ole mitään merkitystä. Miksi siis lokeroida? Rakkaus on rakkautta. On siinä sitten kyseessä mies ja nainen tai kaksi miestä tai naista, tai vaikka intersukupuolisia...

BB-Saulin puheet minua taas hävettää. On hyvää mainosta kun hän televisiossa rehvastelee irtosuhteillaan.. NÄMÄ OVAT NIITÄ RAJATAPAUKSIA, jotka eivät pysty/halua/jaksa sitoutua, vaan lentävät kukasta kukkaan. Vaan heteromiehissä ja naisissa on myös nämä samat perhoset ja mehiläiset...

On siis turha tulla sanomaan että HIV olisi homojen tauti tai homojen levittämä tai elämänlaadusta johtuva sairaus joka seuraa ja kummittelee.
Se että HIV on leimattu homoseksuaalien sairaudeksi johtuu päättäjien tietämättömyydestä kymmenien ja taas kymmenien vuosien takaa.
Tiina Vesala
Helsinki

#55

26.11.2007 23:34

Vertahan sekin on..! Mieluummin otan esimerkiksi lesbon/homon verta kuin kuolisin ja omaisilleni kerrottaisiin: "meiltä loppui veri kesken" >___>
Jari Suominen
Turku

#56 Lähtökohtana

01.12.2007 06:55

pitää olla se, että kaikki ihmiset ovat samanlaisia ja siksi samanarvoisia.Tunnen kyllä heteroihmisiä, miehiä ja naisia, jotka käyttäytyvät varsin vapaamielisesti ainakin vähän juhlittuaan.Muutenkin ihmisten luokitteleminen johonkin alakulttuuriin tai ryhmään on järjenvastaista ja kahlitsevaa.Tunnen myös ihmisiä joiden seksuaalinen suuntaus on muuttunut ajan myötä homosta heteroksi ja päinvastoin.Luonto on ihmeellinen ja se toimii meissä ihmisissä samoin kuin muissakin elävissä olennoissa.
Ja te, jotka sanotte homoutta sairaudeksi joka pitäisi hoitaa:Oletteko ajatelleet hoitaa myös kaikki maailman eläimet jotka homoilevat?Pitäisikö kukkien siitepölyn levittämistä valvoa?Aika urakka edessä..Jos oma seksuaalisuus ja omat tunteet ahdistavat suosittelen terapiaa.Homofobia nimittäin rajoittaa elämää aika pahasti.Olisi hyvä katsoa peiliin ja vielä parempi jos näkisi siellä ihmisen kauneuden joka kumpuaa syvältä sisimmästä.
Ja nuoret:On ihan normaalia jos sama sukupuoli kiinnostaa.Kaikkia se kiinnostaa jossain määrin, jotakin enemmän,jotakin vähemmän.
Mielestäni myös poikien haukkuminen homoiksi ja tyttöjen huoriksi pitäisi lopettaa.
Peter Södergran
Esbo

#57

02.12.2007 14:31

Sehän tässä eniten ihmetyttää, jotta esim. onnettomuudessa loukkaantuneelle homoseksuaalille saa kyllä antaa verta, mutta hän ei saa taasen kantaa korttansa kekoon auttamalla muita. Epälooginen vääryys - johtuu kristillisen kirkon sekavasta järjestelmästä. Uskossa ei mitään vikaa, jokainen tulee autuaaksi omallaan, mutta instituutiona turha kokonaisuus, joka pilaa moraalin ja elämän.
teemu toppinen
kerava

#58 ............................@..........................

12.12.2007 09:39

Mikä teillä on homoja vastaan!!! Samanlaisia ihmisiä hekin ovat kuin heterot, mutta he vain pitävät saman sukupuolen edustajista!!! Säälittävää lukea kommennettaja joissa sanotaan homojen veren olevan saastunutta????!!!
Jos minulle pitäisi antaa lisää verta (esim kolariturmassa) olisi ihan sama kenestä se olisi kunhan vain saisin sitä!!! Miten niin homoilla on suurempi mahdollisuus saada hiv kuin heteroilla??? Kummathan sitä kondoomia enemmän jättävät käyttämättä heterot vai homot??!!
Ahdasmielisyys taitaa olla sairaus ei homous!!
Huh huh.....
Leo Hytönen
Adressin tekijä

#60 Onhan se näinkin...

22.12.2007 22:19

Itse kokemuksesta tiedän, että ei sinulle tulla sanomaan, että tää on muute sit heteronaisen verta, kun sitä verta tarvitset. Veriryhmä katsotaan oikeaksi, ja sillä sipuli. Ja jos verta tarvitsee, niin ei sitä läheskään aina ole edes tietoinen että toisen ihmisen verta on tulossa.

Mutta ymmärrän kyllä fobioita ja niin päin pois. Itse en tykkää korkeista paikoista tai hämähäkeistä ollenkaan, ja hermostun ja alan riehumaan jos pakotetaan sellaiseen. :D

Mutta "homofobia" käsitteenä on vähän häilyvä... En ole ikinä itse törmännyt homofobikkoon joka juoksee karkuun tai alkaa kiljumaan minut nähdessään. Kyllä yleensä on kyseessä enemmänkin päällekäyminen sanallisesti tai fyysisesti.
Elina Ehtamo
Köyliö

#61 Ärrr.

23.06.2008 01:56

Homot, lesbot ja bi-seksuaalit ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin me heterotkin.
Mulle on ihan sama kenen verta muhun laitetaan kunhan en saa mitään tautia tai kuole.
Mirja Kellokoski
Laukaa

#62

15.07.2008 04:19

Kyllä kunnon pelimies, joka iskee baarissa naisia suunnilleen ammatikseen, saa luovuttaa muttei homo joka on harrastanut seksiä vain nykyisen kumppaninsa kanssa.

Elämmekö tosiaan 2000-luvulla, olemme edelleen yhtä ennakkoluuloisia homoja kohtaan kuin sata vuotta sitten. Millä perusteella homot ovat muka muita ihmisiä huonompia? Astukaa nykyaikaan homofobiasta kärsivät. Homofobian voi muuten melkein jo luokitella sairaudeksi, todellinen kansansairaus.

Mitä väliä sillä muka on onko veri peräisin homolta vai heterolta, kunhan se on verta ja mieluummin ihmisen verta.
Minä Vain
Heinola

#63 Ehdoton ei!

15.07.2008 18:47

Varokaa, jos saatte homon verta tulee teistäkin homoja :DD Kohta on Suomi täynnä sitten sellaisia pervoja! Ruotsissa on varmaan homot saaneet luovuttaa verta kun siellä on nykyään seksuaalivähemmistöt vähän väärinpäin!
Nappi Vaan
Turku

#64 Mitä vittua?

23.07.2008 05:10

Jos otettaisiin käyttöön eri veripankit homoille ja heteroille...
ja veripussin kylkeen jonka hintti on luovuttanut luonnollisesti varoitus tarra "Varokaa Hintin Verta" "Opettele Sanomaan Ei" "Homot Helvettiin" jne jne...EU ne vaatisi joka tapauksessa viimeistään parin vuoden kuluttua...
itse ainakin ottaisin heteron verta jos sitä olisi saatavana ja tarkastuttaisin mielelläni kotieläimetkin jos löytyisi sopivaa ennemmin sieltä kuin hintiltä tai neekeriltä...tästä on rasismi ja muu kaukana yritän vaan sanoa että verenluovuttajia on niin paljon että on varaa valita ainakin minun veriryhmässäni =D
en tiedä sitten muiden ryhmistä joutuvatko jonkun kulliperseen verta ranteisiinsa pumppaamaan mutta minä en sitä tee =)
sori homot ja necros....ei pahalla mutta haisette paskalle eikä verenne kiinosta minua teitä enempää :)
Leo Hytönen
Adressin tekijä

#65 Joo..o...

10.08.2008 00:23

#64 Mitä vittua?
Jos otettaisiin käyttöön eri veripankit homoille ja heteroille...
ja veripussin kylkeen jonka hintti on luovuttanut luonnollisesti varoitus tarra "Varokaa Hintin Verta" "Opettele Sanomaan Ei" "Homot Helvettiin" jne jne...EU ne vaatisi joka tapauksessa viimeistään parin vuoden kuluttua...
itse ainakin ottaisin heteron verta jos sitä olisi saatavana ja tarkastuttaisin mielelläni kotieläimetkin jos löytyisi sopivaa ennemmin sieltä kuin hintiltä tai neekeriltä...tästä on rasismi ja muu kaukana yritän vaan sanoa että verenluovuttajia on niin paljon että on varaa valita ainakin minun veriryhmässäni =D
en tiedä sitten muiden ryhmistä joutuvatko jonkun kulliperseen verta ranteisiinsa pumppaamaan mutta minä en sitä tee =)
sori homot ja necros....ei pahalla mutta haisette paskalle eikä verenne kiinosta minua teitä enempää :)
Nappi Vaan (Turku, 23.7.2008 05:10)


Ja tässä nähdään taas malliesimerkki "miehestä" mielipiteen takana jolla ei sen vertaa ole munaa tai edes palleja, että uskaltaisi nimeään laittaa...
Tähän se pituus taisi hänellä töppästä, joten tän perusteella lyhyeksi jää. :)
Kari Suomalainen
Varkaus

#66

10.08.2008 09:38

Onko homous muka veressä? Ei taida olla. Muuta sanottavaa ei sitten taida ollakaan.

Ja Minä Vain Heinolasta: Se taitaa kyllä olla ihan niin, että me heterot olemme niitä pervompia.
Atte Virtanen
Joutsa

#67

17.08.2008 13:46

Kunhan henki säilyy niin kyllä se mun puolesta on ihan sama pumpataanko suoneen homon vai heteron verta. Ei se seksuaalinen suuntautuminen siitä verestä oo kehenkään "tarttumassa"...
Nappi Vaan
Turku

#68

21.08.2008 11:15

"Ja tässä nähdään taas malliesimerkki "miehestä" mielipiteen takana jolla ei sen vertaa ole munaa tai edes palleja, että uskaltaisi nimeään laittaa...
Tähän se pituus taisi hänellä töppästä, joten tän perusteella lyhyeksi jää. :)"

miksi laittaisin nimeni johonkin hikiselle adressi sivustolle?
oletko itse homo ja haluat saada nimeni ja osoitteeni selville?
katso puhelinluettelosta niitä miehiä äläkä tule tänne homoilemaan...
ei ole leollakaan paljon sanomista siihen jos sanon mielipiteeni suoraan sitä hieman huumorilla värittäen...puolusta sä vaan niitä homojas henkeen ja vereen...
sen vaan sanon et ei oo mtn homoja ja neekereitä vastaan kunhan pysyy siellä kiven kolossa missä ovatkin...
homo on joku geeni virhe tai päävika ja se pitäis kitkeä pois maailmasta...
hoitaa homot terapiaan ja Leo Hytönen toimiii terapeuttina mielellään kun homoista niin pitää..siellä vaikka jaatte elämän kokemuksia ja vertakin voitte vaihdella

EHDOTON EI HOMOJEN VERENLUOVUTUKSELLE!
Juho Laitalainen
Helsinki

#69 Ok

31.08.2008 07:48

Omaako kukaan täällä argumentointi taitoja? "Homous on sairaus" " JUST TOMMOSTEN HOMOFOBIIKKOJEENSNEESKJKEJKEJ" jne. Herra x ei perustele mitään ja sen jälkeen herra y rupeaa laukomaan "totuuksia" joita ei perustella. Sen jälkeen herra y sanoo herra x jotain henkilökohtaista tai muuten vain vähättelee häntä ihmisenä.
Juho Laitalainen
Helsinki

#70 :o

31.08.2008 07:50

Tai ehkä kenellekkään ei tullut mieleen että nämä ovat vain "hauskoja" provosaatiota.
Tero Kallio
Nokia

#71 2000-luvulla...?

31.08.2008 13:53

Välillä varmaankin tuo 1200-luku ja 2000-luku menevät sekaisin.
Tällä vuosituhannella on vielä tuollaista typerää mönkimistä??? Se ei ole seksuaalisesta suuntautumisesta kiinni, että kuinka suuri riski on saada jokin veritauti. Tässäkin taas veren saatavuus vähenee kapeakatseisuuden takia.

Jonkinlainen testausmenetelmä olisi hyvä kehittää, jolla veren laadun voisi tarkistaa. JA se myöskin otettaisiin kaikilta, eikä pelkästään homoseksuaaleita, tummaihoisilta ja muilta, jota vieroksumme suotta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

24.09.2008 00:17


Ipi Laitela
Helsinki

#73 agree

29.09.2008 11:28

pakko olla samaa mieltä Mika Niemelän kanssa. Homot on pahempia kuin somalit, ne haluavat oikeuksia. Niin ja en, en helvetissä allekirjoita tätä idiootin keksimää adressia
Oskari Parviainen
Oulu

#74

14.10.2008 15:41

Itehän en allekirjoita. Ei siinä, ettäkö homojen veri olisi jotenkin huonompaa, mutta niinkuin on monesti jo todettu, homoilla on suurempi mahdollisuus saada HIV. Ja jos itselläni joskus tulee tarvetta lisäverelle, ottaisin mieluiten sen ilman kaupanpäälle tulevia tauteja.
Niina Jääskeläinen
Oulu

#75

02.12.2008 10:14

uusen seksipartnerin jälkeen on pidettävä kolme kk taukojha luovuttamisessa.
sen vuoksi koska kaikki taudit eivät näy vielä silloin ja veri todellakin testataan enne käyttöön ottoa.