Kirkon tulee pitäytyä omassa arvopohjassaan

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kirkon tulee pitäytyä omassa arvopohjassaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

27.05.2009 16:32


Michail Jaction
Jurmaa

#27

27.05.2009 22:28

Niin, eli antaa homojen olla homoja jos he niin haluavat mutta ei me muut yritetä olla yhtään sen parempia ihmisinä, jookos. Ei me nimittäin olla. Ja itsehän se Jumala ne homotkin loi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.05.2009 19:41


Michail Jaction
Jurmaa

#29

28.05.2009 20:20

Lainaan tähän suomalaista yhtyettä nimeltä Stam1na: "Olen vain kumiseva vaski, olen helisevä symbaali, enkä tajua mitä pitäisi katua".

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

25.10.2009 00:39


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.01.2010 09:38


Tuulikki Lehtonen
uusikaupunki

#32 totuus

27.01.2010 14:28


lue kirjoitus 24 uudelleen , täs viel yks kohta sanasta joka rikkomuksensa salaa se ei menesty,mutta joka tunnustaa ja hylkää saa armon.

huom ei saa tahallaan tehdä syntiä

mitä ihminen kylvää sitä niittää

kulkeeko autosi coca-colalla???
Reijo Ikonen
Askola

#33 Seurakunta on oma yhteisö

28.01.2010 12:12

Raamatussa seurakunnalle on annettu tarkat ohjeet kuinkatoimia. Luherilainen kirkko nojaa näille perustuksille ja säännöt sekä ohjeet noudattavat raamatun tekstiä.
Näin siis on aina ollut. Se ihminen joka on liitetty kirkkoon hyväksyy nämä säännöt ja opit. Miksi siis keskustellaan että kirkon pitäisi hyväksyä homosiunaus kun se ei ole koskaan ollut raamatussa eli säännöissäkään hyväksyttävää.
Kysynkin, miksi homot haluavat liittyä sellaiseen seurakuntaan missä säännöt eivät hyväksy heidän toimiaan eli sekaantuminen samaan sukupuoleen.
Meillähän on valmiina organisaatio missä siunataan homoja eli siviilivihkiminen.
Ei pidä tulla neuvomaan seurakuntaaa siitä mitä he tekevät tai jättävät tekemättä jos raamatun säännöt eivät kiinnosta.
En minäkään mene neuvomaan vapaamuurareita ym. järjestöjä heidän toiminnastaan koska en kuulu heihin, eihän minulla ole oikeutta siihen. Jos haluan muuttaa heidän sääntöjä tulee minun hyväksyä heidän säännöt ja liittyä kyseisiin looseihin.
Eli tähän sopii lause ,suutari pysyköön lestissään.
Ps. Homot ovat tasa-arvoisia Jumalan silmissä normaalissa suhteessa elävien ihmisten rinnalla mutta Jumala ei hyväksy syntiä ja homous nyt vain on syntiä Jumalan edessä. Eli jos homot haluavat jatkaa tätä toimintaansa niin hoitakaa se omissa olissanne ja luokaa vapaasti oma yhdyskuntanne.
Tosi konservatiivine ja ylpeä siitä. Vielä lopuksi. Isäni taisteli 5 vuotta 3 kuukautta rintamalla, kodin uskonnon ja isänmaan takia, puolustan hänen jättämää perintöään.
Eila Junnola
Lohja

#34 Jeesus sanoi kyllä...

28.01.2010 13:01

...: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven.".

Se on aivan aiheellinen muistutus, mutta moniko on lukenut Jeesuksen viestin paria jaetta myöhemmin:

10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"
11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."

Kiinnittäisin huomioni sanaan "enää". Sen kyllä tulkitsin niin, että Jeesuskin piti aviorikosta syntinä, jota hän kielsi enää tekemästä, vaikka hän ei naista tuominnutkaan.

Jeesuksella näyttää olleen taito, joka meiltä ihmisiltä usein unohtuu: hän sanoi synnin synniksi tuomitsematta silti ihmistä. Ei se tuomitsemattomuus sitä tarkoita, että kaikki _teot_ pitäisi hyväksyä. Ihmisen voi hyväksyä ihmisenä, vaikkei hänen kaikkia tekojaan hyväksyisikään.

Olen minä itsekin tehnyt monenlaista, jonka olen myöhemmin tajunnut vääräksi. Olen sitten joutunut luopumaan selityksistä ja menemään asioineni Jumalan eteen. En siis halua kivittää ketään.
pentti pajari
kouvola

#35 Avioliitto on miehen ja naisen liitto

28.01.2010 20:11

Avioliitto on miehen ja naisen liitto. Vihittäviltä kysytään: Tahdotko ottaa aviomieheksesi/aviovaimokseksi NN:n ?
Samaa sukupuolta olevien avioliitto on mahdoton kuin kolmioksi nimetty ympyrä.
Iiro Wasen
Turku

#36 Ikoselle

28.01.2010 22:20

Lutherilainen kirkko on organisaatio joka on saanut erityisaseman Suomen uskontojen joukossa. Sitä opetetaan kouluissa normaalisti siihen kuuluvien jäsenien lapsille. Se on jopa saanut erityisen verotus-oikeuden. Koulujen tarkoituksena on opettaa lapsille tasa-arvoa jopa seksuaalisuudessa. Jos lutherilainen kirkko ei ole kykeneväinen opettamaan tasa-arvoa seksuaalisuudessa, siltä tulee ottaa oikeudet kouluopetuksesta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

29.01.2010 13:49


Kalle Laukkanen
Helsinki

#38

01.02.2010 19:20

Kannatan tätä adressia ehdottomasti. Mikäli kirkko pitäytyy perinteisissä arvoissaan on sen romahdus ja lopullinen poistuminen tästä maailmasta lähestulkoon varmaa seuraavan sadan vuoden sisällä. En sinänsä vihaa kirkkoa mutta se ei ilmeisesti lähde valtiosta pois muuten kuin kulumalla, ja sen se kyllä tekee jos se jatkaa muuttuvaa arvomaailmaa vastaan taistelemista (joka toki on loogista, koska moraalinen suhteellisuus on pahimmanlaatuista Raamatun oppien rikkomista).

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.02.2010 16:19


Pentti Hämäläinen
Jyväskylä

#40

03.02.2010 13:21

Itse homoja vastaan ei minulla ole mitään. Jokainen saa elää niinkuin haluaa, kun noudattaa lakeja ja asetuksia, eikä aiheuta sivullisille kärsimystä. Sitä en vaan ymmärrä miksi homoudesta tehdään väkisin normaalimpaa olomuotoa kuin heterous, ja miksi heidät pitää kirkossa vihkiä. Luulen, että heistä suurin osa ei ole kovinkaan uskonnollisia, vaan näyttämisen tarpeesta pitää tehdä homoudestaan mahdollisimman näkyvä. Se on kuin hippiys tai punkkarius, että näkyä pitää ja älämöötä pidetään, että kaikki huomaisivat. Veikkaan, että kun kirkko päättää, että homot on vihittävä, alussa heitä saattaa olla enemmän, mutta pian kun pöly laskeutuu vihittävien määrä romahtaa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.02.2010 16:42


Jarko Häkkinen
Anttola

#42 Selvyyttä keskusteluun!

03.02.2010 18:51

Tässä taas luodaan sellainen kuviteltu vihollinen, jota on helppo vastustaa. Kuka tässä on väittänyt olevansa homoja parempi? Kyse on kristinuskon mukaan eräästä ihmisen synnillisestä taipumuksesta, jota on vastustettava siinä, kuin narsismia, pedofiliaa, väkivaltaisuutta, j.n.e. Kristinuskoon kuuluu käsitys siitä, että kaikki ovat syntisiä, mutta myös että syntiä vastaan on kamppailtava.

Vaikken itse luterilaiseen kirkkoon kuulukaan, tahdon rohkaista kirkkoa pitämään kiinni arvoistaan. Jokaisella uskonnolla on oltava oikeus pitää kiinni omasta arvopohjastaa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.02.2010 20:32


Iiro Wasen
Turku

#44 Perälälle

03.02.2010 22:28

Joten olet samaa mieltä että luterilaisen kirkon tulee pitää omat seksuaaliset syrjintänsä oman uskontonsa sisällä eikä levittää seksuaalisen syrjinnän hyväksyntää kouluihin?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

04.02.2010 23:55


John Remes
Vihti

#46 Synti ja syntinen

05.02.2010 19:15

Hyvät ystävät! Raamatun mukaan yksiselitteisesti homous on SYNTI ja se pysyy sellaisena olimmepa me mitä mieltä tahansa! Myös aviorikos on syntiä. Syntinen saa syntinsä anteeksi, siis myös homouden, kun sen tunnustaa ja hylkää. Homous on luonnottomuutta, vastoin Jumalan luomisjärjestystä. Homoutta Jumala vihaa, mutta rakastaa homoa ja tahtoo vapauttaa hänet, niinkuin muutkin synnin harjoittajat.
Siis vielä kerran syntiä, minkäänlaista, ei Jumala koskaan hyväksy, mutta ottaa vastaan katuvan syntisen. Aaamen, näin on tosi.


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.02.2010 08:30


Katja Mäkelä
Vantaa

#48

11.02.2010 21:19

Hyvin ja ytimekkästi kiteytit #46 John Remes tuon lauseen.Näin se vaan on että homous on synti ja pysyy sellaisenaan.Mutta sitä varten Jeesus on täällä että tekisimme parannuksen ja tulisimme hänen tykö ja pyytäisimme anteeksi syntejämme.Hän haluaa pelastaa kaikki sielut puolelleen koska tulee vielä päivä jolloin me kaikki polvistumme Jumalan eteen kuulemaan tuomiomme: kuka menee taivaaseen ja kuka kadotukseen...
Harri Saastamoinen
Äänekoski

#49 Tuomitsemisesta

14.02.2010 15:52

Joissakin kommenteissa tuodaan esille että ne jotka eivät hyväksy ovat tuomitsijoita. Täytyy nyt vääntää vähän rautalankaa että tämä väärinkäsitys tulee oikaistua.

Henkilö Matti ajaa Miinan kanssa autolla 80 km/h nopeusrajoitusalueella 100 km/h. Miina tietää että Matti rikkoo tieliikennelakia ylinopeudellaan ja huomauttaa Mattia tästä. Kysymys kuuluu: Tuomitseeko Miina Matin?

Vastaushan on selkeä että ei tuomitse. Matin jatkaessa nopeusrajoituksen ylittämistä, hän ajaa tutkaan jossa on poliisipartio. Tällä poliisipartiolla on oikeus tuomita. He kirjoittavat Matille sakon.

On eri asia kertoa mitä laki kertoo kuhunkin tilanteeseen kuin tuomita toinen ihminen. Näinpä ne ihmiset jotka kertovat että Raamatun mukaan homous on synti jonka harjoittamisesta joutuu ikuiseen eroon Jumalasta eivät tuomitse yhtään ketään ihmistä, vaan varoittavat ihmisiä. Raamatun mukaan tuomion antaa yksin Jumala, mutta meille on laki annettu mistä voidaan nähdä mitkä asiat saavat rangaistuksen.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.02.2010 11:05