Lohikosken koulu - remontti vai uudisrakennus?

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lohikosken koulu - remontti vai uudisrakennus?.

T. Näivönen

30.04.2009 23:25

mä voin tulla repimään paikkoja alas vaikka heti!! Home kuuluu juustoihin, ei kouluun!!
Riikka Koskinen

#2 Entisen työntekijän tervehdys

01.05.2009 23:20

Minulla oli ilo työskennellä Lohikosken koululla lv. 2007-2008. Työskentelyä haittasi lukuisat sairaslomat (keuhkoputkentulehdus, henkitorventulehdus, ei-tiedetä-mikä-sulla-on-mutta-keuhkoista-se-johtuu-tulehdus). Aloitin korkeakouluopinnot viime syksynä ja sairaslomakierre jatkui. Viimein helmikuussa sain vakavan sairaskohtauksen ja vietin kuukauden sairaalassa. Minulla todettiin mykoplasma. Neljän antibioottikuurin jälkeen homeoireet eivät ole vieläkään poistuneet keuhkoistani ja tulevaisuus näyttää pystynkö enää palaamaan kouluun tai työelämään.

Lasten hyvinvointi ja henkilökunnan jaksaminen = PRICELESS.

Lähetän lämpimät terveiset Lohikosken koululla työskenteleville ja toivon jaksamista tässä haastavassa tilanteessa.
Rita Hänninen

#3 Terveydestä huolehtiminen ensiarvoisen tärkeää

06.05.2009 11:30

Aivan uskomatonta, miten suurille terveyshaitoille meidän lastemme sukupolvi altistetaan, kun lapset joutuvat käymään homeisissa päiväkodeissa ja kouluissa. Ehdottomasti allekirjoitan tämän adressin. Olen myös sitä mieltä, että saisi olla vastaavan tyyppinen adressi, joka koskisi ihan kaikkia päiväkoteja ja kouluja eikä vain yhtä.

Kuinka voi vaatia suorittamaan oppivelvollisuutta, jos vaarana on saada pysyviä elinikäisi sairauksia koulusta!? Lasten terveyden turvaaminen tulisi olla ensiarvoisen tärkeää ja mennä kaiken muun edelle. Jos nyt muka säästetään kustannuksissa ja tehdään toimimattomia ratkaisuja, niin lasku seuraa perässä, kun nämä lapset sekä muu koulun henkilökunta sitten alkavat käydä lääkärissä homeesta aiheutuneiden sairauksien vuoksi ja ovat sairaslomalla jatkuvasti. Mitkä kulut siitä sitten syntyvätkään!
Teija Rantanen
Hyvinkää

#4 Kaikkialla sama ongelma

06.05.2009 15:24

Ette ole Jyväskylässä yksin, jos se mitään lohduttaa. Niin täällä Hyvinkäällä kuin pääkaupunkiseudullakin taistellaan samojen ongelmien kanssa. Jos ei hometta, niin radonia tai jotain muuta outoa sisäilmassa :(

Mikä meidän kuntapäättäjiämme vaivaa? Eivätkö he näe, mikä aikapommi huonot ja ahtaat koulutilat yhdistettyinä liian isoihin ryhmäkokoihin ovat? Jos kaupungintalo olisi yhtä huonossa kunnossa, rakennettaisiin kyllä kiiruusti uusi. Ei olisi mikään ongelma löytää rahaa siihen :).
Seija Hoffren

#5 Homekoulut todellinen terveysriski

10.05.2009 22:41

Olen vanhempainvapaalla työstäni koulunkäyntiavustajana Lohikosken koulusta. Raskaana ollessani minulle vakuuteltiin että työskentely koululla on turvallista, ettei sikiölle aiheudu mitään. Nyt on kuitenkin niin että lapsellani on mm. todella pahat ruoka-aineallergiat mitä ei perimässä sellaisinaan ole, jotka työskentely homekoulussa on melko varmasti aiheuttanut.

Olen täysin sitä mieltä, että homekoulut pitäisi purkaa, niin lasten kuin työntekijöidenkin terveyden takia. Kuka haluaa "ammattitaudin" vain sen takia että päättäjät eivät ota asiaa vakavasti? Kuinka monen ihmisen täytyi sairastua vakavasti ennenkuin uskottiin että kyse ei ole joukkohysteriasta eikä luulosairauksista? Jos 60% työntekijöistä on yhtäaikaa sairaslomalla sisäilmaoireiden takia, onko se normaalia??? Maksetaan palkka sairaslomalla olevalle työntekijälle, sijaiselle ja pahimmassa tapauksessa sijaisen sijaiselle. Tämäkö on taloudellisesti kannattavaa?

Jos koulussa haisi joissakin sisätiloissa maakellari (home) 3-4v sitten (heti edellisen remontin jälkeen), olisiko pitänyt tutkia heti eikä painaa villaisella että "se on ummehtunutta ilmaa?" Tämä "ummehtunut ilma" on nyt sitten todettu mm. sädesieneksi.

Meillehän ei voida luvata että työskentely jatkossakaan remontin jälkeen olisi turvallista. Minne sisäilmasta sairaat työntekijät sijoitetaan töihin jos kaikissa kouluissa on homeongelmia? Minne oireilevat lapset mahtuvat, kun alueen lähikoulut ovat täynnä?

Rakennetaan ainakin yksi terve koulu tilalle, niin lasten kuin aikuistenkin terveyttä ajatellen.