Suomalainen muisnaisusko Suomen valtionuskonnoksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Suomalainen muisnaisusko Suomen valtionuskonnoksi.

jukka jaakkola
Finland

12.08.2009 17:53

Ooksä ihan tosissas ?
Iiro Wasen
Turku

#2 Adressin tekijälle

12.08.2009 22:14

Tämä on yksi mielenkiintoisimmista adresseista mitä olen koskaan nähnyt. Tämä on jopa niin hyvä että allekirjoitan.
Pihlajainen
Vieras

#3 Niin..

11.11.2010 09:42

Kristinuskon saisi tosiaan potkaista pois valtionuskon asemasta, harva täällä on todella kristitty. En silti kannata minkään uskonnon nostamista valtionuskonnon asemaan. Suomi on itseasiassa erittäin pakanallinen maa; Vaikka juhlien päälle on liimattu kristillisiä merkityksiä, juhlimistavat ja rituaalit ovat silti hyvin pakanallisia - useimmat eivät tätä tiedäkään, mutta silti kovertaessaan kurpitsaa Halloweenina, koristaessaan kuusta jouluna, juodessaan simaa vappuna, ja polttaessaan kokkoa juhannuksena he toteuttavat ikivanhoja pakanaperinteitä ja -rituaaleja. Noin muutamia esimerkkejä antaakseni. Pakanuus istuu suomalaisessa syvällä. :)
antti vaurio porista
Vieras

#4 IHANAA OLLA KRISTILLISESSA USKOSSA!!!

11.11.2010 11:39

JEESUS ON HYVÄ TYYPPI.MUSTAPARTAINEN KÄVELI VEDESSÄ JA JAKOI LEIPÄÄ 5.000 IHMISJOUKOILLE. JEESUS JULISTI SANOESSAAN :MINÄ OLEN TIE,TOTUUS JA ELÄMÄ. RAAMATTU ON ERIKOINEN JA FANTASINEN KIRJA JOPA HIMOTTU !SUOMESSA ON UPEITA KESKIAIKOJA KIRKKOJA KAUNIIMMILLAAN!!!!KIETOVA TARINA SUOMEN HISTORIASTA,JONKA RUOTSALAISET RITARIT OVAT KOMEITA JA KAUNIITA NAISIA VIRTAA HEIHIN.SUOMALAISET SIVISTYMÄTTÖMÄT KOULUTETAAN SIVISTYYNESTI OLEMAAN RAUHALLISIA JA NORMAALEJA.PALJON KIITOS RUOTSIN IDÄNPOLITIIKKALLE,EMME TULE VENÄJÄNUHREJA.VENÄJÄ OLISI OMINNUT SUOMEN ILMAN RUOTSINVÄLIINPUUTTUMISTA. TOTUUS ON TOTUUS. OLE NYT TEKEMÄÄN VAPAASTI PAKANAA.VENÄJÄ EI ENÄÄ HYÖKKÄÄ TÄNNE.ON AIKA PALATA MUINAISSUOMEN PAKANUUTEEN! EN KIELLÄ TAI ESTÄ.KIITOS USKONNON OIKEUKSILLE JA PAKANALLE.ÄLÄ VIHAA KRISTILLISIÄ ,VAAN SULAUTU YSTÄVÄLLISESTI MEIHIN.EMME PUUTU PAKANUUTEEN. HYVÄ SUOMEN PAKANUS! KIITOS JA YSTÄVÄLLISESTI ANTTI TOTTAKAI PAKANUUS ISTUU SUOMALAISELLA SYVÄLLÄ!