Stop Länsi-Herttoniemen koulujen yhdistämiselle!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Stop Länsi-Herttoniemen koulujen yhdistämiselle!.

Alueen asukas

#1 Kiitos aktiivisuudesta!

20.02.2014 09:47

Tuntuu uskomattomalta, että tämän tyyppistä esitystä viedään eteenpäin Opetusviraston toimesta, kun alueellamme on niin paljon täydennysrakentamistakin tulossa.
Sen lisäksi pienten oppilaiden siirtyminen koulurakennuksesta toiseen rakennustyömaiden keskellä on todellakin suuri turvallisuusriski. Ja ei tässä taas ole lasten etua mietitty, kun paperilla on suunnitelmaa tehty! Toivottavasti ymmärtävät luopua suunnitelmastaan.
Petra Antila

#2 Turvallinen koulutie

20.02.2014 11:02

Ja turvattomuus ja liikenne senkun lisääntyy kun vanhemmat alkavat aamuisin kuljettelemaan AUTOLLA eka-tokaluokkalaisiaan kouluun tuon bussiliikennöidyn Siilitien molemmin puolin!

Kiusaamisen ja henkisen hyvinvoinnin vuoksi on myös tärkeää, että lapset, vanhemmat ja opettajat tuntevan toisensa hyvin. Turhat siirtymiset vaikeuttavat ja estävät myös turvallisten ihmissuhteiden syntymistä.
Lasten oikeus lähikouluun!

#3 Asukasillan satoa

01.03.2014 20:55

Asukasillassa ei selvinnyt mitään uutta, opetusvirasto ei esittänyt laskelmia tavoiteltavista säästöistä eikä vastannut vanhempien kysymyksiin, miten asiat käytännössä järjestetään, jos koulut yhdistettäisiin.
Opetusvirasto toi esille ajatuksen siitä, että toissijaista oppilaaksiottoa tulisi Helsingissä rajoittaa jatkossa. Tämä on sellainen asia, josta olisi hyvä saada keskustelua aikaiseksi laajemminkin, tämä ei todellakaan koske vain Herttoniemeä.
Opetusvirasto esitteli myös esityksen, jossa oppilaaksiottoalueita laajennetaan vastaamaan isompien alueiden koulutustarpeita ja
esityksen mukaan tämä saattaa tarkoittaa sitä, että jatkossa vanhan Herttoniemen kouluista kumpikaan ei ole alueen lasten lähikoulu vaan lapsen koulupolku alkaa jossain muualla laajan oppilaaksiottoalueen koulussa. Kaupungin suunnitelmissa on nähtävästi siirrellä lapsia kuin karjaa ympärikaupunkia, mutta silti rajata valinnanvapautta. Löytääkö joku tästä logiikkaa?