Uudet eduskuntavaalit NYT

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Uudet eduskuntavaalit NYT.

Ilkka Luoma
Espoo

#1 Lisää poweria päämääriin :-)

23.09.2009 10:39

Täällä on jo aiemmin tehty samanlainen adressi, mutta lisä ei ole pahitteeksi, nythän on kansalaisten puheenvuoro käynnissä! ---

Hans Kotkavuori

#2 Jos vaikutusta odotatte

23.09.2009 12:52

Keskittäkää kaikki yhteen adressiin. Kumpi tahansa oli ensin.
Kaija Seppänen

#3 Arkadian mäki on korkea, ihmiset alhaalla mitättömiä

23.09.2009 14:16

Kun elintarvikkeiden alvi vihdoin laskee 22:sta 7:ään prosenttiin, niin ruokien hinnat putoavatkin 4%. Miksi?
Kun valtiovarain ministeri Katainen on yht'äkkiä ravintoasiantuntija ja väittää rasvaverolla muuttavansa Suomen kansan terveemmäksi suosimalla kevyttuotteita, joissa rasva korvataan muunnellulla tärkellyksellä eli ne ovat teollisuuden kemikaalien koekeittiö, voin kustannuksella, joka on luonnontuote. Suosittelen ministeri Kataiselle ruotsalaisen tutkijan (diabetes) ja lääkärin Annika Dahlqvistin kirjoja viimeisimmistä tutkimusksista. Meidän suomalaiset rasvatutkimuksemmehan perustuvat Raision tehtaiden, siis margariinituottajan tekemiin "tutkimuksiin" pehmeät/kovat rasvat! Kyllä suden silmät näkyvät, vaikka lampaannahka on päällä: Onko valtiovarain ministerin tarkoitus rasvaverolla palauttaa ruoan hinta pienituloisille taas kohtuuttomaksi?
Kristillisten puheenjohtaja, Päivi Räsänen, tarkoittaa pienituloisilla alle 3000 euroa tienaavia: Mitä ovat alle 1000 euroa tienaavat! Realieläkkeet putovat vuosien myötä kovaa vauhtia, koska korotuksia niihin tulee kerran kymmenessä vuodessa ja silloinkin 30e/kk! Lapsiperheillä yleensä, ja yksinhuoltajaperheillä erityisesti: Lasten elintasoerot ovat nykyään jo räikeitä! Sosiaalitoimistokaan ei ymmärrä lapsen tai nuorten oikeutta saada harrastaa ja katsella televisiota kotona muiden lasten tapaan. Televisio ja tietokone ovat tänä päivänä tiedonjakajia, ei ainoastaan viihdettä. Ylellisyyttä ne ovat ainoastaan syrjäytyneille, jotka eivät osaa niitä käyttää.

Jukka Axelson

#4 Kaija Seppänen

23.09.2009 17:43

Sulla on nyt luvut vähän sekaisin. Ruoan alv alenee 17%:sta 12%:n.
Ari Anttila
Adressin tekijä

#5 Kaikki mukaan!

24.09.2009 08:01

Hei kaikille, ja kiitos mukaantulosta!

Juu, huomasin, että aiheesta on muitakin adresseja, ja mietin hetken, ennenkuin kirjoitin omani. Kirjoitin kuitenkin sen takia, että huomasin muissa adresseissa olevan samalla muitakin vaatimuksia ja mielipiteitä, ja halusin laittaa sellaisen adressin, johon kaikki voivat muista mielipiteistään huolimatta yhtyä.

Eli ensin eduskunta hajalle, ja sitten kukin saa valita sinne mieleisiään henkilöitä, eli ei vielä tässä vaiheessa oteta yhteistä kantaa siihen, miltä uuden eduskunnan tulisi näyttää.

Tämäkin adressi on huomattu, toimittajat ovat jo soitelleet.

Olkaa ystävällisiä, ja levitäkää tietoa. Saamme varmasti asiasta uutisointia, jos nimiä on esim. 10.000 tai yli.

Syysterveisin

Ari
Tuomas Filppu
Kuusankoski

#6 Joko saataisiin aikaan liikehdintää...

24.09.2009 11:45

Mielestäni nyt olisi tarpeellista kansalaisten marssia Arkadianmäelle osoittamaan miltä poliittisten päättäjien piittaamattomuus tuntuu. Järjestämällä esim.suuremman luokan mielenosoituksen eduskunnan edustalle saataisiin medianäkyvyyttä vaatimukselle. Tämä nettimaailmassa "huutaminen" ei tunnu auttavan, eikä kansan täällä esittämät mielipiteet kiinnosta päättäjiä. Kokoontumalla, ja poliittisten päättäjien paikalle saaminen voisi olla ratkaisu. Ehkä sillä saataisiin heidät ymmärtämään luottamuspulan todellisuus. Jos ei, voitaisiin siltikin sanoa, että jotain on yritetty. Siis konkreettisesti!

Tälläisten tapahtumien järjestäminenhän ei ole istunut suomalaiseen mentaliteettiin koskaan, mutta osin juuri siitä syystä vallankäyttäjät ovat voineet toimia näin. Järjestellä laillista korruptiota, yhdessä maailman vähiten korruptoituneessa maassa. Tehdä päätöksiä, jotka vain heikentävät kansalaisten oikeuksia ja lisäävät velvollisuuksia. Ajaa enemmän omaa, kuin toisten etuja.

Kansan tulisi esittää, että heidän valitsemien edustajien tulisi kuunnella äänestäjiään! Eikö juuri se olisi kansanvaltaa?
Jouni Leinikki
Vihti

#7 Ei uusia vaaleja vielä

25.09.2009 08:27

Minusta nykyhallituksen pitää antaa jatkaa vielä ainakin niin kauan, kun se pystyy toimimaan. Jos eduskunta hajoitetaan nyt, päätöksenteon halvaantumisen ohella uhkaa osa isojen puolueiden vaalirahoituskuvioista jäädä ikuisesti pimentoon. Tietenkin asiaa pohdittaisi myös uusien vaalien kampanjoissa, mutta se loppuisi muista syistä kuin siitä, että kaikki olisi selvinnyt. Ja lisäksi pitää antaa aikaa laittaa lainsäädäntö sellaiseen kuntoon, ettei vastaavaa pääse tulevaisuudessa tapahtumaan.

Vanhoja tapojaan on ihmisen vaikeaa muuttaa. Nykypoliitikoilta voi viedä tovin, ennen kuin he oppivat uusia tapoja toimia. Eihän Vanhanen näyttäisi edes näkevän mitään moraalista ongelmaa siinä, että poliitikot ohjaavat puolueiden toimintaan yhteisiä rahoja, jotka on tarkoitettu aivan muunlaiseen toimintaan. Ainoa keino heidän opettamisekseen on pakottaa vaali- ja muu puoluetuki täysin avoimeksi.

Vaalikampanjat ovat muuttuneet ainakin varakkaimpien puolueiden osalta samanlaiseksi manipuloiniksi, jolla meidät tavalliset kansalaiset saadaan ostamaan turhia hyödykkeitä. Luodaan mielukuvia vailla mitään konkretiaa. Kuitenkin kysymys on paljon vakavammasta asiasta kuin kuluttaminen: Suomen johtamisesta.

Demokratia vaatii puoluelaitosta ja siksi sitä pitää rahoittaa julkisin varoin. Jos voittaja on se, jolla on eniten rahaa, jäävät todelliset johtamiskyvyt toisarvoiseen asemaan. Pitäisikö rahoitus tasapäistää ehdokasluvun tai kannattajamäärän mukaan? Miten ja missä vaiheessa tämä määriteltäisiin?

Tässä taitaa olla adressin aihetta.