tuoksuton

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista tuoksuton.


Vieras

#26

10.06.2014 07:13

Aiheellinen, ajankohtainen ja myös tulevaisuuden ihmisiä ajatellen tärkeä.


Vieras

#27

10.06.2014 12:55

Miksi niin monessa aineessa täytyy olla hajusteita? Esimerkiksi huuhteluaineiden haju salpaa hajusteyliherkän hengityksen jos joutuu liian lähelle käyttökohdetta. Ihoärsytyksestä puhumattakaan vaikkapa yökylän lakanoissa.
Lievä hajusteyliherkkyys

#28 Hajusteeton parempi

10.06.2014 14:40

Se on jokaisen lähdettävä vähentämään hajusteita niin käytössä kuin kaikissa mahdollisissa tuotteissakin. Nykyään kaikkeen tungetaan hajusteita niin paljon, että tuoksuihin tukehtuu. Moni mainos: "30% enemmän tuoksua" Miksi?!
Jopa nykyään kauppajonossa joutuu yskimään lähellä olevan ihmisen parfyymin tuoksun takia. Sen takia olen monia pitkiä katseitakin saanut. Koita siinä nyt sitten selittää, että vähentäisi tuoksujen käyttöä, kun toinen jopa loukkaantuu kehoituksesta! Migreeni on kyllä pahin, mikä voi hajusteista tulla, kuten täällä on monet jo kertoneetkin.
Vehmaisten kärsä

#29 Re: Hajusteeton parempi

10.06.2014 19:04

#28: Lievä hajusteyliherkkyys - Hajusteeton parempi

Migreeniä pahempaa lienee kuitenkin hengitysvaikeudet.

On vaikeaa olla hengittämättä.


Vieras

#30

10.06.2014 19:09

Kannatan 100%

Vieras

#31

12.06.2014 08:48

Hieno juttu, pitkään olen miettinyt että puhetta tuoksujen haitoista pitäis saada. Kärsin työssäni jatkuvasti tuoksuista.

Vieras

#32

12.06.2014 09:56

HAJUTON SUOMI!!!!!!!!

Vieras

#33 Kerrostalot savuttomiksi

15.06.2014 15:38

Olen joutunut muuttamaan pois vuokra-asunnosta alapuolella asuvan naapurin tupakoinnin vuoksi ja toisessa asunnnossa pitämään kesällä ikkunoita kiinni seinänaapurin tupakansavun leijaillessa sisään. Savu ja haju tunkeutuvat ilmastointikanavia pitkin keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Tämä on suurin ongelma astmaattiselle ja tuoksuherkälle ihmiselle. Myös työtoverin hajuveden käyttö työpaikalla on ollut ongelma, samoin hajusteet busseissa. Mutta isoin ongelma on sopivan asunnon löytäminen. Tätä ehdottaisin teemaksi: kerrostalot savuttomiksi!
sensitive

#34

18.06.2014 16:06

Vielä kun saisi lääkärit uskomaan, että tämä on todellista. Ei sen puoleen, edes oma puoliso ei usko. Eikä ymmärrä ystävätkään, eikä työtoverit. Migreeni pysyy poissa kun ei ole hajusteiden kanssa tekemisissä. Kumma juttu. Hajukynttilät pitäisi kieltää myynnistä.
n0r4

#35 Hajustetut asiakkaat terveydenhuollossa

19.06.2014 18:05

Useimmiten eri terveydenhuollon palveluja käyttävät henkilöt eivät ymmärrä sitä, että myös hoitohenkilökunnalla voi olla allergioita / yliherkkyyksiä / astma. Tällöin henkilökunta joutuu ikävään tilanteeseen. Itse olen hammashoitaja, eli työskentelen hyvin lähellä potilasta. Lisäksi olen astmaatikko. Viimeksi tänään jouduin turvautumaan keuhkoja avaavaan lääkkeeseen, jotta pystyin edes jotenkin osallistumaan hoitotoimenpiteen saattamiseksi huolella loppuun. Hajusteet ovat ihania, jos pystyy laittamaan niitä maltillisesti. Mieluiten kuitenkin jätettäisiin ne kokonaan pois, jos ollaan menossa johonkin terveydenhuollon palvelun yhteyteen. Henkilökunnan lisäksi on muita asiakkaita, jotka eivät kestä hajuja. Istuessaan odotustilassa hajustettu altistaa kaikki muut samassa tilassa olevat ihmiset hajulle.

Vieras

#36

23.06.2014 08:35

erittäin kannatettava asia !
aatv

#37 Hajusteallergikko

01.07.2014 03:23

Bussit ovat paikkoja joissa toivoisin ihmisten vähentävän hajuvesien käyttöä. Varsinkin aamun ruuhkabussit kun ihmiset ovat menossa töihin. Tietysti työpaikoilla toivoisin, että työkaverit ottaisivat toiset huomioon ja jättäisivät työpäivän ajaksi hajusteet laittamatta. Konsertit, teatterit ja yleisesti kaikki sisätiloissa tapahtuvat tapahtumat. Ulkona ei ehkä ihan niin paljon haittaa, jos ei viereen osu aivan hajusteiden rankkitynnyrille haisevaa. Silloin siinäkin on todella hankala olla.

Vieras

#38

01.07.2014 08:13

Vahvat tuoksut busseissa, työpaikalla ym aiheuttavat päänsärkyä, ärtymystä ja välillä migreenikohtauksen. Työpaikalla olen hienovaraisesti kertonut monelle "hajupommille" tuoksujensa vaikutuksesta monille meistä. Suurin osa on ottanut tämän asiallisesti sekä vähentänyt suihkuttelua parfyymillä/partavedellä. Kiitos heille siitä.

Vieras

#39

01.07.2014 09:06

On hyvä, jos asia on enemmän esillä julkisuudessa. Liiaksi on edelleen välinpitämättömiä, itsekkäitä ja tietämättömiä ihmisiä, jotka ylettömällä hajusteen käytöllään terrorisoivat ympäristöä ja tunkevat toisten nenistä sisään epämiellyttävin kemikaalituoksuineen.

Vieras

#40

01.07.2014 12:47

Ihanaa jos saisi elää tuoksuttomassa maailmassa,kun kaikki tuoksut ärsyttää ja voi pahoin ei elämä kovin hauskaa ole aina.
Hienoa että tällainen adressi on laitettu alulle,toivottavasti se täyttää suuri määrä ihmisiä
luonnonraikas

#41 Ihana tuoksuton elämä

01.07.2014 12:52

Todella hieno asia tämä adressi.Toivottavasti Suomesta saadaan tuoksuto maa on kaikkien hyvä elää ja olla.Ihminen joka ei kärsi tuoksuista ei tiedä miten vaikeaa tuoksuille yliherkän ihmisen elämä voi olla.
luonnonraikas

#42 Re: Kerrostalot savuttomiksi

01.07.2014 12:58

#33: - Kerrostalot savuttomiksi

Olen täysin samaa mieltä kanssasi,miksi jotkut saavat terrorisoida toisia ihmisiä hajuillaan jotka menevät toisen kotiin.Samoin bussimatkat aivan kamalia,varsinkin kesällä ihmiset käyttävät enempi hajusteita.


Vieras

#43

01.07.2014 18:53

Selkeät SÄÄNNÖT hajusteiden käytölle, allerginen sairastuu tuoksusta välittömästi, ja esim hajusteen laukaiseman migreenin takia, voi joutua sietämättömän sairaaseen olotilaan viikoiksikin.
Kohtuus vaatimuksiinkin

#44 Kultainen keskitie

01.07.2014 21:22

Miksi ihmeessä tuoksut pitäisi kieltää.
Minä nautin hajuaististani ja ympärillä olevista tuoksuista.
Kyllä on mukava, jos mieskin tuoksuu partavedelle.
En halua tuoksutonta maailmaa!

Liika on aina liikaa, mutta ei ratkaisu ole se, että ympäristöstä (konsertit, teatterit..) kiellettisiin hajuvedet ja partavedet.

Vieras

#45

02.07.2014 06:31

Tälle asialle toivon kovasti näkyvyyttä! Tuoksuihin liittyvä kärsimys on sellaista, jota toiset eivät voi ymmärtää. Siksi erilaiset, luovat keinot olisivat tervetlleita. Henkilökohtaisesti kärsin tuoksuista työpaikallani sairaalassa, joka sinänsä on yllättävää. Olen joutunut poistumaan työpaikalta heti aamulla hajustepilveen törmättyäni. Eli sairauspäiviin liittyvä laskuri on tuottanut minulle taloudellisiakin menetyksiä. Mutta ennen kaikkea pilalle menneet työpäivät ja päänsärky, sinnittely; raskasta ja epäoikeudenmukaista. Kiitos addressista!
hajusteallerginen

#46 Vaarallinen tilanne

02.07.2014 06:46

On totta, että hajuaisti on hyvä varoitusmekanismi. Kun haistan hajusteen (hajuvesi, pyykinpesuaineet, hiustuotteet, ihovoiteet jne) on aika siirtyä kauemmas. Aina se ei vain ole mahdollista. Silloin kun vaivana on allerginen astma ja oireena hengityksen tukkeentuminen, ei ole leikinlaskun paikka se.

Vieras

#47

02.07.2014 09:42

Hieno homma, että kiinnitetään tuoksuihin huomiota. Ne pirut kun ei tahdo lähteä pois edes kulumalla, ollut mökin kuistilla puullatikossa jo yli 10 vuotta lasten päiväkirja ja aina vaan haisee.


Vieras

#48 Pienet tuoksut sallittakoon

02.07.2014 13:06

ymmärrän oikeasti allergisia, mutta kyllä tänä päivänä näyttää olevan vallalla ajatus "minun pitää saada erityiskohtelua" ja sitten sanotaan kärsivän allergioista. Kamalinta terrorisointia on se, kun henkilö tulee juhliin ja ilmoittaa omat allergiansa, jotta tarjottavat olisivat sitten talossa hänen mukaansa tehty. Tuokoot omat eväät, jos talon tarjoilu ei sovi, niin tehtiin ennen tai sitten otetaan - ilman että tehtäisiin numeroa allergiasta - sitä, minkä tietää olevan varmasti itselleen sopivaa.
Laktoosi-intoleranssikin on "lisääntynyt". Useat sanovat sairastavansa sitä, vaikka oireina olisivat vain pierut. Samat henkilöt ovat valmiita tankkaamaan itsensä hernekeitolla tai kaaliruoalla, vaikka ne ovat varmoja pieruruokia.
Kaikessa pitäisi olla kohtuus. Eihän pieni tuoksu varmasti allergistakaan sänkyyn kaada, jos ei henkisesti asennoidu jo valmiiksi siihen kauhistelevaan tilaan, kun saapuu töihin tai juhliin., mutta toisaalta kemialliset aineet eivät varmasti ole kenellekään terveydeksi. Halvat hajuvedet, joita marketit myyvät ovat usein kamalia. Uskon kuitenkin, että kalliimmat kohtuu käytöllä sopivat suurelle osalle. Niitä kalliitahan ei raaski paljoa edes laittaa.
ei jaksa

#49 vastine sinulle-pienet tuoksut sallittakoon

02.07.2014 19:29

juuri sinunlaisesi tyhmät ihmiset pilaavat hajusteista oikeasti kärsivien elämän.todellakin pienikin määrä voimakasta hajustetta tekee hajusteyliherkän ihmisen elämästä täyttä helvettiä.hyväksyt ilmeisesti senkin että joku polttaa tupakkaa pienen määrän bussissa.voi hyvää päivää miten joku voi olla noin .........on pakko olla joku keino saada nämä hajusteterroristit kuriin.sama kielto kuin tupakoitsijoillekin-ei mitään asiaa julkisiin tiloihin,varsinkaan busseihin ja työpaikoille.

Vieras

#50

03.07.2014 08:44

Hieno juttu, toivottavasti muutkin astmaatikot ja hajuja kestämättömät löytävät tämän. Toistaiseksi sitä ei ole kovin näkyvästi kampanjoitu.