Turun kaupungin puutalojen myynti estettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turun kaupungin puutalojen myynti estettävä.

05.06.2014 04:10

ja lasikoppeja tilalle mitkä jää tyhjilleen vai ?
markku lepy lepistö

#2 tvt puutalojen myynti ym

05.06.2014 08:48

on mitä on pomot vaihtui tahti muuttu esim.elementit pansiontin kuulmas vähä niin ku aasialaiten kekkereis siitöt siki soki.
Totinen torvensoittaja

15.06.2014 12:38

OIKEUS ASUMISEEN
Asumisen oikeus on yksi laajimmin laiminlyöty ihmisoikeus. Oikeus asuntoon on oikeutta ihmisarvoiseen elämään. Asumisen oikeuksiin liittyvät normit ja standardit on sisällytetty useisiin kansainvälisiin sopimuksiin ja kannanottoihin YK:n tasolta asti. EU:n perusoikeuskirjassa unioni tunnustaa kansalaisten oikeuden toimeentulotukeen ja asumisen tukeen yhteiskunnallisen syrjäytymisen ja köyhyyden torjumiseksi.

Suomessa asia on kirjattu perustuslakiin (19 § 4 mom): ”Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.” Tätä momenttia on kommentoitu esimerkiksi teoksessa Hallber-Karapuu-Scheinin-Tuori-Viljanen: Perusoikeudet (1999) s. 628 -629:
• säännös ei perusta subjektiivisia oikeuksia, eikä se edellytä niistä säädettäviksi myöskään alemmalla tasolla
• on kuitenkin ajateltavissa, että saman pykälän 1 momentin takaama ihmisarvoisen elämän vaatima välttämätön huolenpito edellyttää myös asumista turvaavia toimenpiteitä, jolloin asuntoa vailla olevalla olisi näihin toimenpiteisiin subjektiivinen oikeus suoraan perustuslain nojalla
Edellä olevan perusteella on ajateltavissa, että Turun kaupungin toimet ovat kuin hölmöläisten tilkkutäki: Kaupungin omistaman yhtiön into myydä puutalot, aiheuttaa kaupungille velvollisuuden (ja siten kustannuksia) järjestää häädön saaneille uusi asunto.
Turussa vallitsee sääntö: puutalojen suurin vihollinen on kivitalo. Mitään vanhaa ja kaunista ei voi säilyttää, vaan tilalle pitää rakentaa lasilla päällystettyjä tulitikkulaatikoita joko pystyyn, kyljelleen tai lappeelleen.
maksava osapuoli

#4 Re:

11.07.2014 17:08

#1: -

Toivottavasti kaikki suojelijat osallistuvat omasta kukkarostaan  talojen peruskorjauksiin ja ylläpitoon. Me vuokralaiset emme halua niitä maksaa vuokrissamme. Kaupunki ei maksa vaan joka lati otetaan toisilta vuokralaisilta. Asioita muuten ei  tehty salaa, mistä tämmöinen tieto on?

11.07.2014 18:24

asuin 20 vuotta turun kaup puutaloissa ja on järkyttävää, että paikkakuntalaisilta viedään muistot, perinteiden jatkuvuus ja puutalopihojen yhteisöllisyys. Nyt kun vielä torikin on pakko pilata, niin viitsiikö tässä kaupungissa enää käydäkään. Häpeä Turku!
Parempi myydä

07.08.2014 04:41

Puutaloissa asuminen maksaa. Niitä pitää jatkuvasti huoltaa jotta arvokas miljöö pysyy kunnossa ja säilyy tuleville sukupolville. TVT:llä on intressi tehdä tulosta ja siksi puutalot on jätetty minimikustannuksin ylläpidettäviksi. Pihat ovat karmeassa kunnossa. Tämän lisäksi. TVT:n vuokralaisia ei kiinnosta pihapiiri tai talkoisiin osallistuminen. He kun eivät asuntoja omista niin eivät sen eteen mitään halua tehdä. Asuin itse TVT:läisten kanssa samassa pihassa monta vuotta kunnes kllästyin siivottomuuteen.

Olisiko kuitenkin parempi että puutalot myydään taholle joka on valmis ylläpitämään niitä ennenkuin ne pvat purkukunnossa TVT:n jäljiltä?

06.09.2014 20:25

Hyvällä asialla olette