Adressi Jyväskylän Kuohun päiväkoti-koulun lisätilojen ja 1.-4. l
Ota yhteyttä adressin tekijään
This comment has been removed by the person who wrote it.
Kylien, kaupunginosien voimavara tärkeää
Nyt suunnitellaan lakkauttamista, kun on liikaa oppilaita...
Haloo...
oho
miettikää päätttäjät mihin tämä kaikki johtaa>>rauhattomuuteen ja nuorison pahoinvointiin
no entäs sitten?
Re: no entäs sitten?
#12: Kuohulaisilta ei kysytä - no entäs sitten?
Niin, ei kuohulaiset toivo vesangan koulun lakkauttamista tms. Toivomme että sinne myös hyvät oppitilat lapsille ja kun kuohun koulu säilyisi ei sinun lapsesi tarvitsisi olla 30 oppilaan opetusryhmässä jos kuohulta tulisi 10 sinne. Saisi lapsesi olla normi 20 oppilaan luokassa. Asiatonta kommentointia.
Re:
#11: Mummin lapset saakoot koulurauhan -
Viipale tuli viime kesänä, tosin siitä puuttui pätkä. Joten sekään ei toistaiseksi auttanut, lisää toki voisi yrittää saada.
Re: no entäs sitten?
#12: Kuohulaisilta ei kysytä - no entäs sitten?
Kuohulaiset eivät toivo vastakkainasettelua, vaan sekä Kuohulle että Vesankaan tarvitaan lisätilaa. Kuohulle osoitetusta määrärahasta riittää molemmille.
Älkää turhaan vaivautuko...
Kirjoitan 2 vuotiaan lapsen isänä koulun jossa itse olen kouluni käynyt puolesta. Vähintään selvittääkseni tilanteen.
Sain tänään kuulla, että Kuohulta ollaan viikon harkinta-ajalla siirtämässä kaksi luokkaa Vesankaan.
Miten tälläistä voidaan tehdä viikon varoituksella?
http://yle.fi/uutiset/kuohun_kylalaiset_kivenheitto_koulun_lakkauttamiseen/6537581
Kun itse tulin Kuohulle kouluun taisin olla se merkitsevä oppilas joka "pelasti" koulun. Tuolloin murehdittiin koulun vähäistä oppilasmäärää. Nyt pyritään samaan murehtimalla liiallista oppilasmäärää.
Mikä oikea tilanne on nyt ja parin vuoden, entä kymmenen aikajänteellä?
Itse haluan jotain todellista tietoa tai edes arviota tälläisen päätöksen tueksi. Kun jotain pitää tehdä ja se on perusteltua, ei se aiheuta suurta, mutta tälläinen viikon varoitus ei mielestäni mitenkään voi olla perusteltu!
Toivon että asiaan perehdytään perusteellisesti ja todella nopeasti, päätös tehdään ilmeisesti keskiviikkona!
Tapio Karhu, 2. vuotiaan isä.
ps. Viime kuussa kylälle ilmeisesti muutti lapsiperhe, joka oli tiedustellut koulun jatkoa. "ei olla lakkauttamassa" Itse muutimme viime kesänä. Tälläisillä asioilla on merkitystä!
Pps. Kyllä tämän tason asiat pitää voida uutisoida, ilman. ”On jo myöhäistä” –perusteluja!!!
Ei näin voida toimia! Eikö enää tarvitse tehdä harkittuja päätöksiä?
Ei asiat valittamalla järjesty, vaan päättämällä.
Kiitos jo tähän mennessä allekirjoittaneille
Kiitos jo tähän mennessä allekirjoittaneille. Saataisiinkohan huomiseen mennessä vielä nimiä lisää ja kenties 1000 allekirjoittaneen raja rikki?
Kuohulla on n. 700 asukasta. Parissa päivässä adressiin on tullut nyt yhteensä 834 nimeä.
148 kyläläistä on allekirjoittanut adressin. Itse esimerkiksi en ole tuossa mukana, sillä kuntani on naapuri mutta posti tulee Kuohun leimalla.
Vajaassa viikossa 20 % kylästä on aktivoitunut allekirjoittamaan.
Vertailuna: Huippusuosittua adressia, sukupuolineutraalia lakia on kannattanut jopa 2 % väestöstä, päivässä.
Sanotaan että korvesta sopiikin lakkauttaa pikkukoulut
Tämä korpi sijaitsee 20 min maakunnan keskuksesta.
Vastaavasti Helsinkiä tuntevat ovat hieman syrjemmässä Pohjois-Haagassa, 22 min keskustasta...
Kuohun pitäisi kuolla pois
Huono paikka, huono koulu. Kasvakaa ulos metsästä ja tulkaa kaupunkiin.
| This discussion has been closed. |