Keskuspuistoa ei saa supistaa
Keskuspuistoa ei saa supistaa / Tiedotteet / Miten voimme juuri nyt edistää Keskuspuiston säästämistä rakentamiselta / Kommentit
|
Vieras |
#112.05.2016 18:28Kiitos energiastasi! terveisin, Kaarina Vannas |
|
| |
|
Vieras |
#213.05.2016 02:11Mainio ehdotus. Nyt täytyisi vielä keksiä, kuka on se hoipertelija johon olisi viisainta yrittää vetoamalla vaikuttaa. Osahan on varmasti jo nyt kannallamme, osa päättäväisesti vastaan. Jussi Kuusanmäki |
|
| |
|
Vieras |
#315.05.2016 07:02Hyvä Maija hienosta työstä tähän mennessä. Saisiko päättäjiä millään käymään nyt keväisessä keskuspuistossa,jotta heidänkin silmänsä viimein aukeaisivat. Ja löytyisikö vielä jotain ns .kovaa nimeä puolustamaan keskuspuistoa esim politiikkoa, kirjailijaa tms. Mites presidenttipari? Olisiko mahdollista tehdä video keskupuistosta jos päättäjiä ei saa paikalle. Videota voisi levittää esim. sosiaalisessa mediassa. Ja löytyisikö ketään kansainvälistä henkilöä maan rajojen ulkopuolelta tai järjestöä puolustamaan ainutlaatuista puistoamme. |
|
| |
|
Kaupunkijohtovaihtoon |
#4 Keskuspuistoa laajennettava ja kehitettävä24.05.2016 10:05Vanhan Ruskeasuon keskuspuiston laitaa käytetään yhä enemmän parkkipaikkana.Tämä kehitys on pysäytettävä riittävillä kielloilla ja sakotuksella. Etenkin Tenholanpolusta on tullut yleinen julkinen parkkipaikka, samoin kuin Tenalantien itäpäästä, jota palstaviljelijät käyttävät yleisenä parkkipaikkana käydessään viljelmillään. Keskuspuiston parkkipaikkana käyttö pilaa sen virkistyskäytön ja autoista vuotavat öljyt tuovat myrkkyjä viljelykasvimaahan. Tälle kehitykselle on laitettava loppu ja se on käännettävä päinvastaiseksi. Puuston käytössä olevaa pinta-alaa on pyrittävä lisäämään ja puut on suojeltava. Tämän lisäksi puistossa näkyy metsään tehtyjä polkuja, joissa puiden juuret on kulutettu puhki ja kaluttu rikki. Nämä ovat syntyneet mitä ilmeisimmin maastopyöräilyn harrastajien toimesta. Tämä on aivan viime vuosina alkanut ilmiö. Puilta menee muutama vuosi aikaa kuolla pystyyn kun niiden juuristo on tällä tavoin tuhottu ja kaluttu rikki. Alue tuhoutuu tällä tavoin hiljalleen ja puukato etenee. Pyöräily puistossa tulisi kieltää puiden suojelemiseksi muualla paitsi siihen tarkoitetuilla reiteillä. Näitä polkuja löytyy nykyisin runsaasti ja pystyyn tapettuja puita on jo useita satoja ellei tuhansia. Kaupunki ei ole tehnyt mitään keskuspuiston puiden suojelemiseksi, päinvastoin. Viime vuosina kaupunkin on perustellut puiden kaatamista valaistuspylväiden suojelemiseksi. -- Valaistus tehtiin poluille jotta ihmiset saisivat nauttia puiston metsästä ja puista. Nyt toiminta ja motivaatio ovat menneet päälaelleen ja polkujen valaistusta on alettu suojella puilta, ainakin keväällä tolppiin liitettyjen tiedotteiden mukaan Auroran sairaalan kohdalla, josta kaadettiin paljon komeita puita pois. Kaupungin tulee välittömästi istuttaa korvaavia 60-100-vuotiaita puita kaadettujen tilalle alueen virkistyskäyttöarvon säilyttämiseksi, tehtyjen tuhojen korjaamiseksi ja sen virkistyskäyttömahdollisuuden suojelemiseksi. Valaistus tulee poistaa, jos se vie päättäjien mielestä prioriteetin alueen virkistysarvon suojelussa. -- Valaistus tehtiin puista nauttimisen helpottamiseksi, ei päinvastoin. Prioriteetin tulee olla puiden suojelussa, ei niiden tuhoamisessa erilaisilla verukkeilla ja hankkeilla, kuten nyt. |
|
| |
|
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa.
Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman?
Muita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Tarjoamme ilmaisen sivutilan nettiadresseille. Käyttäjiemme luomiin adresseihin viitataan päivittäin tiedotusvälineissä, joten nettiadressi on tehokas väline, kun haluat saada asiallesi suuren yleisön ja päättäjien huomion.