Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Ota yhteyttä adressin tekijään
Kansalaisaloite
Täältä saa lisätietoa kuinka se virallisesti saadaan aikaan:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/ohjeet/ukk
"
2. Kuinka saa tietoa vireillä olevista aloitteista?
Mitään yhtenäistä rekisteriä vireillä olevista aloitteista ei ole, sillä vireillepanosta ei tarvitse ilmoittaa millekään viranomaisille. Kun kansalaisaloitteita varten rakennettu oikeusministeriön ylläpitämä verkkopalvelu valmistuu, sieltä löytyvät aloitteet, joissa aloitteen vireillepanija kerää kannatusilmoituksia tämän palvelun kautta. Kannatusilmoituksia voi kuitenkin kerätä myös paperilla, erityisellä lomakkeella, tai vireillepanijan omassa verkkopalvelussa. Näin ollen vireillä olevista aloitteista ei välttämättä saa tietoa muualta kuin vireillepanijan tai hänen nimeämänsä edustajan tiedottamisen kautta."
sodasta on liian kauan,silloin ei tarvinnut raketteja.
Niin
Re: Niin
Kuinkakohan kauan tätä on yritetty saada kuriin? Pahimmillaan se rätinä kestää 2 viikkoa, pommeja tulee niskaan parvekkeelta, ammutaan tunneleissa, heitellään ihmisten pihoille ja postilaatikoihin.. Kyse on kuitenkin räjähteistä. Samalla tavalla otetta on tiukennettu aseiden myynnissäkin. Joka vuosi saadaan lukea tammikuun ensimmäisenä päivänä surullisia tilastoja siitä, miten raketteja on räjähtänyt silmille, suutariksi luultuja pommeja paukahtaakin yhtäkkiä, tai vaikka toimitaan aivan ohjeen mukaan, ilotulite lähteekin väkijoukkoon eikä taivaalle. Menee silmiä ja sormia aivan kertakaikkisen turhaan. Ilotulitus voidaan järjestää ammattilaisten toimesta, jolloin kaikki muut saavat keskittyä nauttimaan näytöksestä, eikä sitä pommiroskaa ole pitkin poikin vielä keväälläkin.
No älä sitten allekirjoita!
#8: EN TODELLAKAAN ALLEKIRJOITA -
Mutta kuluttaisitko itse mieluummin monta sataa euroa paukkuihin, jotka loppuvat alle tunnissa vai ostaisitko samalla rahalla jotain todellakin järkevää? Vai onko sulla ''pappa betalar'' asenne? Itse olen juuri täyttämässä 17v, ja mulle on noi raketit yks hailee! Ei kukaan tervejärkinen oikeesti osta raketteja jotka maksavat enemmän vuosi vuodelta samalla kun niiden taso laskee!
Joo-o...
Ilotulitteet ovat maailman turhin asia.
Jos ja kun vajakit eivät osaa käyttää niitä vastuullisesti ja lainmukaisesti niin kiellettäköön siinä tapauksessa koko roska. Ei se ole keltään pois.
Viralliset (esim. kaupungin) ilotulitukset hoidetaan ammattimaisesti ja ne saa ja pitääkin säilyttää, mutta se on vain niin turhaa, että jokainen juoppo ja keskenkasvuinen urpo saa paukutella päivätolkulla pitkin nurkkia.
Poliisi saisi myös tehdä tehtävänsä ja korjata tuollaiset paukku-petet säilöön. Ehkä siitä jäisi jokin pieni oppi mieleen kun uusivuosi vietetäänkin "jäähyllä".
just juu
Re: just juu
Niin kauan kun kuspäitä riittää on ikävä kyllä pakko vähän "holhota". Venäjälle saa mennä jos luulee, että pärjää paremmin.
Kielletään koirat!
Koirien lisäksi paukuttelusta kärsivät myös
Vastuullinen käyttäjä
Ai ei muka keltään pois? Mulle rakettien ampuminen on koko loppuvuonna Parasta! Ei saa kieltää!
This comment has been removed by the person who wrote it.