Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi
Ota yhteyttä adressin tekijään
Otsikko
Nimien kartuttamiseksi..
Muistetaanpa samalla kun kirjoitetaan tänne nimeä, niin kysäistä nimi myös puolisolta:)
Ei minun palkalla pyöritettäisi arkea.
Eipä aikaakaan kun päiväkodit pursuaa pieniä lapsia ja perhepäivähoitajat loppuu kesken.
JUst
Kiukuttaa....
Ja sitä paitsi ei missään ole kielletty etteikö isä saisi jäädä kotihoidontuelle, kyllä se on vanhempien oikeus päättää kumpi kotiin jää hoitamaan... Kohta varmaan meidän vanhempien puolesta päätetään kaikki lapsiimme kohdistuvat asiat. Mielestäni tämä on todella väärin.
Ajatteleeko kukaan sitä miten tämä vaikuttaa lapsiin tai mahdollisesti siihen että vanhempia saattaa erota enemmän tämän myötä. Ei se lasten hoitaminen aina niin helppoa ole kun luullaan, minun mieheni on suoraan myöntänyt ettei pärjäisi edes kahta viikkoa lasten kanssa kotona kun hermot olisivat kovilla ja siihen kun vielä lisätään kaikki muut mitä kotona pitää lastenhoidon lisäksi tehdä. Miehelläni on tuntipalkka reilut 13 € ja töitä ainakin vielä tällä hetkellä riittää enemmän kun ehtii tehdä, niin ei siinä kyllä kotiin jääminen ole ensimmäisenä mielessä.
Minun puolestani hallitus saisi tunkea ehdotuksensa sinne missä aurinko ei paista... Pienentäisivät omia palkkojaan ensin ja lopettaa sen rahojen jakelemisen ulkomaille... Jättäkää lapset rauhaan!!! Ja sehän on tutkittu juttu että ensimmäiset vuodet ovat lapselle kalleinta aikaa ja minä ainakin haluan viettää kaikki mahdolliset ajat yhdessä lapsieni kanssa, koskaan kun ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan....
Huhhuh
Re:
Et ota asuntolainaa jos et tienaa tarpeeks. Mikä perusoikeus on omistaa asunto?? Jos oot persaukinen ni olet, elä sen mukaan.. Ja jos "joutuu" laittaa lapsen tarhaan niin joutuu. Sitä vartenhan ne on. Vaihda alaa jos tuntuu työnteko noin pahalta..
Onko Suomi sittenkin p###a maa?
Ja me maksetaan
Re: Onko Suomi sittenkin p###a maa?
#63: Äiti - Onko Suomi sittenkin p###a maa?
Siis eikö sinulla ole vapautta valita? Aika järkkyä... Jos kuitenkin olet tarkkana, niin on vapaus, kaikista valinnoista ei vaan anneta automaattisesti rahaa. Mutta valinta lienee edelleen sinun...
Re:
#1: kahden pienen lapsen kotiäiti -
Siis tulisiko veronmaksajien kustantaa sinun opiskelu hoitovapaalla? Mistä oikeastaan itket ja mihin rahat käytät? Et ilmeisesti ainakaan siihen mihin tulisi... Onpa erikoinen valittaja.
Eronneet...
Re: Ja me maksetaan
#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan
Tarhapaikka on yhteiskunnalle huomattavasti kotihoidontukea kalliimpi. Pulinat pois, jos tietoa ei ole.
Re: Re:
Satuinpa huomaamaan. Ei, siis veronmaksajien EI tarvitse kustantaa mitään opiskeluani hoitovapaalla. En saa/ota mitään opintotukia, vaan hoidan lapset itse kotona ja opiskelen siinä samassa -tulona ainoastaan tuo kotihoidon tuki.
ja siis sitä ihmettelen jos nyt jatkossa tuo miehen tienaama elantokin (lue palkka eli n.2000€ kuussa) vaihtuisi kotihoidon tueksi ja minun tuloni olisivat maksimissaan sitten tuo siinä tilanteessa hakemani opinotoki. Mistähän laskut, lainat ja arkieläminen maksettaisiin. Lainallako???)
Re:
Ei voi jäädä edes omalla rahalla, jos hoitovapaa-mahdollisuutta jatkossa ei ole. Toki aina voi irtisanoa itsensä, mutta liekö se kovinkaan järkevää nykyaikana. Minulle oli tärkeää saada olla hoitovapaalla kotona kolmen lapsen kanssa, koska työni on reissutyötä ja halusin antaa aikaa lapsilleni edes sen muutaman vuoden.
Huonoja päätöksiä - ei lapsia.
Re:
Todella huono neuvo, miksi vaihtaisin alaa ja opiskelisin taas toiset 3-4 vuotta? Asuntolainan otimme, koska miehen palkka riitti sen maksamiseen. Minä maksan lapsen kulut.
perhekerhojen, lastenkerhojen työntekijät jäävät työttömiksi kun ei ole lapsia jotka tulee kerhoon... = kerhoja ei enää pidetä kun ei ole kelle sitä pitää kun kotiäidit on menneet töihin ja kunnan lapset on yli suurissa päiväkotiryhmissä kun ei voi jäädä kotia....
Re: Ja me maksetaan
#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan
Minäkin olen lapseton mutta olen puhtaasti sitä mieltä että vanhemmilla tulee olla valinnan vapaus asiassa. Nyt jo tarhapaikat pk-seudulla ovat kivenalla eikä kaikille paikkoja ole. Ja vielä vaikeampaa on niille vanhemmille joista molemmat ovat vuorotyössä. Oletko miettinyt mitkä kulut tulevat tarhan pyörittämisestä? Palkat, paikkojen vuokrat, ylläpito, ruuat, ruokien kuljetukset, siivoukset, tykötarpeet, lelut, pihan laitot, korjaukset, työntekijöistä koostuvat muut kulut (työeläke, sairaudenhoito, verot jne.) kirjanpitokulut jne. joten olen aivan varma että se kotona hoidettu lapsi tulisi varmasti halvemmaksi jos alettaisiin lukuja lätkimään pöytään ja laskemaan.
On tärkeää että vanhemmat viettävät aikaa lapsensa kanssa sitä ei korvaa mikään tarha tai muukaan.
Sipilä sanoi: "Tätä meidän on vaikea hyväksyä"
| This discussion has been closed. |