Adressit.com

Koira pois pakkasesta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koira pois pakkasesta!.

Vesa Petriläinen
Tampere

#1 Väärä paikka

08.01.2009 23:50

Miksi kirjoitat tästä tänne adressit.com:iin? Mielestäni ainakaan tällä adressilla et voi auttaa asiaa. Taas vaan turhia adresseja.
Katja Hartikainen
Adressin tekijä

#2 Niin, mutta mikä on oikea tapa auttaa koiraa?

09.01.2009 00:20

Koirasta on ilmoitettu kaikille viranomaisille. Koirasta on kirjoitettu lehteen. Koira seisoo edelleen pakkasessa. Kukaan ei tee mitään, jos saan yli 100 ihmistä älähtämään koiran puolesta ja koira pääsee lämpimään, niin adressi on ajanut asiansa.
satu paananen
ikaalinen

#3 terve vaan!!!!!

09.01.2009 16:43

kylläpäs mun koirasta nyt pidetään niin kamalasti huolta... eikö naapureilla ole muuta elämää kun yrittää saada lemmikkejä jotka on ollut koko ikänsä samassa kodissa, pois omistajiltaan?!?!? voisitte olla kilttejä ja jättää mun koirani rauhaan. oon hoitanut sitä perheeni kanssa 9 vuotta ja aion edelleen hoitaa niin kauan kunnes se kuolee pois. enköhän osaa hoitaa koiraani kun olen tähänkin saakka hoitanut. ja eläinlääkärin todistus löytyy että koiralla ei ole mitään hätää kuitenkaan. se on ikäänsä nähden loistavassa kunnossa, se on iloinen, reipas ja vetreä koira. jos näkisin itse tarpeelliseksi, annan sen pois joten turhaan sekaannutte mun koiraani!!! kiitos huolenpidosta mutta se on turhaa!!! koiralla on lämmin paikka puuliiterissämme, jonne se viedään yöksi, koska sitä ei voi sisälle tuoda kun se ei pidä sisällä olosta, pikkuveljeni on koiralle allerginen, koiran sisällä olo rajoittaa äitini töitä, koska äitini toimii perhepäivähoitajana ja se on pihakoira oli sitten lyhyt karva tai ei. jos tahtoo niin tulkaa toki tarkastamaan pitävätkö sanani paikkansa. mutta olen kotona itse joka toinen viikonloppu. ja silloin kun en ole kotona, on turhaa tulla kyselemään perheeltäni mitään. ja koiraa käydään katsomassa joka päivä useampaan kertaan. naapurit vain eivät ole juuri silloin ikkunassa katsomassa kun käymme tervehtimässä koiraa pihalla.
satu paananen
ikaalinen

#4 .....

09.01.2009 16:43

koiraani ei adresseilla viedä pois mun luota!!!
jonne aaron
ikaalinen

#5 hankkikaa oma elämä

09.01.2009 17:12

eikö sinulla katja hartikainen ole todellakaan muuta elämää, kun kiusata naapureitasi? kuka on antanut sinulle oikeuden viedä toisten koiria ja vielä keskellä yötä???? Eikö sinulla muuten ole varaa vai eikö sinulle muuten luovuteta koiria, kuin kirjoittelemalla adresseja??? kyllä todellakin käy sääliksi. Olen tuntenut jo kauan kyseisen perheen ja sen omistaman koiran ja sen hoidossa ei ole ainakaan minun mielestäni ollut tämän 9 vuoden aikana mitään huomauttamista. KYSEINEN KOIRA ON OLLUT MINULLAKIN HOIDOSSA JA VOIN TODELLAKIN KERTOA SINULLE HYVÄ KATJA HARTIKAINEN ETTÄ TÄMÄ KOIRA EI TODELLAKAAN VIIHDY SISÄLLÄ EIKÄ TODELLAKAAN JUO PUHDASTA VETTÄ, VAAN JOUDUIN LIKAAMAAN VEDEN ENNEN KUN SAIN KOIRAN JUOMAAN. Eläinlääkäri on todellakin käynyt tarkastamassa paikan ja koiran ja todennut koiran terveeksi. Kopista on huomauttanut sen verran, että se on pieni. Mutta kuitenkin koira pääsee liiteri alle sään ja tuulen suojaan. Lisäksi koiralle on tehty liiteriin oma paikka.
Huolehtisit vain omista koiristasi ja pitäisit ne kiinni kun käyt ulkoiluttamassa niitä pimeässä. Ovat kuulemma useasti olleet jäädä autonalle, eli en paljoa huutelisi toisten koiran pidosta kun omiesikin kanssa on vähän niin ja näin. Ettei vaan osuisi omaan nilkkaan. Kuinka monen naapurisi elämän aiot muuttaa helvetiksi??? Sillä tuohan on jo ihan silkkaa vainoa.
Katja Hartikainen
Adressin tekijä

#6 Hei !

09.01.2009 22:04

Keskiviikkona 7.1.2009 tein poliisille ilmoituksen koirasta joka oli -22° pakkasessa ja ulkona koko yön. Poliisi tuli tarkistamaan tilanteen ja totesi että koiran olot eivät ole asianmukaiset. Poliisit kävivät ilmoittamassa sen myös talon asukkaille ja pyysivät että koira otetaan sisälle pois pakkasesta. Poliisien poistuttua koiraa ei haettu sisälle vaan annettiin olla ulkona. Soitin poliisille uudestaan, koiran tilanteesta ja sovimme että poliisin valtuuttamana otan koiran lämpimään.

Jatkossakin puutun koiraa koskeviin epäkohtiin. Koira tarvitsee asianmukaiset olosuhteet elämiseen ja kylmä puuliiteri, jossa on pakkasta talvisin ei korvaa tilannetta!

Michail Jaction
Jurmaa

09.01.2009 22:22

Riippuu hieman siitä koiran rodusta. Oma karhukoirani ei juuri viihdy lämmitetyssä kopissaan vaan oleilee mielummin ympäröivässä tarhassa. Tässä eräs aamu pakkasta oli -25, eikä se siellä kopissa juurikaan ollut.
Rickrolled :FHehe
Blaablaablaa

09.01.2009 22:40

Kuules Katja, nyt jumalauta hankit sen elämän etkä tunge nokkaas toisten asioihin!
Ida-Maria Javanainen
Tampere

09.01.2009 22:47

Jos omistaja on poissa suurimman osan ajasta, niin eihän hän silloin sitä koiraa hoida joten miten hän voi olla varma miten hänen koiraansa hoidetaan. Kovin oudolta kuulostaa, että lyhytkarvaista koiraa pidetään ulkona oli pakkanen mikä pakkanen.. JA vielä oudommalta kuulostaa tuo veden likaaminen!?! Paksukarvainen koira tarkenee pihassa kyllä, mutta esim. kopissa jossa on runsaasti heinää ja lämmin alusta. Ja viimeisen viestin kirjoittaja: Miksi et kirjoita omalla nimelläsi? Raukkamaista toimintaa tulla muita haukkumaan nimimerkin suojassa.
Johanna Bordevik
Brumunddal

#10 No just!!

09.01.2009 22:48

Katjan kannalla tässä asiassa olen ja jumankauta ihmiset,koira ei ole mikään pakkasta kestävä lelu vaan lihaa ja verta niinkuin mekin. Teidät pitäis kaikki laittaa sinne helvetin puuliteriin alasti paleltuun!! Kattellaan sit mikä on meininki !!! Että toivottavasti se koira otetaan parempaan kotiin!!!
satu paananen
ikaalinen

#11 no just joo...

09.01.2009 23:03

toi kyseinen koira joka mulla on. on ollut mulla jo 9 vuotta... että enköhän osaa hoitaa koirani niinkun oon tähänkin asti osannut... se on sit viimenen teko jos mun koira viedään... ja mä voisin kyllä mennä sinne koppiin joka sillä on puuliiterissä yöksi... siellä tulee kuuma yöllä... voin kertoo...., sillä oli samanlainen koppi kun asuttiin parkanossa. ja kukaan ei valittanut yhtään mitään... JOTEN KOITTAKAA NYT IHMISET YMMÄRTÄÄ ETTÄ SE ON MUN KOIRA JA PYSYY MUN KOIRANA VAIKKA KUINKA KIRJOTTAISITTE ADRESSIA!!!! SITÄ EI MULTA VIE EDES POLIISIN VALTUUTTAMA KATJA!!!!! SE ON MUN KOIRA!!!! JA SE MYÖS PYSYY MULLA NIIN KAUAN KUNNES KUO9LEE VANHUUTEEN!!!!! ja tasan sitä käydään joka päivä katsomassa... jos ei ihan koko ajan olla sen luona niin tunnin välein käyn itse viikonloppuisin katsomassa. se on vanha koira ja en anna sitä mihinkään toiseen perheeseen. että sori katja, tiedän että mulla on vastustamaton ja kaunis koira mutta et saa sitä itselles... en jaksaisi kirjoitella tänne typerälle sivulle, mutta en voi myöskään jokaiselle ihmiselle sitä erikseen selittää... ja koirani vuoksi kirjoitan... MÄ EN SITÄ POIS ANNA!!!! ja jos sen joku tulee hakeen niin katso sitten katja että oon kotona silloin itse!!!!
Ida-Maria Javanainen
Tampere

09.01.2009 23:09

Oliko se koira siellä kopissa sillon kovalla pakkasella? Tuskin sitä kukaan ulkopuolinen olisi silloin nähnyt ja soittanut poliisille.. Ja kyllä sen oloissa varmasti olisi parantamisen varaa. Tee asialle jotain niin ei tarvitse enää täällä riehua asiasta, eikä pelätä että koira viedään pois.
satu paananen
ikaalinen

#13 .....

09.01.2009 23:10

joo voin olla 18 vuotias mutta osaan silti hoitaa koiraa yhtä hyvin kun te muutkin... ei se kato ikää... mun koira viedään multa vaan kuolleen ruumiini yli. se on mulla niin kauan kunnes mä kuolen tai se kuolee... muuten se ei mun luota lähde!!!
satu paananen
ikaalinen

09.01.2009 23:13

en tiedä oliko kun en itse ollut silloin kotona kun käyn kankaanpäässä koulua. ja asun siellä viikot asuntolassa. ottaisin koirani sinne jos vain suinkin voisin, mutta asuntolaan ei saa ottaa eläimiä. ja kun teillä ihmiset on lemmikkejä, ette pidä niitä niin etteikö olisi kuitenkin jotain parantamisen varaa... ei ehkä täytä kaikki pykäliä meidän koiran olot, mutta se on silti tyytyväinen, saa ruokaa ja nytkin sillä on vettä saatavilla, mutta kun sen vesi jäätyy niin ei kai se silloin sitä juoda voi!
Ida-Maria Javanainen
Tampere

09.01.2009 23:19

Ethän sä voi sanoa, että kyllä sä koiras hoidat jos et kerta ole paikalla sitä hoitamassa! Ja jos on kovat pakkaset ja vesi on jäässä koko ajan, niin mitäs sitten? Koira on juomatta vai luntako se syö sitten? Mä ainakin hermostuisin totaalisesti jos joku muu hoitaisi mun koiraa, eikä huolehtisi siitä 22-asteen pakkasella.. edes sinne koppiin, jos siellä on kerta niin lämmin kun väität. Ja luulisi omakotitalosta löytyvän joku muukin lämmin paikka kun asuintilat mihin koiran voisi kylmillä ilmoillaa majoittaa.
satu paananen
ikaalinen

09.01.2009 23:22

mutta kun tää talo sattuu oleen niin paska ja laho ja niin vähän huoneita ettei oikein ole ja pikkuveli on allerginen. pitäiskö pikkuvewli sitten antaa pois kun koira pitää tuoda sisälle vai??? ja mulle sanottiin että se viedään koppiin puuliiteriin öiksi. pitäiskö kankaanpäästä lähtee tarkistaan että se on siä varmasti??? ja ne on mun perhe joka hoitaa sitä sillä ikaa kun opiskelen...
Johanna Bordevik
Brumunddal

#17 Hei satu SATUTÄTI!!

09.01.2009 23:24

Tiedätkö että se sun koiras varmaan lähteekin sun luolta arkussa kun se jäätyy kuoliaaks sinne helkutin puuliiteriin!! Ensinnäkin sellasessa paikassa ei tule koiralle kuuma kun ulkona on 25 astetta pakkasta eikä minkäänlaista lämmitys systeemiä ja kelle sää yrität uskotella että sun koiras tykkää likaisesta vedestä,hei herätys yritäppä satuilla toi stoori eläinsuojeluviranomaisille IHAN OIKEESTI!!
satu paananen
ikaalinen

09.01.2009 23:26

kuule... johanna... kaikki koirat ei satu oleen samanlaisia. mun koirani kaataa vesikipon kun sille vie puhdasta vettä... se tuli meille perheestä joka potki ja löi sitä. poltti sen karvoja ja ne löysi tuon koiran katuojasta korissa... aika lomakoti sillä on meillä niihin oloihin verrattuna. ei se jaksa enää enempää radikaaleja muutoksia elämässään. se on vanha vaikka nuorekas onkin...
Johanna Bordevik
Brumunddal

09.01.2009 23:30

No mutta ei vaikuta hirveen hyvältä kodilta se teidänkään koti sille koiralle, kannattais varmaan ihan kuule ajatella sen koiran parasta ja antaa se sellaseen perheeseen missä se saa huomiota mitä tarvii sellasten traumojen jälkeen ja missä se ylipäänsä saa olla sisällä eikä siellä ole jotain allergista lasta..minkä takia te ootte ylipäänsä ottanut koiran jos teillä on perheessä allergiaa???!!! ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!!
Johanna Bordevik
Brumunddal

09.01.2009 23:32

Niin ja siis eka se sun koiras ei juo puhdasta vettä ja nyt se kaataa vesikipponsa..kuulostaa musta mielenosoitukelta...ite olen koiraihminen henkeen ja vereen enkä edes autoon jätä koiraani ilman että auto käynnissä ja lämmitys päällä kun käyn kaupassa!!
satu paananen
ikaalinen

09.01.2009 23:34

otettiin se koira ennen kun mun pikkuveli synty... eikä annettu pois sen takia vaan... ja se koira on ja pysyy mulla... saanu kokee ihan tarpeeks...
turha tehdä adressia... kuolen mieluummin kun annan koirani pois.... ei sitä tiä mihin perheeseen se seuraavaks joutuu...
satu paananen
ikaalinen

09.01.2009 23:35

jos mulla olis oma koti ja auto niin en ottaisi koiraani edes mukaan kauppaan... ihan järjetöntä... miks se ei voisi sen aikaa olla yksin kotona muka?? vai onko sekin eläinrääkkäystä?!?!?!?
Johanna Bordevik
Brumunddal

09.01.2009 23:39

Oletko oikeasti noin tyhmä?? Otan koirani mukaan kauppaan koska en välttämättä aina halua sitä jättää yksin kotiin jos vaikka satutaan poikkeamaan kavereilla kylässä siinä samassa,mutta oli miten oli sulle en ole velvollinen selittämään minkä takia otan koirani mukaan kun siitä ei ole kyse ja kuitenkin tiedän että minä en ole tässä se ELÄINRÄÄKKÄÄJÄ..yritän vain antaa eimerkkiä miten koiraa EI SAA JÄTTÄÄ ULOS JÄÄTYMÄÄN JA NOSTELEMAAN TASSUJAAN!!!
Ida-Maria Javanainen
Tampere

09.01.2009 23:40

Noi sun puolustelut ja perustelut ei ole kovin vankalla pohjalla nyt. Ethän sä voi lähtee kankaanpäästä katsomaan koirasi vointia, mutta siitä päästään jälleen kerran asian ytimeen että miksi jättää koira ihmisille jotka siitä eivät voi huolehtia. Jos näät sitä koiraa joka toinen viikonloppu, niin varmasti voisit sitä käydä yhtä usein tervehtimässä jos se olisi paremmassa hoidossa toisessa perheessä! Jos kerta sitä koiraa niin rakastat niin miksi annat sen kärsiä? Itsekin olet jo myöntänyt tässä keskustelussa, että sen olot ei ole tarpeeksi hyvät. Puhut itsesi vaan pussiin tässä, koko ajan vahvistuu se asia että se koira ei ole hyvissä oloissa.
Johanna Bordevik
Brumunddal

09.01.2009 23:41

Ja jos tässä jokin on JÄRJETÖNTÄ niin sun toimintas !!