Adressit.com

Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

Ota yhteyttä adressin tekijään

This comment has been removed by the site administration.

Vieras#27 Feb 26, 2011, 13:51

Oulaskankaan puolesta!

Synnytykseni eteni nopeasti ja hyvä kun ehdimme ajaa edes Oulaisiin. Kamalaa, jos seuraavaa lastani pitäisi lähteä synnyttämään Kokkolaan asti..taitaisi syntyä matkalla. Ihan hullua olisi lopettaa toimiva ja erittäin lämminhenkinen synnytysosasto. Pitäisikö lähteä Kokkolaan tai Ouluun synnyttämään jo valmiiksi ruuhkaisiin sairaaloihin?
Vieras#28 Feb 26, 2011, 23:08

Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

Lämpöiset muistot sieltä:)ja ammattitaitoinen henkilökunta.
Vieras#29 Feb 27, 2011, 13:00

Oulaskangas on paras

Lämpimät muistot Oulaskankaan synnytysosastosta. Ihanat asiantuntevat, mukavat hoitajat ja lääkärit.Synnyttäjä tuntee olonsa turvalliseksi.Itse en olisi ehtinyt Ouluun asti ja muutenkin oli niin epämukavaa istua autossa,että se olisi jo ollut kidutusta, tunnin matkakin oli ihan hirveää.Laittakaa viestiä eteenpäin,että nimiä saatais adressiin.Oulaskangasta ei saa lopettaa!!!
Vieras#30 Feb 27, 2011, 23:07

Kiire

Kiirettä isoissa synnytyssairaaloissa. Synnyttäjät keskitetään isoihin laitoksiin synnyttämään, pienet laikkautetaan, resursseja ei lisätä - jatkuva kiire. Liikutaan potilasturvallisuuden rajamailla - onks tässä järkeä?
Vieras#31 Feb 28, 2011, 15:55

Miksi natistaan

Lapissa joutuvat matkustaan synnyttämään satoja kilometrejä.
Vieras#32 Feb 28, 2011, 16:06

Re: Miksi natistaan

#31: X-kätilö - Miksi natistaan 

Lapissa matkat OVAT aivan epäinhimillisen pitkiä, mutta ei kai se tarkoita että tällä perustein kaikkia muitakin pitäisi päähän potkia? Jos Oulaskankaalta loppuvat synnytykset niin eiköhän vain pian lakkaa viikonloppu- ja yöpäivystyskin.

Vieras#33 Mar 01, 2011, 23:32
oulaisissa osaava henkilökunta ja hyvähoito

This comment has been removed by the person who wrote it.

Vieras#35 Mar 02, 2011, 00:34

oulainen paras paikka

oulaisten synnytysosastoa ei saa lopettaa siellä on hyvä hoito ja osaava henkilökunta
kaksi lasta olen siellä synnyttänyt ja molemmat synnytykset meni hyvin
Vieras#36 Mar 02, 2011, 16:34

Ihmisen syntyminen on luonnollinen tapahtuma

Kautta aikojen ihmiset ovat syntyneet kotioloissa. Riskisynnyttäjät seulotaan neuvolassa ja lähetetään erikoishoitoon, näin on tapahtunut jo vuosia.
Jo nyt ovat terveydenhoitokustannukset kestämättömän kalliita. Onko tarkoitus nostaa kustannuksia siirtämällä synnytystoiminta erikoislääkärien hoidettavaksi.
Vieras#37 Mar 02, 2011, 17:38

Oulaskangas

Koko Oulun-eteläisen alueen erikoisairaanhoidon palvelukeskus, noin 145000 asukasta.Nyt tarvitaan kongkreettisia tekoja ei pelkästään sanan helinää.
Vieras#38 Mar 10, 2011, 12:44

#1: Katainen Heli -  

itse en ole vielä kokenut Ouluskankaan palveluja,mutta olen kuullutt tosi hyviä palautteita,kun sitten Oulusta ihan erilaisia... ja lisäksi olen sitä mieltä,että on todella törkeä laittaa kiinni synnytysosaston keskellä pieniä paikkakuntia ja lähettää ihmisiä kauemmas,se ei ole yhtään turvallista

Vieras#39 Mar 10, 2011, 13:43

ei lopetukselle

synnytyssairaalaa ei saa lopettaa oulaisista itse olen molemmat lapset synnyttänyt sielä ja oli turvallista ei pelottanut yhtään pätevä henkilökunta.
Vieras#40 Mar 10, 2011, 13:59

Re:

#1: Katainen Heli -  

Nykyisenä linjana näyttää olevan pienten synnytysyksikköjen lopettaminen ympäri Suomea. Näinhän kävi myös Tammisaaaren synnytyssairaalalle, joka oli saanut Baby Friendly -arvonimenkin imetysmyönteisyydestään. Lopettamispäätös tuli huolimatta alueen ihmisten kapinoinnista ja monenlaisista vetoomuksista. Kaikki vaan ohjataan isoihin yksiköihin synnyttämään riippumatta matkojen pituudesta tai pienten sairaaloiden kodinomaisuudesta.

Vieras#41 Mar 10, 2011, 14:18

Oulaskangas on ehdottomasti säilytettävä

Matkat muualle tulevat liian pitkiksi, tien päällä ei ole niin häävi syntyä. Suurissa yksiköissä vastuunkantajat ovat liian kaukana. Harmi että tällaista edes suunnitellaan.
Vieras#42 Mar 10, 2011, 14:32

Re: Re:

#40: Mamma pääkaupunkiseudulta - Re:

Oulaskankaan synnytysosastolla on silti nähdäkseni varsin hyvät mahdollisuudet säilyä edelleen mikäli yhteinen sävel lähikuntien välillä löytyy. Käytännössä esim. jos Ylivieska joka on tähän asti ohjannut ainakin osaltaan synnyttäjiä Kokkolaan, ohjaisikin jatkossa näitä Oulaskankaan suuntaan ja mikäli myös raahelaiset äidit olisivat valmiita harkitsemaan vaihtoehtona Oulaista. Keskustelu, vetoomukset ja jokaisen mielipide siis painaa (ainakin toivottavasti)

Vieras#43 Mar 11, 2011, 13:00

Oulaskankaan sairaalan synnytysosato on
turvallinen, ihmisläheinen ja ystävällinen
paikka synnyttää lapsia. Henkilökunta
motivoitunutta työhönsä ja siitä kertoo jo
pitkäaikaiset työsuhteetkin; työssä käy-
dään mielellään ja hoidetaa kuin omaa kotia.

Vieras#44 Mar 11, 2011, 16:55

Ihana paikka synnyttää.

Kaikki viisi lastani olen synnyttänyt Oulaskankaalla,-70, -80,ja -90 luvulla. Joka kerta yhtä hyvä huolenpito ja ammattitaito synnytysosastolla.Olen kiitollinen, että sain synnyttää Oulaskankaalla kaikki lapseni.Ei onneksi sattunut synnytyksistäni yksikään kesäsulkujen ajalle.Synnytysosasto täytyy säilyttää Oulaskankaalla.
Vieras#45 Mar 11, 2011, 17:03

Ei saa lopettaa

Näin lehdestä jutun, että "oma" synnytyssairaala on lopetusuhan alla. Toivottavasti allekirjoitus ja tämä viesti auttaa, jottei näin kävisi.
Parasta toivoen, vajaa 50 v sitten Oulaisissa syntynyt.
Vieras#46 Mar 11, 2011, 21:12

Re: Oulaskangas on paras

Vieras#47 Mar 11, 2011, 23:23

Oulaskangas on ehdottomasti säilytettävä

itse olen Oulaskankaalla syntynyt, synnytin siellä myös ensimmäisen lapseni ja haluaisin siellä synnyttää tulevaisuudessakin. Matka Oulaskankaalle oli tarpeeksi tukala kun supistuksia tuli viiden minuutin välein, joten en kyllä voisi kuvitellakaan lähteväni Ouluun tai Kokkolaan synnyttämään! Ja vaikka matka ei olisikaan niin tukala ollut haluaisin silti tulevaisuudessa Oulaskankaalle lapseni synnyttämään. kätilöt kyllä osasivat asiansa ja olivat oikein mukavia, synntys oli ihana kokemus, suuret kiitokset Oulaskankaan kätilöille, toivottavasti Oulaskankaalla kuullaan lapsien ensi parkaisuja tulevaisuudessakin.
Vieras#48 Mar 11, 2011, 23:48

oulaskankaan säilyttävä

Oulaskankaan sairaalan säilyttävä! Ambulanssillakaan ei mitään turvallisinta silti lähteä viemään äitiä yli 100km päähän ouluun tai kokkolaan, vielä pidempi matka. Vaikka raskaus olisi sujunut hyvin aina voi tulla jotain komplikaatiota, totta kai jos OAS synnäri suljetaan, kasvaa riski ambulanssiin ym. autoihin synnytykset. Parasta se olisi jos saisi viedä turvallisesti äidin synnyttämään lähinpään synnytys-sairaalaan.
Vieras#49 Mar 12, 2011, 15:12

Vuosien takaa

Minunkin lapset on aikoinaan saaneet päivän valon Oulaskankaan synnytysosastolla.. Tuttu laitos siis sen suhteen kaikin puolin.. Jos vertaa Oulaskangasta esim. Oysiin niin Oulaskangas on kodikkaampi ja kodinomaisempi paikka saattaa lapsi maailmaan mitä joku isompi sairaala..
Vieras#50 Mar 13, 2011, 15:33

Vaalit lähestyy

Eduskuntavaalit lähestyy. Nyt on hyvä tilaisuus puhutella maakunnan ja Oulun seudun ehdokkaita, puoluekannasta riippumatta, heidän tukiryhmiään ja puolueiden kellokkaita ja lanseerata tämä aloite heille perustella jo tehdyillä investoinneilla.Lähettäkää sähköpostia ehdokkaille. Tulen tekeen tämän itse, aina kun tilaisuus ilmenee. Toivotan menestystä.

Hintavertailu.com
Sähkö, suoratoisto, musiikki ja äänikirjat — ilman kirjautumista
Aloita vertailu →
🎮
Selainpelit
Ilmaisia pelejä suoraan selaimessa
Kaikki pelit →
Selainpelit.fi