Actie in de Transport Finland

DerAlte

/ #19

28.02.2013 10:15

Akuuteimmat asiat Suomessa lienevät hintojen polkeminen ja kabotaasiliikenteen valvonta. Tavarapuoli on jo täysin villinä, esim. VR-Group (Transpoint/Pohjolan Liikenne ja Itella) käyttää Suomen sisäisissä kuljetuksissa baltialaisia kuljetusliikkeitä - eikä tosiaankaan laadun vuoksi! Ja näiden isojen nimien takanahan seisoo valtio eli siis me!!! Me linja-autopuolella olemme vielä selvinneet vähällä, mutta pikkuhiljaa noita villejä kortteja alkaa meidänkin alallemme tulla. Hintojen polkeminenhan alkoi toden teolla jo pikavuoroissa (Onnibussit yms.), eikä tilausajopuolellakaan ihan tyyntä ole... Kaikki bussialan ammattilaiset muistanevat TJP:n ja Mattilan kaltaiset mustat aukot, eikä tilanne ole ainakaan paranemassa. Laadulla kilpailu ei enää ole mahdollista kuin aivan marginaalitapauksissa - hinta on kaiken A ja O. Kaikkien meidän alalla olevien tulevaisuus on peittymässä pikkuhiljaa synkkiin pilviin ellei asialle tehdä jotakin ja nopeasti! Avaimet tähän ovat asiakkaillamme... Kaikkien alallamme toimivien puolesta esittäisin nöyrimmän pyyntöni teille, hyvät asiakkaamme. Suosimalla suomalaista työtä saatte varmasti rahallenne pitkäkestoisesti parhaan vastineen ja takaatte tavara-ja henkilöliikenteen toimivuuden Suomessa jatkossakin. Kiitos!