Jokihaaran Isosuot ihmisten ilo ja luonnon rikkaus

Vieras

/ #4

02.03.2013 07:41

Uuraisten Jokihaaran läheisyydessä oleva Nauttiainen järvi laitettava näkyviin lupahakemuksiin asianmukaisesti. Päättäjien tulee nähdä päätöstensä seuraamukset ihmisten arkeen ja asumiseen ilman väärinkäsityksiä ja salailua.
Uuraisilla asumisen motiivit liittyvät monilla rauhalliseen, puhtaaseen ja luonnonmukaiseen elämiseen. Vesialueiden kalastus- ja virkistyskäyttö on keskeinen osa normaalia elämää maaseudulla. Luonnonmukaiset suoalueet tarjoavat omat luonnonantimet ja eläimistön.
Vesialueiden pilaaminen soiden turpeennostolla merkitsee vesialueen lopullista muutosta kohti mutaisempaa ja humuspitoisempaa vettä. Humus- ja muta kulloisessakin vesialueessa lisääntyy asukkaiden näkökulmasta lopullisesti.
Suomessa tarjotaan mahdollisuus kaikille planeettamme ihmisille hyödyntää alueemme maavaroja, kunhan luvat saadaan kuntoon Suomen lakien, asetusten ja virkamiesmenettelyn avulla. Vastineeksi saatamme saada energiaa, työpaikkoja ja planeettamme tämän alan osaajat runsaat taloudelliset hyödyt maamme mineraaleista ja muista aineksista.
Jäljelle jää pitkiksi ajoiksi, jopa lopullisesti pilaantuneita maa-alueita. Näillä maa-alueiden pilaajilla ei ole aikomustakaan korjata jälkiään. Ainoat varat korjata nämä jäljet ovat talkootyö tai suomalaisten verorahat. Aika moni osaa päätellä miten siinä käy.