Kannanotto koskien Loviisan kaupungin uutta rakennusjärjestystä

hevostelija

/ #6 valittakaa ympäristöministeriölle

03.03.2013 16:45

Sehän on sitten ympäristönsuojelu - ja eläinsuojeluihmisten asia tarkistaa miten tilaa käytetään, mutta jos hevosenomistajalla on käytössään edes tuo 2ha, niin antaa se mahdollisuuksia sijoittaa tarhat ja tallin siten, että hevoset ei seiso ihan naapurin kuusiaidassa kiinni. Kaikilla naapureilla ei tietenkään ole tätä asiaa mitään vastaan. Porvoossa muistaakseni asia ratkaistiin myös niin, että oli riittävää jos hevosenomistajalla oli osoittaa esim. vuokrattua laidunmaata kesälaitumena niin että 2 ha täyttyi.
Mielestäni tässä ollaan nyt tekemässä kärpäsestä härkänen, on paljon tähdellisempiäkin asioita vastustaa adressein kuin tällaista jossa itseasiassa vain noudatetaan ympäristöviranomaisten suosituksia. oikea valitusosoite olisi siis ympäristöministeriö eikä yksittäinen kunta.
ja tuskinapa Loviisan kilpailukyky on muutamista hevostalleista tai hevosharrasajista kiinni. Kyllähän isot tallit työllistävät, yhteiskunnalista hyötyä siitä ei välttämättä ole, jos pimeää palkkaa maksaa ja veroja kiertää, mutta käsittääkseni tässä on kuitenkin kyse muutamien hevosten talleista, kun ihmiset välttämättä haluavat hevosensa omalle pihalle vaikkei oikeanlaisia olosuhteita olisikaan. Voihan ne hevoset olla vuokratallissakin.