Ei kuntaliitosta Haapajärven ja Nivalan välille

Haapajärvi

/ #1 Mietteitä omasta päästä

02.11.2007 20:36

Olen entinen Pihtiputaalainen, ja monta vuotta sain olla seuraamassa Pihtiputaan ja Viitasaaren kuntapari työskentelyä, joka ei sekään ongelmitta ole onnistunut. Nyt Pihtipudas ja Viitasaari harkitsevat myös kuntaliitosta , ja samaan syssyyn ollaan laittamassa myös pyhäjärveä.

Jos nämä kaksi kuntaa tulee menemään yksiin, eikö asiasta voitaisi ottaa muutaman vuoden koeaikaa kuntaparin muodossa. Uskon että jos kaupungit yhdistyvät yhdeksi kaupungiksi, palveluita tulee katoamaan molemmilta kunnilta. Se on Ehkä säästöä jossain mielessä, mutta kuinka nämä työpaikat jotka vapautuvat; pystytään järjestämään uudelleen? Aina kun ei pystytä turvautumaan pelkästään eläköitymiseen.

Haluan osoittaa kiitokseni Adressin tekijälle rohkeudesta avata sanainen arkku ja mennä mukaan isompaan sotkuun :) itse keräsin entisen paikkakuntani nuorison hyväksi yhdessä nuorisovaltuuston kanssa 400 nimen adressin kuntamme nuorisotyön säilyttämiseksi; päättäjät kuitenkin ulkoistivat sen, ja nyt kun lopputulos oli se, jota jo tuolloin adressissamme kaavailimme, toteutui nuorten halu vasta kaksi vuotta myöhemmin. Saimme kuntaamme nuoriso-ohjaajan :)

Nuoria ei pidä eriarvoistaa, tämä adressi on yhtä tärkeä, kuin kaupan aulasta kerätty :)

*talven odotusta*