Ei kuntaliitosta Haapajärven ja Nivalan välille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei kuntaliitosta Haapajärven ja Nivalan välille.

marjo männikkö
Haapajärvi

#1 Mietteitä omasta päästä

02.11.2007 20:36

Olen entinen Pihtiputaalainen, ja monta vuotta sain olla seuraamassa Pihtiputaan ja Viitasaaren kuntapari työskentelyä, joka ei sekään ongelmitta ole onnistunut. Nyt Pihtipudas ja Viitasaari harkitsevat myös kuntaliitosta , ja samaan syssyyn ollaan laittamassa myös pyhäjärveä.

Jos nämä kaksi kuntaa tulee menemään yksiin, eikö asiasta voitaisi ottaa muutaman vuoden koeaikaa kuntaparin muodossa. Uskon että jos kaupungit yhdistyvät yhdeksi kaupungiksi, palveluita tulee katoamaan molemmilta kunnilta. Se on Ehkä säästöä jossain mielessä, mutta kuinka nämä työpaikat jotka vapautuvat; pystytään järjestämään uudelleen? Aina kun ei pystytä turvautumaan pelkästään eläköitymiseen.

Haluan osoittaa kiitokseni Adressin tekijälle rohkeudesta avata sanainen arkku ja mennä mukaan isompaan sotkuun :) itse keräsin entisen paikkakuntani nuorison hyväksi yhdessä nuorisovaltuuston kanssa 400 nimen adressin kuntamme nuorisotyön säilyttämiseksi; päättäjät kuitenkin ulkoistivat sen, ja nyt kun lopputulos oli se, jota jo tuolloin adressissamme kaavailimme, toteutui nuorten halu vasta kaksi vuotta myöhemmin. Saimme kuntaamme nuoriso-ohjaajan :)

Nuoria ei pidä eriarvoistaa, tämä adressi on yhtä tärkeä, kuin kaupan aulasta kerätty :)

*talven odotusta*
sakari mustanoja
Haapajärvi

#2 Valoa näkyvissä

12.11.2007 12:08

On todella arvosteetavaa että Haapajärviset nuoret ottavat osaa keskusteluun kuntaliitos asiassa.Demokratiaa voi kehittää vain kesklustelemalla ja väittelemällä ja ottamalla opiksi asiallisen keskustelun synnyttämistä ideoista.
Haapajärviset poliittiset päättäjät näyttävät päätyvän samalle kannalle mikäli lehtikirjoituksiin on uskominen,osaksi itsetutkiskelun osaksi laajan keskustelun synnyttämän mielipideinformaation johdosta.
Nuorissa on tulevaisuus ja nuorille on annettava reilu tunnustus niin Haapajärvellä kuin myös ympäristökunnissa ja kaikille niille jotka allekirjoituksillaan ovat ilmaisseet tukevansa nuorten huolta itsenäisen Haapajärven puolesta.Yhteistyön pitää lähteä aina tasavertaisuuden ja avoimuuden kestävältä pohjalta,ei ole olemassa "parempaa tietoa" ja ehdotonta totuutta vaan sitä on etsittävä ja sitä on muokattava avoimesti keskustellen.
Nuoret olette oikealla tiellä vaikuttakaa ja osallistukaa päätöksentekoon ja tämä adressi on hieno ja oikea avaus.

Sakari Mustanoja

Adressin tekijä

#3 Kiitos kaikille!

12.11.2007 22:59

Haluan kiittää kaikkia jotka ovat allekirjoittaneet tämän adressin ja niitä jotka ovat tätä mieltä asiasta!

Toivotaan nyt vain parasta,sitä että pysytään haapajärvisinä ja sitä että valtuusto ja päättäjät heräisivät tämän adressin ja toki monen muun asian takia jutun kanssa.Lehdet ovat kirjoittaneet asiasta ja minusta adressin tekijänä ja monet ovat tulleet juttelemaan kaupoissa ja kaupungilla kyseisestä aiheesta ja kannustaneet eteenpäin jatkamaan ja nyt sanon kaikille, että jatketaan haapajärvisinä!

kiitos myös Sakari Mustanojalle viestistä.