Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Työpaikkakyvytön
Vieras

/ #6 Homemikrobit aiheuttavat oireita ja sairauksia yhä enemmän

22.02.2011 19:00

Joka puolelta Suomea tulee viestejä siitä, että sairastuneita on entistä enemmän.

Koululaisia sairastuu jo ala-asteella niin vakavasti, että he eivät voi mennä enää kouluun ollenkaan. He käyvät kotikoulua, jos kunnan/kaupungin viranomaiset suvaitsevat sen heille suoda. Kuitenkin se on heidän velvollisuutensa! Miten nämä sairastuneet nuoret voivat käydä ammattikoulua tai yliopistoa, kun lähes kaikki nämä koulut ovat jo nyt sisäilmastoltaan ongelmaisia ja aiheuttavat vakavia oireita niin monille? Kadotammeko kokonaisen sukupulven?

Miten suhtaudutaan työpaikoilla oireileviin/sairastuneisiin työntekijöihin? Heitä sanotaan usein psyykkisesti sairaiksi ja pelotellaan niin paljon, että he irtisanoutuvat työpaikastaan. Tilanne on sairastuneiden osalta vaikea!

Mitä viranomaiset tekevät? He eivät halua tunnustaa sisäilma-ongelman olemassa oloa. Kaupunkien/kuntien vuokra-asuntoja ei korjata, vaikka monet niistä ovat selkeästi homeessa. Työpaikkoja ei korjata kosteusvaurion tapahtuessa. Maalataan vain päälle.Luulenpa, että Suomen isännöitsijät, huoltomiehet ja rakennusmiehet eivät osaa korjata vesivahinkoja oikein. Heillä ei ole ammattitaitoa siihen! Heidän kaikkien tarvitsee mennä koulunpenkille oppimaan kosteusvauriokorjauksen aakkoset.

Meidän sairastuneiden ei tarvitse olla yksin ongelmiemme kanssa. Kun hätä on suurin, etsi paikkakunnaltasi vertaistukiryhmä, jossa voit saada tukea (tai puhelimen kauttakin voi saada apua). Tämä adressi on hieno juttu!