Ryhti takaisin opetukseen - erotettu Alppilan opettaja takaisin

Näkijä

/ #164 Poliittinen korruptio

16.04.2013 18:14

Kaupunkien virkamiehet (n. 60 %) ylhäältä alkaen ovat polittisten puolueiden lahjomia. Kun puolue antaa työpaikan (hyvän viran), niin henkilölle tulee tunne, että lahjan antajan toiveita täytyy kuunnella herkällä korvalla. Siis työpaikka on lahjus ja lahjuksen saajan työssään tekemät päätökset ja muut ratkaisut ovat vastalahja. Tämä on mädättänyt suuren osan kuntien virkakoneistoa vuosikymmenten saatossa. Helsingin kouluvirasto onn tästä loistava esimerkki !
Ministeriöiden virkamiehissä näyttää sama ilmiö voimistuneen. Lakien ja päätösten valmistelu on ala-arvoista, koska rehellinen totuuteen pyrkivä selvitystyö on ilmeisesti korvattu poliittiseen tarkoituksenmukaisuuteen tähtäävällä "valmistelutyöllä". Nykyhallituksen surkea rämpiminen on tästä vaikuttava esimerkki. Kumpa joskus vielä virkamiehet tekisivät rehellistä objektiivista valmistelutyötä ja jättäisivät poliittiset päätökset niille, joille ne kuuluvat.