Ei kuntaliitosta Haapajärven ja Nivalan välille

Haapajärvi

/ #2 Valoa näkyvissä

12.11.2007 12:08

On todella arvosteetavaa että Haapajärviset nuoret ottavat osaa keskusteluun kuntaliitos asiassa.Demokratiaa voi kehittää vain kesklustelemalla ja väittelemällä ja ottamalla opiksi asiallisen keskustelun synnyttämistä ideoista.
Haapajärviset poliittiset päättäjät näyttävät päätyvän samalle kannalle mikäli lehtikirjoituksiin on uskominen,osaksi itsetutkiskelun osaksi laajan keskustelun synnyttämän mielipideinformaation johdosta.
Nuorissa on tulevaisuus ja nuorille on annettava reilu tunnustus niin Haapajärvellä kuin myös ympäristökunnissa ja kaikille niille jotka allekirjoituksillaan ovat ilmaisseet tukevansa nuorten huolta itsenäisen Haapajärven puolesta.Yhteistyön pitää lähteä aina tasavertaisuuden ja avoimuuden kestävältä pohjalta,ei ole olemassa "parempaa tietoa" ja ehdotonta totuutta vaan sitä on etsittävä ja sitä on muokattava avoimesti keskustellen.
Nuoret olette oikealla tiellä vaikuttakaa ja osallistukaa päätöksentekoon ja tämä adressi on hieno ja oikea avaus.

Sakari Mustanoja