EI Kouvolankoskelle

Kuusankoski

/ #1 Mikä nimeksi?

15.11.2007 14:35

Itseäni lähinnä naurattaa ohjausryhmän esittämää kaupunginnimeä. Vaikka nimessä yhdistyvät kahden suurimman kunnan nimet, niin Kouvolankoski kuulostaa todella keinotekoiselta nimeltä. Kaiken lisäksi Kouvolankoski ei ole lainkaan käytännöllinen nimi uudelle suur-kunnalle.

Omasta mielestäni Kouvolan Sanomissa oli taannoin todella hyvä kirjotus siitä mikä olisi sopiva nimi uudelle suur-kunnalle. Kirjoittaja ehdotti kirjoituksessaan uuden suur-kunnan nimeksi Uttia. Utti on lyhyt, ytimekäs ja perinteitä sisältävä nimi. Lisäksi esittelisin itseni ennemmin Uttilaisena, kuin Kouvolankoskelaisena. Kyseeseen tulee myös pikkuseikat kuten se miten muut kuin suomalaiset lausuvat ja muistavat suur-kunnan nimen. Oletan, että Kouvolankoski on erittäin vaikea lausua ulkomaalaisten keskuudessa. Utti olisi tähänkin erittäin hyvä ratkaisu. Erittäin lyhyt ja ytimekäs ja en usko, että tuottaa vaikeuksia kenenkään lausua.

Pääasiana kuitenkin haluaisin ilmaista, että Kouvolankoski on todella surkea ehdotus uudeksi nimeksi ja uskon, että löytyisi satoja parempiakin nimiehdotuksia. Laittakaa omia tulemaan. ;)