Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #11312 Re: Re: Re: Re: selvennys avioliitosta

24.04.2013 18:07

#11300: - Re: Re: Re: selvennys avioliitosta

olet oikeassa siinä että uskonnollinen avioliitto on eri kuin maallinen laki.Mutta ne kiteytyvät toisiinsa.En tiedä voiko uskonnollista avioliitto solmia ilman maallista.Ainakin isoja ongelmia on luvassa.Näen maallisen avioliittolain tarkoituksena kristillisen avioliiton suojelemisen ja turvaamisen.Kristillisessä avioliitossa eräässä mielessä mies ja nainen tulevat yhdeksi niin ettei heillä ole mitään omaa ei edes omaa ruumista kaikki on yhteistä.On varsin ongelmallista tälläisen liiton solmiminen jos maallinen ainsäädäntö ei sitä tunnusta.Periaatteessa Suomessa on mahdollista elää tälläisessä liitossa mutta se on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa koska laki ei tunnusta tätä yhdistymistä vaan pitää heitä edelleen kahtena täysin erillisenä yksilönä kutenmuitakin.Toisin Sanoen Suomen valtio on käytännössä kieltänyt kristillisen avioliiton.