Adressi Suomalaisuuden puolesta: RKP_protesti

Espoo

/ #31

15.12.2006 15:56

Kiitos, Matti kauniista sanoistasi!! Olemme pitkälti samaa mieltä!

Larsille sen verran, että mainitut kansanedustajaehdokkaat tulevat kyllä toivottavasti itse julki näiden ajatuksien kanssa. Ruotsinkielinen raha ja ruotsinkielisiä nuoleva media (esim. Helsingin Sanomat) ovat kyllä taitavasti yrittäneet estää tämänkaltaisen julkitulon, mutta totuus voittaa lopulta.

Ruotsinkielisten keinot puolustaa omaa ankkalammikkoaan ovat aika rumia. Oma ikävin kokemukseni liittyy töihini - olin Schlager på lager-ohjelman pianistina ohjelman ensimmäisenä tuotantovuotena, mutta kun ohjelman tuottajille kävi selväksi, että minulla on mielipide kieliasiosita, ja että se ei olekaan sama mielipide kuin heillä, ohjelman formaattia muutettiin kiireesti, ja minut pantiin pois. Katsojapalaute, sekä suomeksi että ruotsiksi, oli ollut aivan päinvastaista, eli pianistin töitä kiitettiin.

Näin se toimii, ja tämän takia niin moni on hiljaa - jollet nuole ruotsinkielistä, Sinulta viedään leipä. Onneksi itselläni on asiakkaita muualla, ja luotan suomenkielisten suomalaisten rehtiyteen. Suomenkielinen ohjelma tuskin muuttaisi formaattiaan ja pistäisi pidettyä pianistia pellolle, jos tämä omaisi jonkin poikkeavan poliittisne mielipiteen.

Jos suomenkielinen arvostelee ruotsinkielisen etuoikeuksia, hän on heti "suvaitsematon", "tyhmä", "metsäläinen" tai "rasisti", mutta jos ruotsinkielinen vaatii itselleen etuja, joita suomenkielinen ei saa, tai vaatii kaikkia suomenkielisiä lapsia oppimaan murreruotsinsa tai vaatii suomenkielisiä laittamaan lapsiaan "kielikylpyyn", jotta saataisiin lisää ruotsinkielisten ymmärtäjiä tai kenties jopa ruotsinkielisiä, niin se on muka ihan oikein ja hyväksyttävää. Ulkopuolisen silmin Suomen kielitilanne on jotakin naurettavan ja säälittävän välimaastosta.

Oma mielipiteeni on, että ruotsinkielinen vähemmistö sortaa suomenkielistä enemmistöä monin tavoin, ja se pitää saada loppumaan. Sen loppumisen jälkeen ruotsinkieliset suomalaiset ovat ilo ja rikkaus, ja alan lämmöllä taas itsekin edistää ja kehittää Suomen ruotsinkielistä kulttuuria, mutta en ennen, ennen kuin Suomen suomenkielisen enemmistön oikeuksien ruma polkeminen ja sorto lopetetaan.