Polttoaineen hinta alas

Vieras

/ #182 Hinnat alas

02.03.2011 22:42

Mietin itse samaa, mitä varmasti moni muukin. Miksi julkista liikennettä kehotetaan käyttämään, jos vuoroja vähennetään ja osat linjoista lopetetaan kokonaan? Kuka haluaa odotella junaa pakkasella, ja koko pska ei välttämättä edes pääse määränpäähänsä? Itse kuljen työmatkani autolla niin kauan, kun julkisen liikenteen tarjonta on säälittävällä tasolla samalla kun matkalippujen hinnat nousevat aina vain ylöspäin. Ajomatkani töihin kestää autolla 20 min. JOS jostain kumman syystä saisin päähäni mennä julkisilla töihin, pitäisi mennä aluksi bussilla juna-asemalle, siitä junalla muutama väli eteenpäin jonka jälkeen taas bussilla loppumatka. Aikaa tähän sirkukseen kuluu heittämällä yli tunti, mikäli aikataulut pitävät paikkansa. Vaan kun eivät pidä. Kokeilin vuodenvaihteen jälkeen huvikseni mennä julkisilla Helsinkiin. Menomatkalla bussi myöhässä 20 min, paluumatkalla bussin takaosasta kuuluu kolahdus. Kuski ei tähän kiinnittänyt huomiota, ja kohtahan koko bussi pamahti pskaksi keskelle motaria, takarengas oli lähtenyt irti. Pelkästään tuo kokeilu osoitti sen, että on järkevämpää kulkea autolla. Bensan hinta tuntuu jo nyt totta kai pahalta, mutta pakko se on silti maksaa. Eduskunnassakin saisivat alkaa miettimään asioita fiksummin. Kuka helvetti tarvitsee oikeasti 129€ maksavan torkkupeiton työpaikalleen?! Eniten ehkä huvitti lukea juttua, jossa kerrottiin ministerin uudesta autohankinnasta. Auto oli muka liian vanha, koska sillä oli ajettu "jo" 2 vuotta. Jutun edetessä kävi ilmi, ettei kyseinen ministeri edes itse aja autoaan, vaan hänellä on oma kuljettaja, joten mitä helvetin väliä auton iällä siinä tapauksessa on... Kyllähän se pitää tietty uus auto olla parin vuoden välein... Ens vuonna taas uudet torkkupeitot hankintaan, että terve.