Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen

Espoo

/ #65

18.12.2007 20:49

Tämä alkaa käydä tylsäksi.

Sana "etnisyys" tarkoittaa kyllä toki sitä itseään eli etnisyyttä, riippumatta siitä missä yhteydess sitä on käytetty.

Sen sijaan se että sana "etnisyys" esiintyy jossain tekstissä, kuten tuossa adressissa, ei vielä itsessään tarkoita että adressissa esiintynyt vaatimus perustuisi juuri siihen etnisyyteen. Se riippuu siitä missä yhteydessä sana esitetään ja miksi.

"Etninen"-sana esiintyy adressissa vain sellaisissa yhteyksissä joissa "etninen väkivalta" mainitaan esimerkkinä yhdestä rikoksiin syyllistyneiden maahanmuuttajien harjoittamasta rikollisuuden muodosta. Sinänsä sanan esiintyminen ei ole adressissa esitetyn vaatimuksen kannalta oleellinen, vaan sama vaatimus olisi voitu esittää ilman näitä esimerkkejä. En kuitenkaan näe mitään syytä, miksi erityisesti ne olisi pitänyt jättää pois. Mikään kohta adressissa ei sano että karkoitettavien rikoksiin syyllistyneiden ulkomaalaisten karkoittamisen syy tulisi olla se, mitä etnisyyttä he ovat.