Vaadin Älä alistu! -kampanjan lopettamista

järjestöistä

/ #23 Re:

25.03.2011 18:30

#21: Juha Miettinen -  Miksi muuten heteroilla on aina vapaa oikeus järjestää minkälaisia kampanjoita tahansa, mutta jos joku homojärjestö tai yksityishenkilö niin tekee niin ollaan aina helisemässä heteroiden(valtaväestön) taholta siitä. Pitäisikö homojen aina olla hiljaa ja tukahdutettuna joka asiasta mihin heitä käytetään hyväksi tässä yhteiskunnassa esimerkiksi Raamatun ja uskon avulla?

Yksilöillä, heteroilla ja homoilla on yhtäläiset oikeudet järjestäytyä tai sananvapauteen. Yksilönä on aina vaikeata viedä asioita eteenpäin, mutta mielipiteen saa ilmaista. Järjestöillä on oikeus järjestönä ilmaista jäsenistönsä mielipide ja sitä suojelee yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauden tärkein tarkoitus on, että voi yhdessä puuttua yksilöihin kohdistuviin epäkohtiin suojellen yksittäiset jäsenet vahvempaa tahoa vastaan. Epäkohdat joihin yhdessä voi puuttua, voivat olla mitkä tahansa sen porukan kokemat epäkohdat, jotka saattavat toisille olla vastenmielisiä. Esimerkiksi työnantajalle voi olla vastenmielistä huolehtia kalliilla työntekijöiden työsuojeluun tai muihin oloihin liittyviä asioita kuntoon, jolloin asian ajaminen tai edes ilmaiseminen yksilönä voi johtaa epäsuosioon. Palvelun tilaaja ei voi kieltää alihankkijoiltaan tai heidän työntekijöiltään ammattiliiton jäsenyyttä ammattiliiton ajamien toimien vuoksi. Arkkipiispakaan ei voi ottaa kantaa järjestöjen rahoitukseen niiden ilmaiseman mielipiteen tai julkaisun vuoksi jos se ei perustu teologisiin syihin. Arkkipiispa vastaa opista. On erittäin kyseenalaista kieltää päätoimittajaa ottamasta kantaa.