Avoin kirje Kirkkohallitukselle

Vieras

/ #26 Hyvin toimittu

30.03.2011 05:17

Minusta on kerrassaan hienoa, että tällainen, jotenkin hyvin rauhallinen, asiallinen ja korrekti adressi on luotu ja siksi kiitänkin lämpimästi heitä, jotka ovat sen saattaneet alkuun. Tällainen toiminta on juuri sitä, mistä sanotaan, että "hyvät teot palkitaan".

Kyseinen "Älä alistu!" -kampanja, josta on sittemmin paljastunut aina vain vähemmän edes mainittavasti kristillisiä piirteitä (kuten kyseisen Nuotta-lehden päätoimittajan ja hänen puolisonsa eduskuntavaalityön selkeästi tarkoitushakuinen kytkös), oli tietysti jossain määrin varmasti makaaberi ja jäänee sellaisena varmasti lähinnä toteuttajiensa omatuntoa vaivaamaan.

Mutta totta on, että eihän tällaisessa ivamukaelmassa ja kristillisdemokraattisen wannaben vaalityön rahoittajana pitäisi olla kristillisen kirkon missään tekemisissä, jopa rahoittajana ja tukijana, ei kuuna kullan valkeana. Arkkipiispa toimi asiassa korrektisti ja ryhdikkäästi.

Itse tein asiasta kantelun myös Julkisen sanan neuvostolle, koska tietysti samat lainalaisuudet ja säännöt, mitä tulee journalismiin, koskevat myös Nuotta -lehteä ja nyt kyllä Journalistin ohjeiden 26. kohtaa suoraan ja tökerösti rikottiin ko. "uutisoinnissa".

Respect siis adressin aloittajille ja kaikille siihen osallistuneille.