Ilotulitteet pois vapaakaupasta

Lappajärvi

/ #11

04.01.2008 20:15

Tube Pärssine. Voin uskoa erittäin hyvin kantanne asiaan, mutta te ette valitettavasti ymmärrä sitä iloa mikä ilotulitteista syntyy. On olemassa monia asioita, joita ihmiset pitävät maailman tärkeimpinä asioina, Mutta Te ette niissä näe mitään kiinnostavaa. Näin on myös ilotulitteissa; Ne tuottavat paljon iloa oikein käytettynä eivätkä sanottavasti häiritse muita. Ilotulittajien on otettava itse vastuu siivoamisesta ja sallittujen aikojen noudattamisesta, mutta näin asiaa ei tule ratkaista. Teidänkin harrastuksissanne on aivan varmasti joitain eettisesti arveluttavia asioita, mutta en kuitenkaan yritä estää Teidän tai muiden iloa koska minua itseäni ottaa pattiin.
Ja minä itse olen tavannut ilotulitteiden jäämiä vain ja ainoastaan keväällä, jolloin niitä aktiivisesti siivotaan yhteisvoimin pois. Näin sen kuuluu toimia, joten Te voisitte perustaa vaikka talkoita yhteisen viihtyvyyden vuoksi. Itse aktiivisena tulitteiden käyttäjänä osallistuisin mikäli kylälläni tälläisiä järjestettäisiin. asia ei kutienkaan ole tarpeen, sillä täällä ei ole niuhottajia, jotka eivät suostu nostamaan rakettia maasta, perustellen kantaansa sillä että pommittelijoiden pitäisi siivota omat jälkensä. Tätä ei tarkoitettu henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. Näin täälläpäin.
Myöskään esimerkkisi köyhien perheiden käyttämistä varoista ilotulitteisiin sinulla ei liene suurtakaan käsitystä, sillä minä itse ostin 15 eurolla ilotulitteita joita ammuskelin koko vuoden, ja jopa puolet niistä jäi ensivuodelle käytettäväksi.
Niillä ylimääräisillä raketeilla mitä minulla on, en aio rikkoa kenenkään kotirauhaa tai millään tavalla häiritä ketään. Mutta mikäli minä haluan ampua omaksi ilokseni vaikka juhannuksena yhden Thunder Kingin huolehtien yleisestä turvallisuudesta enkä riko kenenkään kotirauhaa tai häiritse ketään, ei mielestäni kenelläkään ole asiaan nokan koputtamista. Maailmassa on tosin monia ihmisiä, joita pelkkä sana "raketti" herättää agressiivisia tunteita ja jotka niuhottavat ilman varsinaista häiriötä, saisivat minun mielestäni olla hiljaa. Tämäkään ei ollut henkilökohtaista.
Pyydän anteeksi mikäli loukkasin, mutta minä olen vain tätä "nuorisoa" joka Teitä häiritsee. Toivoisin että suunnittelisitte kaikkien etua ajavan adressin tämän tilalle, sillä ilotulittaminen on melkein koko kansan juttu ja heiltä pois, eikä ainoastaan kauppiailta. Nyyh, olisipa vielä miehet rautaa ja laivat puuta =(