naimalakko

Jami
Vieras

/ #154 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

30.03.2011 16:39

#153: Voivoi Jamia... - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sukupuolineutraali avioliitto voi hyvin ollakkin vain ajan kysymys vaikken sitä toivokkaan. Jos vain ensi vaaleista hallitukseen päässeistä enemmistö kannattaa sitä voi hyvinkin olla mahdollista. Eiku hetkinen! Nythän jo kolme neljästä hallituspuolueesta sanoo kannattavansa tätä asiaa. Outoa ettei asia etene. Joko asialla tehdään vaan politiikkaa ja ongitaan äänestäjiä tai sitten vihreät ja kokoomus ovat pahasti lantavarpaiden tossun alla.

Tuo mainitsemani 1-3% homoseksuaalien yleisyys ei perustu millään tavalla omien havaintojeni varaan. Olisi varsin typerää lähteä arvioimaan koko maapallon homoseksuaalien määrää pelkästään oman lähipiirini perusteella. Otanta olisi liian pieni ja henkilöiden taustojen erilaisuus liian suppea. Mainitsemani 1-3% ei ole kuitenkaan tuulesta temmattu. Luultavasti tunnetuin aiheesta tehty tutkimus on Kinseyn tekemä Amerikan Yhdysvalloista. Sen mukaan yksinomaan homoseksuaaliksi itsensä määritteleviä oli noin 4% väestöstä. Tätä tutkimusta on kuitenkin kritisoitu paljon esimerkiksi sen yksipuolisen otannan vuoksi. On myös muita aiheesta tehtyjä tutkimuksia. Esim. Tanskan asevelvollisia koskenut tutkimus jossa homoseksuaalien osuus jäi vain 0,5 prosenttiin. Saksalaisen tutkimuksen mukaan homoseksuaaleja olisi hieman yli 2 prosenttia koko väestöstä. Englantilainen nuorisotutkimus päätyi tulokseen 1%. Myös Suomesta on tehty tukimus vuonna 1992. Siinä Kontula ym. löysi väestöstä 0,6% homoseksuaaleja. Täydellistä totuutta on kuitenkin hyvin vaikea arvioida, joten sen takia mainitsin edellisessä viestissäni tuon 1-3% joka näyttäisi olevan melko hyvä arvio tehtyjen tutkimusten perusteella.