Avoin kirje Kirkkohallitukselle

r
Vieras

/ #54 KAKSIMIELISYYS! (Room.7:25 & Jaak.4:8)

01.04.2011 22:11

SHALOM!
Nyt olisi välttämätöntä käsittää tuo kaksimielisyys, jonkalaisia me uskoviksi tultuamme olemme!
Paavalikin palveli lihallaan; synnin lakia, mutta uuden luomuksen mielellään; Herran lakia. (Room.7:25). Eli silloin, kun hän teki sitä pahaa, mitä ei tahtonut, jota itseasiassa synti hänen lihassaan teki, niin silloin hän juuri palveli; synnin lakia! (Room.7:15-20)
Mutta, "seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen". (San.l.24:16)
Miten siis Paavali nousi jälleen, kun oli langennut palvelemaan synnin lakia?
Lähestymällä Herraa, Jeshuan kautta, "-sillä laki ei tehnyt mitään täydelliseksi-mutta sijaan tulee parempi Toivo (Jeshua), jonka kautta me lähestymme Herraa", sanoi Paavali! (Hebr.7:19)
Ja, ei ole kuin yksi tapa lähestyä Herraa, Jeshuan kautta, ja se on: Jaak.4:8-10:
"Lähestykää Herraa, niin Hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin Hän teidät korottaa".
Jaakobin kirje on kirjoitettu nimenomaan uskoville! (Jaak.1:3)
Eikö kurjuutensa tunteminen ja murehtiminen ja itkeminen ole; mitä syvintä katumusta?
Tällä tavalla nöyrtymällä teemme sydämemme ja kätemme puhtaiksi, sillä Herra sanoo myös, ettei Hän kuule sellaisia rukouksia, ellei edellä mainittua puhdistusta ole suoritettu!
"Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä. Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä., lakatkaa pahaa tekemästä". (Jes.1:15,16)
Eihän voi Herra selvemmin sanoa, ettei Hän kuule sellaisia rukouksia, jotka on puhdistamattomin käsin rukoiltu, ja miten kädet puhdistetaan, niin sekin sanotaan selvästi!
Miksi muuten Jeshua olisi katumusta käskenyt saarnata, sillä sitä Hän nimenomaan käski saarnata!
"And that repentance and remission of sins should be preached in His name among all nations, beginning Jerusalem". (Luuk.24:47 King James v.1611)
Paavali, Pietari ja muut apostolit tottelivat Jeshuaa! (Ap.t.26:20, Ap.t.2:38, Mark.6:12)
Jeshua itse saarnasi myös katumusta. (Matt.4:17)
Ja, se on vielä Taivaallisen Isänkin tahto, ettei kukaan hukkuisi, vaan kaikki tulisivat katumukseen! (2Piet.3:9 Kaikki kohdat=King James v.1611=repent & repentance)
Miksi tänään ei totella Jeshuaa, vaikka alkuseurakunnan aikana toteltiin?
Toiko Luther uuden ulottuvuuden tulkitessaan armon niin avaraksi kuin tulkitsi?
Huomasiko hän lainkaan, että Ef.2:8,9 jakeissa puhutaankin ainoastaan lihan teoista, eikä suinkaan uuden luomuksen teoista, jotka ovat välttämättömiä pelastuksen kannalta?
Ef.2:8 jakeessahan sanotaan: "...ette itsenne kautta - se on Herran lahja - "!
Mitä meissä itsessämme siis on?
Eihän meissä itsessämme ole kuin lihamme, jossa ei ole mitään hyvää! (