naimalakko

Vieras

/ #173 Hyvä sannavain,

02.04.2011 14:34

#157: sannavain - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

olet polttanut pensseliäsi pitkään Jamille vastatessasi, mutta et ole kyennyt kiteyttämään olennaista. Nähdäkseni Jamin kaltevan pinnan -argumentaatio on tässä tapauksessa täysin validia ja osoittaa argumentointisi epäloogisuuden ja vajaavuuden. Kysehän on siitä, millä perusteilla joiltakin pareilta voidaan evätä oikeus avioliittoon tai rekisteröityyn parisuhteeseen. Yrität esittää, että sisko-veli ja vanhempi-lapsi -pareilla validi epäämisperuste on parin välisen seksin potentiaalinen haitta tulevalle lapselle. Tämä argumenttisi ontuu molemmilla jaloillaan:

(1) Jos lähisukulaisilta halutaan kieltää seksi/lasten tuottaminen, niin kiellon tulisi loogisesti koskea myös mm. avoliittoja ja satunnaissuhteita. Näin ollen seksin harrastamista koskevan lainsäädännön on loogista olla avioliittolaista riippumatonta; vrt. väkisin makaaminen ei ole sallittua edes avioliitossa. Oletko samaa mieltä?

(2) Samaa sukupuolta olevat sukulaisparit - kuten veli-veli, sisko-sisko, äiti-tytär, isä-poika -  eivät tuota haittaa sen enempää kuin homoparit. Näin ollen ainakin näille avioliitto tulisi sallia, jos homopareillekin, samoin perustein. Eikö niin?