Avoin kirje Kirkkohallitukselle

Vieras

/ #65

05.04.2011 16:24

Niin näistä aids-orvoista minäkin olen huolissani. Pienet jäävät jalkoihin, kun on pääasia vain käydä valtataistelua kirkon sisällä.

Itse en ole konservatiivi sen paremmin kuin liberaalikaan, mutta tämä riitely kirkossa on mielestäni kovin rasittavaa. Jopa niin rasittavaa, että erosin 2 vuotta sitten. Tällä hetkellä minulla ei ole kirkkoa minne mennä. Toivoisin ainoastaan, että kirkko muistaisi päätehtävänsä ja käyttäisi aikansa ja varansa varsinaiseen työhönsä. Esim. monet tavalliset hiljaiset rivikansalaiset ovat alkaneet ihmettelemään, onko kirkon päätehtävä nykyään vain tämä naisasia- ja sukupuolivähemmistöasia. Lisäksi voin sanoa, että en koe tällaisena tavallisena heterosinkkunaisena, että kirkko jotenkin syrjisi minua, vaikka en olekaan elänyt "mallin" mukaan. Päinvastoin. Sangen suvaitsevainen kirkko.

Liityn sitten taas takaisin kirkkoon, kun riitely loppuu, mutta en oikein kyllä usko sen tapahtuvan elinaikanani. Lisäksi olen työtön, joten ei ole varaa maksaa tällaisesta riitelystä.