naimalakko

Vieras

/ #216 Re: Re: Re: Re: Aikuisten ihmisten tasa-arvoinen suhde

09.04.2011 15:47

#166: problems, sateenkaari-ihmiset - Re: Re: Re: Aikuisten ihmisten tasa-arvoinen suhde

Juu, vastaan tässä vielä n. 10 päivää vanhaan viestiin, mutta kuitenkin:

Noniin, mulla ei ole sisälukutaidossa tai näössä vikaa. En vain ollut lukenut koko ketjua läpi, niin en tiennyt mitä kaikkea kukakin oli kellekin vastannut. Alun perin tartuin tuohon Jamin ja sannavain:n väittelyyn, mistä tajusin vasta vähän myöhemmin viestiketjua eteen päin luettuani, että Jamin viesti saattoikin olla vähän toisenlaisella asenteella kirjoitettu.

Omissa viesteissä en ollut sarkastinen, vaan ihan tosissani, sillä haluan puolustaa myös tasavertaisten aikuisten sisarusten molemminpuolisia seurustelusuhteita. Muistatteko millaisia ns. viralliset yleiset asenteet olivat homoseksuaalisuutta kohtaan, ennen kuin se alkoi esim. populaarikulttuurin kautta puskea vaistuksella ja hypetyksellä itseään hyväksytyksi valtavirraksi?

Olen kohta 21v täyttävä nuori mies, ja muistan kuinka joskus lapsena n. 7-8 vuotiaana satuin kysymään sukulaisvierailulla äitini naimattomilta veljeltä ja siskolta, että aikovatko he mennä joskus keskenään naimisiin :D. He ottivat asian huumorilla, mutta äiti paheksui, että kuinka sopimattomia höpöhöpöjä kyselin. Pelästyin ja ihmettelin kovasti, että miksi äiti oikein suuttui? Kotona ei ollut koskaan aiemmin ollut puhetta sukurutsauksesta ja sen tuomittavuudesta yhteiskunnassamme. Lapsenuskoisena ilman ennakkoluuloja ei ollut tullut mieleenkään että sisarusten seurustelussa olisi jotain pahaa.

Mistä tiedätte, että kuinka yleistä lähisukulaisista seksuaalisesti kiinnostuminen on? Esim. sukurutsaus sen ketään vahingoittamattomassa muodossa tulee harvemmin esille, koska aitoa manipuloimatonta vastakaikua näille tunteille harvoin lähisukulaiselta tulee. Tämä ei tarkoita, etteikö näitä suhteita esiintyisi jonkin verran tervehenkisessä muodossa, josta ei aiheudu kenellekkään vahinkoa.

Ja hyvä sannavain, tuolla yllä vastasit jonkun muun kysymykseen näin: "Kysyt aiemmassa viestissäsi, että mihin raja vedetään. Kysymys on edelleen osoitettu Vihreille, mutta vastaan omasta puolestani: raja vedetään sinne, minne ihmiset sen päättävät vetää. Eksplisiittisesti kysymyksesi kuuluu: "Minkä seksuaalisesti epäluonnollisen ryhmän oikeuksia avioliittoon seuraavaksi ruvetaan ajamaan kun homot ovat saaneet haluamansa?" Vastaus kysymykseesi on, että sellaisten ryhmien oikeuksia lähdetään ajamaan, joita ihmiset lähtevät ajamaan."

Itse kommentoisin tuohon, että ei varmaankaan ole pitkiin aikoihin muodostumassa suurta ryhmää, joka ryhtyisi ajamaan sisarusten avioliittojen laillistamista asian molemminpuolista halukkuutta vaativan luonteen vuoksi. Eikä aikuisten sisarusten tasa-arvoista suhdetta pidä edelleenkään rinnastaa pedofiliaan.

Ja ei, en todellakaan ole sellainen tyyppi joka laukoo jotain "s-kortti ja mersu -vitsejä lähikaupan kassalla", vaan päinvastoin aina ollut se hiljainen, killti ja kohtelias poika, joka ottaa muut huomioon. Nimimerkkini " Problems, sateenkaari-ihmiset" saattoi antaa väärän kuvan asenteistani. Tarkoitin sillä ennemminkin turhautuneisuuttani näihin nykyisiin muka-suvaitsevaisiin kaksoisstandardeihin.